    From: "Krab" <_...@k...pl__>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Średnie odsetki, pozew, dane
    Date: Sun, 20 Feb 2005 18:17:30 +0100

    news:cv9nos$fo5$1@news.onet.pl...
    > Krab napisał(a):
    > liczenie odsetek???

    tak - sady nie potrafia poslugiwac sie kalkulatorem, a przechodzilem juz
    przez te smieszne zabawy w slowa - wiec niestety jesli samemu wyliczy sie
    jakiekolwiek odsetki - to sa one odwalane od reki przez sad, a jesli sa
    glownym skladnikiem pozwu, to i caly pozew moze przepasc z powodu
    wlasnorecznie przeliczonych odsetek
    oczywiscie u nas jest pelna wolnosc - i w innych sadach moze to wygladac
    zupelnie inaczej, ale moje dosiwdczenia wskazuja, ze najlepiej w pozwie
    glownym zapisac tylko, ze odsetki sa zadane - ale nie wyliczac ich kwoty!!!
    zupelnie, a dopiero po wygraniu procesu o kwote glowna - i zaplaceniu tej
    glownej nalenosci - wystawic proces dodatkowy - w oparciu o wydany juz wyrok
    itp itd i przedlozyc wyliczenie odsetek pzez tzw kompetentna osobe/firme -
    wyrok zapada wowczas dosc szybko i bez problemu
    podkresle - to tylko moje male doswiadczenia :-) wyliczanie odsetek co do
    złotówki - bez wzgledu przez kogo bywa powodem przegranej - jesli pozwany
    jest sprytny, a zlodzieje czy jak kto woli oszuści - zazwyczaj juz tacy są
    ;-)