  • 1. Data: 2005-02-20 00:50:58
    Temat: Średnie odsetki, pozew, dane
    Od: Mirek Ptak <n...@o...pl>

    Witam!

    Poszukuję wiarygodnych danych na temat średnich odsetek bankowych od
    depozytów w latach 1998 - 2004(5).
    Odwiedzenie stron NBP niewiele dało :(, albo źle szukałem.
    Muszę pozwać wynajmujących nam do niedawna mieszkanie, którzy po jego
    opuszczeniu nie zwrócili nam kaucji a jest mi to potrzebne do
    wyliczenia, ile są nam winni (gdyby zachowali się jak ludzie to odsetki
    byśmy sobie darowali).

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

  • 2. Data: 2005-02-20 08:18:05
    Temat: Re: Średnie odsetki, pozew, dane
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > opuszczeniu nie zwrócili nam kaucji a jest mi to potrzebne do
    > wyliczenia, ile są nam winni (gdyby zachowali się jak ludzie to odsetki

    do celow procesowych o naleznosci - mozesz zastosowac odsetki ustawowe, te
    zazwyczaj dostepne sa na stronach ekonomicznych wiele lat wstecz, ale to juz
    zalezy czego sprawa dotyczy; do celow procesu i tak niwazne sa wyliczenia
    wlasne - sad zada wowczas podstawy wyliczenia - sam ich spradzac nie ma
    zamiaru, wiec trzeba to i tak zlecic komus za forse

  • 3. Data: 2005-02-20 09:05:06
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    radzę, zobaczyc na stronie GUS www.stat.gov.pl
    jaka była inflacja (czyli wskaźnik wzrostu cen towarów i usług)

  • 4. Data: 2005-02-20 09:30:05
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Dzień Dobry wszystkim

    Mirek Ptak napisał(a):

    > Poszukuję wiarygodnych danych na temat średnich odsetek bankowych od
    > depozytów w latach 1998 - 2004(5).
    > Odwiedzenie stron NBP niewiele dało :(, albo źle szukałem.
    > Muszę pozwać wynajmujących nam do niedawna mieszkanie,
    ^^^^^^^^
    Tzn, kiedy wygasła/zakończyła się umowa najmu?

    którzy po jego
    > opuszczeniu nie zwrócili nam kaucji a jest mi to potrzebne do
    > wyliczenia, ile są nam winni (gdyby zachowali się jak ludzie to odsetki
    > byśmy sobie darowali).

    Hmm, byłeś już u prawnika? a może sam jesteś? bo jeśli nie, to...
    <wydaje mi się>
    Wedle mej wiedzy, to od kaucji odsetki się nie należą... tzn. za okres
    najmu. Można je naliczać dopiero od dnia, w którym powinni kaucję
    zwrócić lecz tego nie zrobili i wtedy - o ile umowa najmu nie stanowiła
    inaczej - należne są odsetki ustawowe. Oczywiście pod warunkiem, że
    zwrot kaucji się należał i że "oddaliście" mieszkanie w *takim samym
    stanie* jak zastaliście.
    </wydaje mi się>
    Wszystko powżysze oczywiście IMVVVO

    pozdrawiam

    Zbyszek Tuźnik

  • 5. Data: 2005-02-20 09:40:11
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Zbyszek Tuźnik (news:cv9ldd$khm$1@news.onet.pl)
    Napisał(a):
    > Wszystko powżysze oczywiście IMVVVO
    ^^^^

    IMVVVHO ??

    R.

  • 6. Data: 2005-02-20 09:55:48
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Robert napisał(a):

    > IMVVVHO ??

    Oczywiście masz rację. Pochłonięty klepaniem V przeoczyłem H. :)

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 7. Data: 2005-02-20 10:16:21
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Krab napisał(a):
> [...]
    > wlasne - sad zada wowczas podstawy wyliczenia - sam ich spradzac nie ma
    > zamiaru, wiec trzeba to i tak zlecic komus za forse

    liczenie odsetek???

    KG

  • 8. Data: 2005-02-20 10:44:06
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Sam sobie, ale sprawa mnie zainteresowała. :)

    Zbyszek Tuźnik napisał(a):

    > Wedle mej wiedzy, to od kaucji odsetki się nie należą...

    Ale można za to ją zwaloryzować
    Ust. 21.06.2001 o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i
    o zmianie Kodeksu Cywilnego Dz.U. z 2001 nr 71 poz 733 (z pozniejszymy
    zmianami.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 9. Data: 2005-02-20 10:50:17
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Samemu sobie, ale temat mnie zainteresował.

    Zbyszek Tuźnik napisał(a):

    > Wedle mej wiedzy, to od kaucji odsetki się nie należą...

    Ale można ją zwaloryzować na podst. ust. z 21 czerwca 2001 o ochronie
    praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu
    Cywilnego, art 6 lub 36.

    pozdrawiam

    Zbyszek Tuźnik

  • 10. Data: 2005-02-20 13:03:07
    Od: Mirek Ptak <n...@o...pl>

    Dnia 2005-02-20 10:30, coś mnie podkusiło, żeby odpisać na post od
    Zbyszek Tuźnik:

    > Tzn, kiedy wygasła/zakończyła się umowa najmu?

    Umowa wygasła, a właściwie ją wypowiedzieliśmy i opuściliśmy mieszkanie
    w grudniu 2002.
    Umowa najmu zawierała punktu o umieszczeniu kaucji na oprocentowanym
    rachunku. Mamy też protokół zdawczo odbiorczy mieszkania z grudnia 2002,
    w którym właściciele nie wnoszą żadnych uwag co do stanu mieszkania i
    deklarują zwrot kaucji po zweryfikowaniu ostatnich rachunków.
    Do tej pory kaucji nie zwrócili, no ale to bardziej się nadaje na
    pl.soc.prawo :).
    Dziękuję za skierowanie w stronę odsetek ustawowych.

    Pozdrawiam - Mirek