    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sposoby logowania się .
    Date: Sun, 12 Sep 2010 00:51:53 +0200

    "Michal Jankowski" k...@c...fuw.edu.pl

    > Owszem, jeśli ktoś mi ukradnie dajmy na to kopertę, w której zapisałem
    > sobie hasło, to wtedy warto zmienić hasło, w nadziei, że zrobimy to
    > szybciej niż słodziej zgadnie, że to hasło i do czego. Odpiowiednik
    > tej plasteliny. Ale to ma się nijak do zmian okresowych.

    Jakoś się ma. Co wówczas, jeśli przeoczysz fakt plastelinowania? :)
    Jeśli Twoja okresowość trafiła akurat na plastelinowanie, uratujesz
    się. :) Szansa na takie złożenie dwóch zdarzeń jest zazwyczaj żadna. :)
    (zazwyczaj -- bo może akurat Twój złodziej dziś kradnie hasło/kluczyk,
    ale nie używa tego przez jakiś czas, aby dać Ci czas na zmianę tego hasła)

    Zmiana okresowa jest potrzebna o czegoś innego:

    Ktoś patrzy Ci na ręce i odczytuje hasło powoli, na przykład
    jedną literę w czasie dwóch tygodni -- lub w czasie pięciu
    logowań. Zanim odczyta całe hasło, zmienisz je. Szansa na
    takie podczytywanie jest już duża w zestawieniu z szansą
    z poprzedniej sytuacji -- ale nadal żadna. :)

    Klucz (czy raczej zamek wraz kluczem) do drzwi zmieniamy okresowo,
    bo ten klucz (i zamek też) psuje się mechanicznie. Hasło nie może
    się zepsuć, więc zmiana okresowa ma sens -- utrudnia życie użytkownikowi. :)

    Ale można sobie wyobrazić potrzebę takiego okresowego zmieniania:
    mając co miesiąc inną kochankę, warto co miesiąc zmieniać hasła
    i zamki. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

    Postscriptum... Pod wrażeniem postów tego wątku zmieniłem hasło do konta
    w Multi, które podałem bankierce przy okazji rozpoczynania
    III etapu mojej współpracy z Multibankiem... BTW utraconej karty z Multi...
    Dzięki tej utracie zaglądam rzadziej do Auchan a częściej do Carrefouru,
    gdzie mam w piątki talony (swoiste keszbeki pięcioprocentowe) za zakupy...
    Otóż w galerii Carrefoura znalazłem stoisko z tanimi ubrankami -- akurat
    dobrymi na kajak... Zamiast w Auchan płacić za spodenki/Bermudy 10 złotych,
    mogę tam płacić 5 złotych... :) Zawsze trzeba okazywać Bogu wdzięczność
    -- także wówczas, gdy Auchan zabiera kartę kredytową Multi... Szkoda, że
    sezon na kajakowanie miną... :) Inna sprawa, że w Auchan mogę zmierzyć
    jedną sztukę jakiegoś ubranka i kupić naraz wiele takich samych w tym
    samym rozmiarze, podczas gdy nie wszędzie jest aż tak słodko,
    a mierzenie każdej z osobna kupowanej rzeczy nie jest przyjemne... :)