  • Data: 2010-09-14 09:02:07
    Temat: Re: Sposoby logowania się .
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Gałka" 4c8f37e2$...@n...home.net.pl

    > Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał
    w wiadomości

    > Zakładasz, że banki są w stanie stwierdzić, ile znaków jest błędnych (przechowują
    hasła w oryginalnej postaci).

    Zakładam, że mogą mieć możliwość stwierdzenia, ile znaków jest
    błędnych i jak duże są to błędy -- na przykład czy wciśnięty
    kapslok lub doszło do wstukania klawisza leżącego ,,obok''
    klawisza ,,dobrego''.

    Jak zrealizować tę możliwość? -- na razie nie zastanawiam się nad
    tym, jako że najpierw trzeba by zmian w podejściu (myśleniu o) do
    zasad ,,bezpieczeństwa'' logowania. :)

    > Teraz sobie uświadomiłem, że przy logowaniu z maskowaniem bank musi przechowywać
    hasło w jawnej postaci (a nie wydłużone funkcją
    > mieszającą).
    > Wydaje mi się to poważnym błędem, bo oznacza dostęp w banku do hasła użytkownika.

    A zwykły Kowalski uważa, że niebezpieczne jest dopiero podawanie
    całego hasła i całego loginu. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'