  • Data: 2022-12-12 15:14:39
    Temat: Re: Spłata minimalna, a brak jakiejkolwiek spłaty
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Dec 2022 08:44:40 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > "Najlepsze" zależy zawsze od tego, co się optymalizuje.
    > Choć zgodzę się, że brak kłopotów w spłacie ma sporą wagę.
    > Ale właściwie po co bankowi w ogóle spłaty kapitału?
    > To tylko kłopot, trzeba szukać kolejnego garbusa na narty, żeby wziął kredyt.
    > No, może czasem warto mieć w banku wolną kasę, jak dobry klient potrzebuje
    pożyczki,
    > ale to można załatwić "wzrostem organicznym".

    A nie lepiej, amerykanskim zwyczajem, podniesc odsetki niedobremu
    klientowi?
    Ale tez niezlemu - zeby płakał, ale płacił :-)

    > Tak już chyba któryś raz zadaję to pytanie i albo nikt nie odpowiada albo mi z
    głowy wypada.
    > Jak to jest ze spłacaniem kredytu odnawialnego w "koncie"?
    > Czy tam jest jakaś "spłata minimalna"?

    Mozliwe, ze jest minimalny wplyw na konto, bez ktorego nie dadzą
    kredytu.
    A potem wplyw znika, bo np praca sie skonczyla.

    > Czy np. odsetki się kapitalizują, ale mogą podnosić zadłużenie, o ile się nie
    wpadnie
    > w "niedozwolone saldo"?

    Hm, powinny sie odsetki kapitalizowac, ale jak to technicznie zrobili?
    Moze po prostu obciązają co miesiąc rachunek ...

    > Bo z tą procentową spłatą minimalną kapitału na KK to w sumie mam jeden pomysł -
    bank
    > tu nie zarabiał tylko na %, ale i na IF z transakcji.
    > Więc wymuszał na kliencie tą spłatę np. 5% - tylko po to, żeby klient te 5% mógł
    > znów w kolejnym miesiącu wydać - i oczywiście również zapłacić od tych nowych
    > wydatków odsetki, tak samo jakby dlugu nie spłacił, ale przy okazji jeszcze bankowi
    wpadnie IF.

    Płacenie kartą niewątpliwie się bankowi opłaca, ale odsetki też.
    A zawsze mu mozna limit podniesc ... i prowizję zgarnąc :-)

    Wiec raczej chodzi o sprawdzenie wyplacanosci klienta.
    Mozliwe tez, ze o jakies wskazniki dla banku - klient nie splaca,
    kredyt staje sie niedobry ...

    > Widać różne banki stawiają na różny zarobek.
    > A odkąd IF drastycznie - 10-krotnie - spadło, może nie warto już tak
    > klienta dociskać. Okazuje się, że taki santander też ma 3%.
    > citi ma 2%, a w USAryce możliwe, że ten 1% wcale nie jest rzadkością.

    skad te procenty? splata minimalna?

    Bo wydawalo mi sie, ze Unia narzucila kiedys IF ok 0.3%, ale wyglada
    na to, ze podnioslo sie do ok 1% w Polsce ... plus byc moze oplaty
    dodatkowe.

    > Zresztą pani w punkcie francuza opowiadała mi parę lat temu, jak to sporo jej
    znajomych
    > pobrało sobie w promocjach kredytówki z citka, który zawsze dawał limitu ile
    fabryka
    > dała bez możliwości negocjacji (potem można sobie jedną wiadomością w ST
    > obniżyć, ale kto to zrobi?) - i wszystko przepierdzielili na głupoty,
    > a teraz spłacają tylko minimalną - i z tymi 2% kapitału to sobie trochę pospłacają.

    2% co miesiąc to ~50 miesiecy, 4 lata.
    Ale oni pewnie nadal wydają, i zadluzenie sie trzyma.
    A bank sie cieszy :-)

    J.