  • 1. Data: 2022-11-30 13:51:52
    Temat: Spłata minimalna, a brak jakiejkolwiek spłaty
    Od: jakson <j...@g...com>

    Cześć,
    Mam pytanie dot. spłaty minimalnej karty kredytowej:
    - Co daje mi spłata minimalna w stosunku do braku jakiejkolwiek spłaty?
    - Jak naliczane są odsetki w przypadku, gdy w dniu spłaty dokonam płatności
    minimalnej, a np. tydzień później spłacę pełną kwotę z wyciągu?

  • 2. Data: 2022-11-30 14:25:04
    Temat: Re: Spłata minimalna, a brak jakiejkolwiek spłaty
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    jakson <j...@g...com> writes:

    > Cześć,
    > Mam pytanie dot. spłaty minimalnej karty kredytowej:
    > - Co daje mi spłata minimalna w stosunku do braku jakiejkolwiek
    > spłaty?

    Bank się nie martwi, a wręcz cieszy - brak spłaty, to tak jakbyś nie
    zapłacił raty kredytu.

    > - Jak naliczane są odsetki w przypadku, gdy w dniu spłaty dokonam
    > płatności minimalnej, a np. tydzień później spłacę pełną kwotę z
    > wyciągu?
    Normalnie. GP nie obowiązuje.
    KJ

  • 3. Data: 2022-11-30 14:38:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 30 listopada 2022 o 13:51:53 UTC+1 jakson napisał(a):
    > Cześć,
    > Mam pytanie dot. spłaty minimalnej karty kredytowej:
    > - Co daje mi spłata minimalna w stosunku do braku jakiejkolwiek spłaty?

    Bardzo ciekawie ujęte pytanie: "co daje _mi_".
    Napisz, jakich korzyści się spodziewałeś, to interesujące socjologicznie.
    A może byś też przeczytał umowę, którą podpisałeś?
    Chyba że pytasz tylko teoretycznie - jeśli tak, to lepiej niech tak zostanie, lepiej
    nie bierz KK, umoczysz.

    > - Jak naliczane są odsetki w przypadku, gdy w dniu spłaty dokonam płatności
    minimalnej, a np. tydzień później spłacę pełną kwotę z wyciągu?

    Odsetki są zawsze naliczane od dnia księgowania do dnia spłaty.
    Ew. mogą być umorzone, jeśli spłacisz pełną kwotę z wyciągu w terminie płatności.
    Hint - ale to tak jak dać małpie brzytwę - są banki, które zaliczają zwroty jako
    spłatę,
    a są i takie, które zaliczają zwroty nawet jako spłatę kwoty minimalnej.

  • 4. Data: 2022-11-30 19:00:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Nov 2022 04:51:52 -0800 (PST), jakson wrote:
    > Cześć,
    > Mam pytanie dot. spłaty minimalnej karty kredytowej:
    > - Co daje mi spłata minimalna w stosunku do braku jakiejkolwiek spłaty?

    Przy braku wplaty minimalnej zaczną karne naliczac :-(

    > - Jak naliczane są odsetki w przypadku, gdy w dniu spłaty dokonam płatności
    minimalnej, a np. tydzień później spłacę pełną kwotę z wyciągu?

    Jakos tak naliczą wstecznie od początku okresu rozliczeniowego.
    Czyli sie okaze, ze nie wszystko splaciles, bo najpierw odsetki :-)

    A istniejące zadluzenie generuje kolejne odsetki - i tak latwo nie
    splacisz calosci.
    Tzn mozna latwo, ale nie wiadomo ile to dokladnie trzeba :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-11-30 21:53:31
    Od: Grzexs <g...@w...plx>

    > Mam pytanie dot. spłaty minimalnej karty kredytowej:
    > - Co daje mi spłata minimalna w stosunku do braku jakiejkolwiek spłaty?

    Zdaje się bez spłaty minimalnej naruszasz regulamin i teoretycznie mogą
    ci wymówić umowę.

    > - Jak naliczane są odsetki w przypadku, gdy w dniu spłaty dokonam płatności
    minimalnej, a np. tydzień później spłacę pełną kwotę z wyciągu?

    Od momentu wykonania transakcji do momentu zapadalności karty. Nie
    spłaciłeś karty w terminie, to masz do spłacenia wydatki + odsetki.

    --
    Grzexs

  • 6. Data: 2022-12-01 15:11:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > - Jak naliczane są odsetki w przypadku, gdy w dniu spłaty dokonam płatności
    minimalnej, a np. tydzień później spłacę pełną kwotę z wyciągu?

    Tak a propos - dzwoni Citi, i proponuje zamiane zadluzenia na karcie
    w kredyt. Bo akurat maja dobrą oferte.

    Oferta wcale nie taka dobra (RRSO nie chcieli podac), czy im brakuje
    kredytów w tabelkach, czy chcą naciągnac na wieksze zadluzenie ...
    bo tak jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc, ze to w celu ulżenia
    klientowi :-)
    Zreszta jakby chcieli ulzyc, to przeciez mozna obnizyc oprocentowanie
    na KK, nie trzeba dobijac dopuszczalnego limitu :-)

    J.

  • 7. Data: 2022-12-01 15:15:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Nov 2022 05:38:56 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > Bardzo ciekawie ujęte pytanie: "co daje _mi_".
    > Napisz, jakich korzyści się spodziewałeś, to interesujące socjologicznie.

    No wiesz, jest jakas "splata minimalna", bywa ze symboliczna, np 30zl,
    to calkiem rozsadne pytanie po co bankowi ten symbol, i co klientowi
    daje :-)

    > A może byś też przeczytał umowę, którą podpisałeś?

    Moze byc trudno wyciagnąc wszelkie niuanse ...

    > Chyba że pytasz tylko teoretycznie - jeśli tak, to lepiej niech tak zostanie,
    lepiej nie bierz KK, umoczysz.

    Cos w tym jest ...

    J.

  • 8. Data: 2022-12-06 21:27:02
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 1 Dec 2022 15:15:11 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No wiesz, jest jakas "splata minimalna", bywa ze symboliczna, np 30zl,
    >to calkiem rozsadne pytanie po co bankowi ten symbol, i co klientowi
    >daje :-)
    Bank wie że klient żyje i przyznaje się do długu, nie składa
    reklamacji czyli akceptuje. ;)

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 9. Data: 2022-12-06 21:33:22
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > No wiesz, jest jakas "splata minimalna", bywa ze symboliczna, np 30zl,
    > to calkiem rozsadne pytanie po co bankowi ten symbol, i co klientowi
    > daje :-)

    E-e. Zwykle jest max(30 lub 50; 5%) zadłużenia.

    To już nie jest wcale symbol.

    KJ

  • 10. Data: 2022-12-07 03:43:40
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 lis 2022 o 14:25, Kamil Jońca pisze:

    > Bank się nie martwi,

    Brakiem spłaty minimalnej?

    > a wręcz cieszy - brak spłaty, to tak jakbyś nie
    > zapłacił raty kredytu.

    Dlatego niektórzy chcą cieszyć bez końca?

    -=-

    Spłata minimalnej to odświeżenie kontaktu z bankiem -- coś jakby
    meldunek podsądnego, który raz na jakiś czas musi zgłaszać się
    organom, okazując swe posłuszeństwo/poddaństwo oraz pogodzenie
    ze smutnym losem... [ciekawe, czy tylko organom -- fortepiany
    czy skrzypce bądź man_doliny są gorsze?...]

    Bywa, że wierzyciel zadawala się jakimkolwiek potwierdzaniem
    istnienia długu. Bez periodycznego potwierdzania -- klient
    mógłby przyzwyczaić się do pożyczonych pieniędzy, uznając
    je za swoje... (dość często prawem staje się faktyczny
    stan bez względu na zawierane umowy)

    --

    Siergiej Ławrow chyba trafi za kratki -- wojną nazwał kłamliwie spcjalną
    operacYję...
    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2022-12-01/rosja
    -siergiej-lawrow-do-nato-i-usa-jestescie-bezposredni
    o-zaangazowani-w-wojne/?ref=article