  • 11. Data: 2007-05-06 13:32:58
    Temat: Re: Splacanie karty kredytowej ?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Krzysztofsf " <k...@g...pl> wrote in message
    news:f1jtqh$hgl$1@inews.gazeta.pl...
    > Poniewaz interesowalem sie dotychczas wylacznei tym, ze placajac przed
    > terminem
    > wymagalnosci calosc zadluzenia za transakcje bezgotowkowe nie ponosze
    > zadnych
    > kosztow kredytu z karty, nie wiem jak w praktyce wyglada, gdy splaci sie
    > tylko
    > czesc zadluzenia za okres rozliczeniwy. W umowie i regulaminie jest dosyc
    > niejasno,
    > dlatego pytam doswiadczonych praktykow.

    Każdy bank ma swoją zasadę, ale wszystkie sprowadzają się do podobnej.
    Złupić ile się da.
    Najpopularniejsza metoda to liczenie salda dziennego.
    Załóżmy, że w pierwszym dniu cyklu rozliczeniowego masz zero złotych.
    W 10 dniu robisz transakcję na 500 zł. Wówczas 10tego dnia twoje saldo
    wynosi 500 zł.
    W regulaminie masz gdzieś podane oprocentowanie karty, które jak podzielisz
    przez 365 to wyjdzie ci oprocentowanie dzienne.
    W 11 dniu twoje saldo 500 zł zostanie pomnożone przez oprocentowanie dzienne
    i załóżmy, że wyjdzie 10 gr.
    te 10 gr dodawane jest do salda i w 11 dni twoje saldo wynosi 500.10 zł.
    i tak dalej.
    Przy drugiej transakcji twoje saldo wzrośnie do 900.xx zł i analogicznie
    będa liczyć saldo dalej.
    Na koniec okresu salda dzienne zostaną dodane i podzielone przez ilośc dni
    okresu, po odjęciu kwot transakcji wyjdzie ci ile ci oprocentowania
    naliczyli.

  • 12. Data: 2007-05-06 15:21:03
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    witek wrote:

> [...]
    > Na koniec okresu salda dzienne zostaną dodane i podzielone przez
    > ilośc dni okresu, po odjęciu kwot transakcji wyjdzie ci ile ci

    Nie nalicza sie odsetek od odsetek. to jest niezgodne z prawem!. Dlatego na
    wyciagu KK jaki otrzymujesz zawsze splata minimalna to deklarowane 5 lub 10%
    (zalezy od banku) plus odsetki za dany okres w wysokości 100%.
    Natomiast inna sprawa, ze banki naliczaja odsetki od dnia transakcji, a
    splaty minmalne pokrywaja te najstarsze zadluzenia, wiec najczesciej jest to
    wiecej niż 30dni (szczegolnie przy pierwszym nie splaconym saldzie wychodza
    duze odsetki).

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 13. Data: 2007-05-06 15:32:02
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.05.2007 Lopez <l...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Nie nalicza sie odsetek od odsetek. to jest niezgodne z prawem!

    To nie jest takie oczywiste, bo:

    Art. 482. § 1. Od zaległych odsetek można żądać odsetek za opóźnienie
    dopiero od chwili wytoczenia o nie powództwa, chyba że po powstaniu
    zaległości strony zgodziły się na doliczenie zaległych odsetek do dłużnej
    sumy.
    § 2. Przepis paragrafu poprzedzającego nie dotyczy pożyczek
    długoterminowych udzielanych przez instytucje kredytowe.

    Ciekawe tylko, co to są pożyczki długoterminowe.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 14. Data: 2007-05-06 16:11:07
    Temat: Zaczynam rozumiec amerykanskie filmy.
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > Praktycznie kolejny marketingowy bełkot. Nie ma znaczenia która
    > transakcję spłacisz. I tak liczy się saldo.

    Tak na podsumowanie skokarzylo mi sie z filmami w realiach USA, gdzue czesto
    bohaterowie korzystaja z coraz to innej karty wybieranej z wachlarza wyciagnietych z
    portfela.

    Zakladajac zerowe czy tez niziutkie koszty otrzymania karty, oplaca sie korzystac
    rownoczesnie z kilku, na kazdej czesciowo naruszajac limit.
    Jesli posiadane zasoby finansowe uniemozliwia w ktoryms momencie splate zadluzenia z
    wszystkich kart, to przy rozbiciu dlugu na kilka kart, bedziemy w stanie splacic
    terminowo czesc z nich nie wchodzac w platnosc odsetek. Gdyby caly dlug byl na
    jednej karcie, splacenie 80% naleznosci i tak spowodowaloby uruchomienie odsetek
    dla wszystkich transakcji. A tak zaplacilismy w pelni dajmy na to 3 z 4 kart, a
    jedynie ta ostatnia, na ktorej bylo 25% lacznych transakcji, zakwalifikowuje sie do
    uruchomienia odsetek.

  • 15. Data: 2007-05-06 17:23:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 6 May 2007 17:21:03 +0200, "Lopez"
    <l...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie nalicza sie odsetek od odsetek. to jest niezgodne z prawem!. Dlatego na

    Z jakim prawem?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 16. Data: 2007-05-06 19:30:40
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Lopez" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie nalicza sie odsetek od odsetek. to jest niezgodne z prawem!.

    To jeszcze sprecyzuj od jakich odsetek i wówczas wszystko będzie jasne.

  • 17. Data: 2007-05-07 08:24:20
    Temat: Re: Zaczynam rozumiec amerykanskie filmy.
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 6 Maj, 18:11, "Krzysztofsf " <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    > jedynie ta ostatnia, na ktorej bylo 25% lacznych transakcji, zakwalifikowuje sie do

    Przypuśćmy, że masz 3 karty kredytowe. Ustawiasz sobie cykl na jednej
    1-go każdego miesiąca, na drugiej 10-go, a na trzeciej 20-go. Robisz
    zakupy tą kartą, przy której możesz wyciągnąć najdłuższy okres
    bezodsetkowy.
    Dziś lepiej jest zapłacić kartą, dla której wyciąg generowany jest 1-
    go, ale już 9-go maja można się pokusić o karte rozliczaną 10-go.
    Trzeba tylko wiedzieć jak szybko bank rozlicza transakcje.
    Odnośnie odsetek, wypowiedzi wcześniejszych rozmówców odnosiły się do
    terminu rozpoczęcia naliczania odsetek, ale ważne jest też to, kiedy
    bank przestaje naliczać odsetki.
    Powiedzmy, 1-go kwietnia został wygenerowany wyciąg z zadłużeniem 250
    zł. Przyjmujemy, że to nie są transakcje z bieżącego okresu, a z
    poprzednich, posiadacz karty nie spłacał całości kredytu a jedynie 5%
    przez kilka miesięcy czyli odsetki cały czas są naliczane. Termin
    spłaty to 25 kwietnia. Posiadacz karty postanowił spłacić już całość
    zadłużenia. 25 kwietnia spłacił 250 zł.
    mBank wystawił wyciąg 1 maja z naliczonymi odsetkami od tych 250 zł za
    okres od 1 do 25 kwietnia z terminem spłaty 25 maja.
    Niektóre banki nie naliczają odsetek po okresie spłaty. Np. PKO BP SA
    wystawiając wyciąg 1 maja, nie naliczyłby odsetek, bo kredyt został
    spłacony zgodnie z wyciągiem z 1 kwietnia z terminem spłaty 25
    kwietnia.

  • 18. Data: 2007-05-07 20:05:25
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Z jakim prawem?

    Wypowiadam sie na podstawie artykułu na:
    http://tiny.pl/d4bk

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 19. Data: 2007-05-07 20:30:23
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    k...@g...pl <k...@g...pl> napisał(a):

    Dzieki - cenna wiedza. Zwlaszcza przy wyjazdach sie moze przydac ta podpowiedz, gdy
    lepiej wybrac karte, ktorej termin splaty lepiej pasuje do powrotu z wyjazdu.

    karte "podstawowa" mam z terminem platnosci 25-y, chce jako rezerwowa wziasc z
    eurobanku, to tam ustawie sobie na 10-ego.

    Z tego cp wiem o kartach eurobanku, sa niebezpieczne o tyle, ze wyciag przychodzi w
    dniu splaty - trazeba pamietac i samemu spalcic wczesniej, no chyba, z ektos ma
    chec placic dodatkowo za bzdurne powiadomienia sms.