    From: "k...@g...pl" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zaczynam rozumiec amerykanskie filmy.
    Date: 7 May 2007 01:24:20 -0700

    On 6 Maj, 18:11, "Krzysztofsf " <k...@g...pl> wrote:

    > Tak na podsumowanie skokarzylo mi sie z filmami w realiach USA, gdzue czesto
    > bohaterowie korzystaja z coraz to innej karty wybieranej z wachlarza wyciagnietych
    > portfela.
    >
    > Zakladajac zerowe czy tez niziutkie koszty otrzymania karty, oplaca sie korzystac
    > rownoczesnie z kilku, na kazdej czesciowo naruszajac limit.
    > Jesli posiadane zasoby finansowe uniemozliwia w ktoryms momencie splate zadluzenia
    > wszystkich kart, to przy rozbiciu dlugu na kilka kart, bedziemy w stanie splacic
    > terminowo czesc z nich nie wchodzac w platnosc odsetek. Gdyby caly dlug byl na
> [...]

    Przypuśćmy, że masz 3 karty kredytowe. Ustawiasz sobie cykl na jednej
    1-go każdego miesiąca, na drugiej 10-go, a na trzeciej 20-go. Robisz
    zakupy tą kartą, przy której możesz wyciągnąć najdłuższy okres
    bezodsetkowy.
    Dziś lepiej jest zapłacić kartą, dla której wyciąg generowany jest 1-
    go, ale już 9-go maja można się pokusić o karte rozliczaną 10-go.
    Trzeba tylko wiedzieć jak szybko bank rozlicza transakcje.
    Odnośnie odsetek, wypowiedzi wcześniejszych rozmówców odnosiły się do
    terminu rozpoczęcia naliczania odsetek, ale ważne jest też to, kiedy
    bank przestaje naliczać odsetki.
    Powiedzmy, 1-go kwietnia został wygenerowany wyciąg z zadłużeniem 250
    zł. Przyjmujemy, że to nie są transakcje z bieżącego okresu, a z
    poprzednich, posiadacz karty nie spłacał całości kredytu a jedynie 5%
    przez kilka miesięcy czyli odsetki cały czas są naliczane. Termin
    spłaty to 25 kwietnia. Posiadacz karty postanowił spłacić już całość
    zadłużenia. 25 kwietnia spłacił 250 zł.
    mBank wystawił wyciąg 1 maja z naliczonymi odsetkami od tych 250 zł za
    okres od 1 do 25 kwietnia z terminem spłaty 25 maja.
    Niektóre banki nie naliczają odsetek po okresie spłaty. Np. PKO BP SA
    wystawiając wyciąg 1 maja, nie naliczyłby odsetek, bo kredyt został
    spłacony zgodnie z wyciągiem z 1 kwietnia z terminem spłaty 25
    kwietnia.