  • 31. Data: 2007-03-07 21:16:46
    Temat: Re: Splacac, nie splacac...
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Widzisz, jeśli nie znając dokładnie sytuacji kredytobiorcy "lekką ręką"
    > proponujesz mu zmianę waluty kredytu, moim zdaniem nie zasługujesz na miano
    > profesjonalnego doradcy finansowego. Od takiej osoby należy wymagać więcej niż
    > od zwykłego uczestnika tej grupy i to chciałem Ci przekazać.

    pliz, ale bez takich osobistych docinek na grupie, zawsze mozecie sobie
    popisac na priva, takie offtopici powoduja, ze ludzie zniechecaja sie do
    czytania grupy...

    a spor czy kredyt hipoteczny w PLN czy CHF (lub innej walucie obcej)
    powoduje takie same emocje jak ten czy karty chipowe (PIN) sa lepsze lub
    gorsze od tych na podpis...kazdy moze wyrazic swoja opinie

    dlatego prosba: piszcie merytorycznie i na temat, na kazdy temat mozna
    polemizowac, ale trzeba to robic w kulturny sposob ;-))

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 32. Data: 2007-03-08 11:58:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > Ehem, i to nie spowoduje, że koszt będzie porownywalny z kredytem
    > złotówkowym ? Dasz sobie za to głowę uciąć ?

    Przy krotkim terminie bedzie, przy dlugim po prostu chyba sie nie da.

    Po prostu przy walutach jest "na dwoje babka wrozyla" - eliminujac
    ryzyko wzrostu kursu jednoczesnie eliminujesz szanse na jego spadek.
    Czy to jest oplacalne? Niekoniecznie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2007-03-08 12:10:40
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    >
    > Po prostu przy walutach jest "na dwoje babka wrozyla" - eliminujac
    > ryzyko wzrostu kursu jednoczesnie eliminujesz szanse na jego spadek.

    Czyli "nie da sie", tak, jak pisałem na początku.

    Jak dla mnie EOT

    KJ

  • 34. Data: 2007-03-08 12:38:16
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Przy krotkim terminie bedzie, przy dlugim po prostu chyba sie nie da.

    Kontraktem terminowym pewnie sie da. Jesli kupujesz shorta na lewarze
    to gdy kurs idzie do gory placisz coraz wieksze raty ale kasa z
    kontraktu terminowego wpada do drugiej kieszenii.

    Oczywiscie wszystko zadziala jak kontrakty chodza jak waluta a nie z
    baza +/- 50

    > Po prostu przy walutach jest "na dwoje babka wrozyla" - eliminujac
    > ryzyko wzrostu kursu jednoczesnie eliminujesz szanse na jego spadek.
    > Czy to jest oplacalne? Niekoniecznie.

    Stabilnosc jest istotna i tak naprawde zabezpieczasz sie przed ryzykiem
    kursowym ale oczywiscie nie przed ryzykiem stop procentowych.

  • 35. Data: 2007-03-08 13:29:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > Czyli "nie da sie", tak, jak pisałem na początku.

    Raczej "teoretycznie" sie da, ale praktycznie bez sensu wiec chyba nikt
    takiej uslugi nie proponuje.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 36. Data: 2007-03-08 13:37:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jan Strybyszewski <g...@o...pl> writes:

    > Kontraktem terminowym pewnie sie da.

    Na 45 lat czy na ile tam teraz max kredytow udzielaja? To chyba tylko
    kontraktem "prywatnym", wtedy dodatkowe ryzyko.

    Ale osobiscie takich rzeczy nie uzywam, powyzsze to raczej wrazenia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2007-03-08 13:42:06
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Na 45 lat czy na ile tam teraz max kredytow udzielaja? To chyba tylko
    > kontraktem "prywatnym", wtedy dodatkowe ryzyko.

    A to nie mozna rolowac sobie kontraktow jak wygasaja na nowe serie,
    mozna. Bardzo duzo film sprzedajacych/kupujacych zagranica, sie
    zabezpiecze od ryzyka kursowego.

  • 38. Data: 2007-03-08 13:44:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jan Strybyszewski <g...@o...pl> writes:

    > A to nie mozna rolowac sobie kontraktow jak wygasaja na nowe serie,
    > mozna. Bardzo duzo film sprzedajacych/kupujacych zagranica, sie
    > zabezpiecze od ryzyka kursowego.

    Przeciez tu chodzi o staly kurs na 45 lat. Nowy kontrakt = nowy kurs,
    co z tego ze staly.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 39. Data: 2007-03-08 14:08:44
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Przeciez tu chodzi o staly kurs na 45 lat. Nowy kontrakt = nowy kurs,
    > co z tego ze staly.

    KURS kontraktu jest NIEISTOTNY. On ma zachowywac sie dokladnie
    tak jak kurs PLN/CHF i nie powiesz mi ze za 45 lat baza sie rozjedzie od
    realnego kursu o 500 pkt. Kontrakt terminowy ZAWSZE chodzi z kursem
    instrumentu bazowego, wiec jesli chcesz zabezpieczyc sie przed wzrostem
    CHF w stosunku do PLN bierzesz przeciwna pozycje na kontrakt terminowy.

    Jesli frank kosztuje 2,42 i wziales ich 100tys czyli masz kredyt na
    242tys PLN. Kurs franka rosnie o 10 gr czyli zeby splacic 100tys frankow
    musi wydac 253tys. Jednak gdy kurs byl po 2,42 wziales kontrakt
    terminowy z baza "0" pozycje DLUGA z lewarem np 1:10000 czyli za 242 zl.
    i kazdy wzrost franka o 1 grosz generuje ci 1000zl przychodu po wzroscie
    o 10groszy masz wiec 10 tys zloty do przodu.

    Jesli kurs franka spada o 10gr tracisz 10 tys na kontrakcie terminowym
    ale kredyt automatycznie zmniejszyl sie do 232tys.

  • 40. Data: 2007-03-08 14:17:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jan Strybyszewski <g...@o...pl> writes:

    > KURS kontraktu jest NIEISTOTNY. On ma zachowywac sie dokladnie
    > tak jak kurs PLN/CHF i nie powiesz mi ze za 45 lat baza sie rozjedzie
    > od realnego kursu o 500 pkt.

    Pewnie ze nie powiem. Po prostu nie mam zielonego pojecia co wtedy
    bedzie i czy w ogole beda jakies franki itp.

> [...]
    > i kazdy wzrost franka o 1 grosz generuje ci 1000zl przychodu po
    > wzroscie o 10groszy masz wiec 10 tys zloty do przodu.

    Owszem, ale kontrakt masz na jaki czas? Po uplywie tego czasu frank
    kosztuje np. 3 zl i co wtedy?
    --
    Krzysztof Halasa