  • 1. Data: 2007-03-05 21:42:54
    Temat: Splacac, nie splacac...
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Mam kredyt w CHF, splacam go ponad rok i szczerze mowiac saldo niewiele
    sie od poczatku zmniejszylo (spread, prowizja, wahania kursu).
    Mam w zwiazku z tym (no i nie tylko z tym)zagwozdkę: spłacać szybciej
    (mogę spłacać spokojnie =obecna ratax2 albo x2,5 miesięcznie) czy
    odkładać na jakimś fundzie? mieć szybciej kredyt z głowy, czy spłacac
    powoli i odkładać nadwyżki?
    kredyt wzięty na 20 lat

    Z góry dzięki za wskazówki.
    pozdr

  • 2. Data: 2007-03-05 21:44:34
    Temat: Re: Splacac, nie splacac...
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > (mogę spłacać spokojnie =obecna ratax2 albo x2,5 miesięcznie) czy
    > odkładać na jakimś fundzie? mieć szybciej kredyt z głowy, czy spłacac

    wolna kase wrzucaj do funduszy i inwestuj, nadplacanie takiego kredytu
    nie ma sensu...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-03-05 21:50:31
    Od: "gringo" <g...@g...com>

    On 5 Mar, 22:42, o`rety <o`r...@pl.pl> wrote:
> [...]
    > (mogę spłacać spokojnie =obecna ratax2 albo x2,5 miesięcznie) czy
    > odkładać na jakimś fundzie? mieć szybciej kredyt z głowy, czy spłacac

    odkładać w fundusze
    ale nie pchac wszystkiego do jednego wora tylko dywersyfikowac no i
    pilnowac inwestycji.
    po co oddawac do banku pieniadze skoro nie trzeba - lepiej je miec u
    siebie.

  • 4. Data: 2007-03-05 22:01:59
    Od: Sierp <s...@n...net>

    RobertS napisał(a):

    > wolna kase wrzucaj do funduszy i inwestuj, nadplacanie takiego kredytu
    > nie ma sensu...

    ta, jak sie aktualna bessa skonczy (skonczy sie, prawda? ;-) to bedzie
    dobry moment na poczatek ;-)

    Sierp

  • 5. Data: 2007-03-05 22:13:39
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > ta, jak sie aktualna bessa skonczy (skonczy sie, prawda? ;-) to bedzie
    > dobry moment na poczatek ;-)

    a wiesz kiedy sie skonczy? jak inwestujesz niewielkie kwoty przez
    dluzszy czas to nie ma znaczenia kiedy wplacasz kase....za X lat i tak
    na tym zarobisz, liczy sie systematycznosc ;-))

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-03-05 22:22:32
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > ta, jak sie aktualna bessa skonczy (skonczy sie, prawda? ;-) to
    > bedzie
    > dobry moment na poczatek ;-)

    Masz indeks nadal 4-cyfrowy? Masz. To kto tu mówi o końcu?? :-))

    marekz

  • 7. Data: 2007-03-05 22:45:45
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Masz indeks nadal 4-cyfrowy? Masz. To kto tu mówi o końcu?? :-))
    >
    > marekz

    oj...to jest dopiero głos, a mnie ta korekta nie rusza...cały czas
    kupuję, pozniej bede odcinal kupony ;-)
    albo nie...

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2007-03-06 14:14:28
    Od: d...@g...com

> [...]
    > (mogę spłacać spokojnie =obecna ratax2 albo x2,5 miesięcznie) czy
    > odkładać na jakimś fundzie? mieć szybciej kredyt z głowy, czy spłacac

    Zmienić kredyt na PLN, kursy w tej chwili są niewielkie i mozna to
    zrobić.
    Teraz przeniesienie kredytu do innego banku nie jest problemem i bez
    zbednych kosztów.
    Oprocentowanie w CHF rośnie dużo szybciej niż w PLN.

    Pozdr
    Danuta Doligalska
    Optimum Finanse

  • 9. Data: 2007-03-06 14:40:08
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > zbednych kosztów.
    > Oprocentowanie w CHF rośnie dużo szybciej niż w PLN.

    jezeli splaca ok. roku to jest duza szansa, ze zaplaci prowizje za
    wczesniejsza splate (refinansowanie)

    oprocentowanie w CHF rosnie, ale do PLN jest jeszcze baaaaaaaaaardzo daleko

    zmiana kredytu na zlotowki automatycznie spowoduje wzrost wartosci raty
    miesiecznej, lepiej te kase przeznaczyc na jakis fundusz i w ten sposob
    zarabiac

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2007-03-06 15:27:55
    Od: d...@g...com

    On 6 Mar, 15:40, RobertS <r...@x...pl> wrote:

> [...]
    >
    > zmiana kredytu na zlotowki automatycznie spowoduje wzrost wartosci raty
    > miesiecznej, lepiej te kase przeznaczyc na jakis fundusz i w ten sposob

    Teoretycznie, ale jest jedno wyjście z sytuacji:) z tą opłatą za
    wcześniejszą spłatę można sobie poradzić.
    Oczywście, że oprocentowanie w PLN jest wyższe, ale
    marże do stawek referencyjnych w PLN są dużo niższe,
    a przyjmując , że stawki referencyjne dla CHF rosną szybciej,
    to lepiej mieć stałą, małą marżę w zlotówkach. Poza tym jesli kursy
    wzrosną wtedy coraz mniej bedzie się opłacało
    przewalutowa na PLN, a rata też będzie coraz wyższa i wtedy jest spory
    dylemat.
    Oczywiście mniejsze raty w tej chwili kuszą, ale ..... ostatnia
    decyzja należy do klienta.
    Fundusze jak najbardziej tak, ale mało kto się na tym zna, a doradcy
    bywają różni
    przeważnie doradzają to z czego mają wiekszą prowizję.

    Pozdr
    DD