  • 11. Data: 2002-03-27 14:40:50
    Temat: Odp: Śmierć właściciela konta
    Od: "Bogdan Kwietniak" <b...@k...net.pl>

    Użytkownik MichalL <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a7s4he$16aq$...@n...ipartners.pl...

    > Tak, przepisy mowia ze mozna wybrac kase na koszty pogrzebu. O konkrety
    > pytaj w banku.
    popieram kolege. Wczoraj z nudow wyczytalem, ze PKO BP (nie wiem w ktorym
    bylem);)
    wyplaca do ok. 57 tys. zl z konta osoby zmarlej i sie zastanawialem co z
    reszta.

    BogdanKa

  • 12. Data: 2002-03-27 16:02:04
    Temat: Re: Śmierć właściciela konta
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" napisał w wiadomości ...

    > Postępowanie spadkowe w sądzie i z wyrokiem do banku.

    O fiskusie, Kolego zapomniałeś. Z sądu do US, a dopiero
    z US do banku.

  • 13. Data: 2002-03-27 16:31:30
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > Posiadacz konta w banku moze zrobic tzw. zapis na wypadek smierci (do
    > wysokosci ok. 45 tys zl w jednym banku). Te pieniadze bank wyplaca bez

    Nie ma tak dobrze!!!
    Kochane państwo nie rozstanie się z łatwym łupem.
    Kwota Zapisu... dotyczy wszystkich sald we wszystkich bankach.
    Nie można mieć kont w 1000 banków po 40 tys. w każdym i nie prowadzić
    postępowania spadkowego
    Banki oczekują informacji w jakich innych bankach i na jakie kwoty dokonano
    zapisu na wypadek śmierci

    Warto przy przedłużającej się agonii wyprowadzić forsę z banków przed
    momentem ostatecznym.

  • 14. Data: 2002-03-27 17:17:03
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "inkoguto"
    > Banki oczekują informacji w jakich innych bankach i na jakie kwoty
    dokonano
    > zapisu na wypadek śmierci

    a co to bank obchodzi - bank kaze podpisac sie pod standoardowym tekstem,
    ze upowaznienia na wypadek smierci nie skladalo sie w innym banku.
    a suma lokat bankowych moze obchodzic fiskusa (podatek spadkowy)
    *** blad ***

  • 15. Data: 2002-03-27 17:54:55
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com>

    W moim miasteczku żył sobie pewien przedsiębiorca, dość zamożny. Prowadził
    biznes wraz synem. Pewnego dnia wyjechał na targi i tam nagle zmarł był.
    Następnego dnia syn szalał po bankach i wypłacał kasę, dopiero potem powiadomił
    dalszą rodzinę, pracowników itd. i mógł popaść w żałobę. Podejrzewam, że gdyby
    tak nie uczynił, miałby spore szanse na bankructwo z braku środków obrotowych
    T.

  • 16. Data: 2002-03-27 18:46:30
    Od: "MichalL" <m...@i...pl>

    > Czy najbliższa rodzina ma jakieś szanse na ich otrzymanie?

    Tak, przepisy mowia ze mozna wybrac kase na koszty pogrzebu. O konkrety
    pytaj w banku.
    Reszta - po zakonczeniu postepowania spadkowego. Chyba ze w testamencie kasa
    zostala zapisana na kogos innego niz rodzina.

    MichalL

  • 17. Data: 2002-03-27 19:00:50
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    Art. 57
    1. W razie śmierci posiadacza rachunków oszczędnościowych, bank jest
    obowiązany wypłacić z tych rachunków:
    1) kwotę wydatkowaną na koszty pogrzebu posiadacza rachunku - osobie, która
    przedstawi rachunki stwierdzające wysokość poniesionych przez nią wydatków -
    w wysokości nie przekraczającej kosztów urządzenia pogrzebu zgodnie ze
    zwyczajami przyjętymi w danym środowisku,
    2) kwotę nie wyższą niż przypadające na ostatni miesiąc przed śmiercią
    posiadacza rachunku dwudziestokrotne przeciętne miesięczne wynagrodzenie w
    sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku, ogłaszane przez Prezesa
    Głównego Urzędu Statystycznego, nie przekraczającą jednak wysokości środków
    na rachunku - osobie, którą posiadacz rachunku wskazał w umowie.
    2. Przepis ust. 1 nie dotyczy rachunków, o których mowa w art. 52. [dotyczy
    rachunków wspólnych]
    3. Kwoty, o których mowa w ust. 1, nie wchodzą do spadku po posiadaczu
    rachunku.

  • 18. Data: 2002-03-27 22:13:14
    Od: "MichalL" <m...@i...pl>

    > Chodzi mi o oplaty jakie musza zostac poiesione w takim przypadku
    > (podatki, oplaty skarbowe itp).
    > Czyli ile z zablokowanej sumy dostaną spadkobiercy?

    To juz inna grupa -> pl.soc.prawo.podatki.
    Podatki zaleza od stopnia pokrewienstwa i decyzji lokalnych urzednikow.
    W Krakowie na przyklad nie placi sie podatkow od spadku jezeli tylko sie o
    to poprosi - zalatwila to rada miasta dzieki wnioskowi radnego Zoltka z UPR.
    W Lodzi rzadzi SLD, jest biednie i dlatego wszyscy musza zaplacic ten
    zlodziejski (jak kazdy) podatek.

    MichalL