  • 1. Data: 2002-03-27 08:40:59
    Temat: Śmierć właściciela konta
    Od: "PJ" <hosi@_NOSPAM_o2.pl>

    Witam!
    Była sobie kobieta której się niestety zmarło. Miała konto w PKO BP.
    Ta osoba nie zrobiła żadnego zapisu dotyczącego "zagospodarowania" swoimi
    środkami na wypadek śmierci. Co w takiej sytuacji dzieje się z pieniędzmi na
    koncie?
    Czy najbliższa rodzina ma jakieś szanse na ich otrzymanie?

    Z góry dziękuję z odp.

    PJ

  • 2. Data: 2002-03-27 08:45:49
    Temat: Re: Śmierć właściciela konta
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PJ" <hosi@_NOSPAM_o2.pl> napisał w wiadomości
    > Czy najbliższa rodzina ma jakieś szanse na ich otrzymanie?

    Postępowanie spadkowe w sądzie i z wyrokiem do banku.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-03-27 09:09:48
    Od: "PJ" <hosi@_NOSPAM_o2.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Postępowanie spadkowe w sądzie i z wyrokiem do banku.

    Az do sądu, nie ma innej możliwości?

    PJ

  • 4. Data: 2002-03-27 09:10:48
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

> [...]

    na
    > koncie?
    > Czy najbliższa rodzina ma jakieś szanse na ich otrzymanie?

    Przede wszystkim - kondolencje. Co do pieniędzy zaś - to oczywiście że
    spadkobiercy mają prawo do tych pieniędzy. Niestety należy przeprowadzic
    postępowanie spadkowe (sprawa w sądzie). Na szczęście te sprawy są na ogół
    proste i w porównaniu do innych spraw sądowych przeprowadzane
    "błyskawicznie" ( jakieś 4-6 mies).

  • 5. Data: 2002-03-27 09:29:43
    Od: "PJ" <hosi@_NOSPAM_o2.pl>

    Użytkownik "Kasia" <K...@e...pl> napisał(a):

> [...]
    > postępowanie spadkowe (sprawa w sądzie). Na szczęście te sprawy są na ogół
    > proste i w porównaniu do innych spraw sądowych przeprowadzane

    Dzieki Wam za odp.

    PJ

  • 6. Data: 2002-03-27 12:28:56
    Od: Mich <M...@c...pl>

    PJ wrote:

> [...]

    Niekoniecznie tak długo. Być może to zależy od miasta.
    Postępowanie spadkowe przeprowadziłam w ciągu 1 miesiąca.

    Pozdrawiam,
    Mich

  • 7. Data: 2002-03-27 12:43:50
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Mich" <M...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie tak długo. Być może to zależy od miasta.
    > Postępowanie spadkowe przeprowadziłam w ciągu 1 miesiąca.

    W W-wie ? Chyba nie ...

  • 8. Data: 2002-03-27 13:09:42
    Od: " Ender" <e...@p...gazeta.pl>

    Witam
    Mam pytanie zwiazane z tematem.
    Chodzi mi o oplaty jakie musza zostac poiesione w takim przypadku
    (podatki, oplaty skarbowe itp).
    Czyli ile z zablokowanej sumy dostaną spadkobiercy?
    pozdrawiam
    MW

  • 9. Data: 2002-03-27 13:14:56
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    PJ <hosi@_nospam_o2.pl> wrote:

    > Az do sądu, nie ma innej możliwości?

    Rany, w sądzie nie biją! Jeżeli wszyscy spadkobiercy są zgodni, to całe
    postępowanie trwa 15 minut.
    POtem trzeba poczekać na uprawomocnienie się wyroku, a następnie dokonać
    podziału spadku i już.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 10. Data: 2002-03-27 13:39:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    " Ender" <e...@p...gazeta.pl> writes:

    > Chodzi mi o oplaty jakie musza zostac poiesione w takim przypadku
    > (podatki, oplaty skarbowe itp).
    > Czyli ile z zablokowanej sumy dostaną spadkobiercy?

    Co do oplat w sadzie, to sie nie znam.

    A podatek spadkowy bardzo zalezy od stopnia pokrewienstwa ze zmarlym
    (sa trzy grupy). I dany spadkobierca od spadku do pewnej kwoty
    (zaleznie od grupy ok. 5-10 tys. zl) nie placi podatku, a potem
    progresywnie (w 1. grupie 3-5-7%, w 2.: 7-9-12%, w 3.: 12-16-20%).

    Posiadacz konta w banku moze zrobic tzw. zapis na wypadek smierci (do
    wysokosci ok. 45 tys zl w jednym banku). Te pieniadze bank wyplaca bez
    potrzeby przeprowadzenia postepowania spadkowego (ale podatek spadkowy
    tez sie od nich placi, tyle ze osobno).

    MJ