  • 1. Data: 2002-03-27 07:42:15
    Temat: jak skutecznie zrezygnować z karty VC w PKOBP ?? (pytanie do praktyków)
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    mam kartę Visa Classic w PKO BP
    ważna do czerwca
    chcę zrezygnować z jej wznowienia, ale tej, którą mam chcę używać do końca
    terminu ważności

    jak to zrobić skutecznie ?

    --
    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 2. Data: 2002-03-27 07:58:47
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> napisał
    w wiadomości news:a7rt0a$i8c$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > ważna do czerwca
    > chcę zrezygnować z jej wznowienia, ale tej, którą mam chcę używać do końca

    Skutecznie to na pismie...;-)
    Przed 15.05.02 zawiadomic PKO BP, ze rezygnujesz ze wznowienia karty.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2002-03-27 11:01:04
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Slawek Kos" <s...@i...net..pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Skutecznie to na pismie...;-)
    > Przed 15.05.02 zawiadomic PKO BP, ze rezygnujesz ze wznowienia karty.

    A to ciekawe, bo ja spotkałem się również z inną interpretacją.
    Otóż jedna niedysponentka, stwierdziła że jeżeli karta jest ważna 12
    miesięcy od dnia wydania (np 06.2001) to jej ważność kończy się 31.05.2002
    (z tym że może być używana do 30.06.2002) i na 45 dni przed 31.05.2002
    trzeba poinformować bank o tym że nie chce się wznowienia karty. W moim
    przypadku sprawa akurat wylądowała w centrali w Warszawie. A dochodziło do
    tego jeszcze kilka kwestii (w momencie zarówno wydawania karty jak i
    rezygnacji z niej wręczony został mi stary regulamin w którym jak wół było
    napisane, że o tym fakcie należy poinformować bank na 30 a nie 45 dni
    przed końcem terminu ważności).

    Ogólnie rzecz biorąc nie ma co czekać tylko złożyć tą dyspozycję jeszcze w
    marcu żeby zaoszczędzić sobie później choroby nerwowej ;-), oczywiście
    wszystko pisemnie z podpisem pracownika i stemplem dziennym, lub listem
    poleconym.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 4. Data: 2002-03-27 13:30:56
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

    Użytkownik "camokiller" <c...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (z tym że może być używana do 30.06.2002) i na 45 dni przed 31.05.2002
    > trzeba poinformować bank o tym że nie chce się wznowienia karty.

    Ja tam nie wiem co mowia niedysponentki, ale:
    1. karta nie ma czegos takiego jak "okres trwalosci 12 miesiecy" tylko "jest
    wazna do" i na karcie mozna znalezc do kiedy. Na karcie VC jest to nawet
    wytloczone. Waznosc konczy sie w ostatnim dniu miesiaca zaznaczonego na
    karcie. Tutaj chodzi o czerwiec 2002.
    2. W regulaminie stoi, ze "na 45 dni przed koncem okresu waznosci"
    3. Karte wazna do czerwca mozna eksploatowac do czerwca a nowa tez sie
    dostanie nie wczesniej niz czerwcu. Gdyby tracila waznosc 31.05.2002 to nie
    daloby sie nia placic ani wyplacac po tej dacie, a na 110% jest to mozliwe.
    4. Wlasnie dlatego jest tak dlugi, 45 dniowy okres wypowiedzenia bo bank na
    30 dni przed uplywem okresu waznosci (tutaj - na poczatku czerwca)
    przygotowuje karte zamienna. W polowie miesiaca ma ja juz twoj oddzial,
    przychodzisz oddac stara i wziac nowa i nie masz przerwy w uzytkowaniu.

    Pewnie. Nie zawadzi wczesniej.
    Spokoj w cenie ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2002-03-27 13:54:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    A tak przy okazji, to bank Pekao SA realizujac moja prosbe o
    niewznawianie jednej z kart VC, owszem, nie pobral oplaty za nastepny
    rok, ale fizycznie karte wytloczyl. 8-)

    Podziekowalem i nie wzialem, ale moze trzeba bylo wziac i sprawdzic,
    czy dziala...

    MJ

  • 6. Data: 2002-03-27 14:07:44
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

> [...]
    > wazna do" i na karcie mozna znalezc do kiedy. Na karcie VC jest to nawet
    > wytloczone. Waznosc konczy sie w ostatnim dniu miesiaca zaznaczonego na

    Ze stron www PKOBP

    "
    Karta ważna jest 12 miesięcy i może być używana do ostatniego dnia
    miesiąca wytłoczonego na karcie.

    Po upływie ważności karty PKO VISA Classic, automatycznie wydawana jest
    kolejna karta, chyba że posiadacz karty na 45 dni przed upływem terminu
    jej ważności złoży inną dyspozycję. "

    Kiedyś było to coś takiego "Karta ważna jest 12 miesięcy od daty
    wydania..."
    Ale dalej nie dokońca wiadomo, bo jeżeli karta została klientowi
    dostarczona 2.06.2001 to 12 miesięcy mija 2.06.2002 a 30.06.2002 to już
    prawie 13 miesięcy ( w każdym bądź razie nie jest to 12, wiec moim zdaniem
    od razu powinno być napisane, że karta ważna jest do ostatniego dnia
    miesiąca wytłoczonego na karcie, koniec i kropka.

    > 2. W regulaminie stoi, ze "na 45 dni przed koncem okresu waznosci"
    Tak, akurat wtedy kiedy ja miałem tą kartę 1999,
    to przepis mówiący o 45 dniach zamias 30 znienił się chyba w czerwcu 1999,
    a ja podpisując umowę o wydanie karty w listopadzie 1999 otrzymałem stary
    regulamin w którym było 30 dni. Gdy na początku października 2000 byłem
    zrezygnować z tej karty niedysponentki poinformowały mnie że ten termin
    zmienił się na 45 dni. I że jak karta miała wytłoczone 11/00 to powinienem
    już w połowie września (45dni od początku listopada) poinformować ich że
    nie chcę tej kart. Poprosiłem wtedy o regulamin tej karty. Ponownie
    dostałem stary regulamin w którym było 30 dni, więc sobie dupy w oddziale
    nie zawracałem tylko wysłałem pisemko do Warszawy.
    A tak w ogóle to w jednej z ajencji PKOBP jeszcze na przełomie
    kwietnia -maja 2001 widziałem stary regulamin.(Specjalnie zajrzałem ;-))))

    Więc radziłbym uważać .....

    Kamil
    c...@h...pl

  • 7. Data: 2002-03-27 18:48:25
    Od: "MichalL" <m...@i...pl>

    > Skutecznie to na pismie...;-)
    > Przed 15.05.02 zawiadomic PKO BP, ze rezygnujesz ze wznowienia karty.

    I nie zapomnij zeby osoba odbierajaca pismo postawila pieczatke, wpisala
    date i podpisala sie na kopii ktora trzymaj potem w domu na wszelki wypadek.
    Balagan zdarza sie wszedzie, a zwlaszcza w PKO BP.

    MichalL

  • 8. Data: 2002-03-27 20:02:29
    Od: "Piotr Orzechowski" <p...@p...com>

    wobec tych wszystkich rad i moich dotychczasowych doświadczeń z PKOBP złożę
    wniosek przed 15 kwietnia :)))
    pewnie i tak wydadzą kartę i pobiorą prowizję, ale przynajmniej będę miał
    podkładkę, że ja nie chciałem

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski