  • 11. Data: 2008-11-06 09:10:16
    Temat: Re: SławomirKłusek z GBW ,,Popieram polskiego złotego !"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Użytkownik "krzychol" <k...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie tych z UE, tylko m.in. Polskę będącą w UE. Może czas przestać
    > postrzegać UE jako ich i Polskę jako nas.
    > Ja np. mieszkam na pograniczu i bardzo cenię sobie brak odpraw
    > granicznych (chodzący po górach pewnie też). To daje naprawdę duże
    > możliwości - np. skracanie czasu przejazdu pomiędzy miejscowościami w PL
    > i równie mocno cenić sobie będę brak potrzeby wymiany waluty po
    > przekroczeniu granicy.

    O, widzę, że Pan czerpie wiedzę o UE z "wiadomości". Oznajmiam zatem,
    że swobodne przekraczanie granic (strefa Schengen) nie jest jakoś
    specjalnie powiązana z UE. Można mieć otwarte granice nie będąc w UE,
    można mieć zamknięte granice, będąc w UE.

    Zadziwiające jest, ile wymyśla się argumentów za UE, które faktycznie
    nie mają z nią nic wspólnego... Od wolnego handlu i otwartych granic
    zaczynając.

    I najważniejsze - każdy kraj może jednostronnie przyjąć euro, nie
    będąc nawet w UE.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-11-06 09:12:54
    Od: Michał Gancarski <w...@-...tlen.pl>

    Dnia Thu, 6 Nov 2008 00:07:51 -0800 (PST), Jarek Andrzejewski napisał(a):

    [...]

    > Nie wiem, czy zauważyliście, ale niedługo będzie można rozliczać się w
    > euro (http://dziennik3rp.blogspot.com/2008/10/kodeks-cywi
    lny-umowy-
    > mona-zawiera-w.html). Moim zdaniem to wystarczy, bo znacznie lepsza
    > jest konkurencja (nawet tylko dwóch) walut niż jedna.

    Jednemu ciężarówkę, drugiemu coupe, trzeciemu skuter.

    --
    Michał Gancarski
    http://michal.gancarski.com

    "Nobody will ever win the battle of the sexes. There's too much
    fraternizing with the enemy."

  • 13. Data: 2008-11-06 09:37:02
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 06 Nov 2008 10:10:16 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Zadziwiające jest, ile wymyśla się argumentów za UE, które faktycznie
    > nie mają z nią nic wspólnego... Od wolnego handlu i otwartych granic
    > zaczynając.

    Skądinąd nawet historycznie była różnica -- a nawet spór podsycany przez
    de Gaulle (p-ko Wielkiej Brytanii) -- między EFTA a EWG. De Gaulle
    sprzeciwiał się przystąpieniu Zjednoczonego Królestwa do EWG właśnie ze
    względu na udział w EFTA (i niechęć do wystąpienia), obawiał się, że w
    ten sposób EWG będzie zbyt wolnorynkowa (tymczasem Francji bardziej
    zależało na wspieraniu rolnictwa -- i tak jest do dziś).

    Warto zwrócić uwagę, że do dziś ceną za członkostwo w EWG/EU jest
    wystąpienie z EFTA (dziś EOG/EEA).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 14. Data: 2008-11-06 09:51:34
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Właściciele kantorów powinni zorganizować pikietę pod kancelarią rządu - a co, gorsi
    od celników, górników (chyba jeszcze więcej
    przypadków smiertelnych) czy policjantów??
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2008-11-06 10:55:43
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    krzychol pisze:
> [...]
    > państwa polskiego.
    > W przypadku kreacji pustych euro "podatkiem inflacyjnym" zasilimy tych w UE,

    Fajne pieprzenie bez znajomosci zasad dzialania emisji pieniadza EBC

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 16. Data: 2008-11-06 10:57:03
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Liwiusz pisze:

    > I najważniejsze - każdy kraj może jednostronnie przyjąć euro, nie
    > będąc nawet w UE.

    Złotówke tez i co z tego, kluczem nie jest euro tylko udzial w EBC ?

  • 17. Data: 2008-11-06 11:05:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Złotówke tez i co z tego, kluczem nie jest euro tylko udzial w EBC ?

    Jak do tej pory wszystkie argumenty za euro były takie, że nie trzeba
    brać udziału w EBC:

    - brak ryzyka kursowego
    - ograniczenie pasożytów społecznych - bankierów i kantorowców
    - stabilna waluta.

    Jakie to korzyści wiążą się z EBC?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2008-11-06 11:08:51
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > brać udziału w EBC:
    >
    > - brak ryzyka kursowego
    > - ograniczenie pasożytów społecznych - bankierów i kantorowców

    Decydowanie o losie waluty np stopy procentowe

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 19. Data: 2008-11-06 11:10:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Decydowanie o losie waluty np stopy procentowe

    A co to za pokraczny argument za euro? Skoro chcemy decydować o losie
    własnej waluty, to powinniśmy pozostać przy zł. Pomijając już fakt, że o
    euro będziemy mieli do powiedzenia o wiele mniej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 20. Data: 2008-11-06 11:52:29
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Liwiusz schrieb:

    > A co to za pokraczny argument za euro? Skoro chcemy decydować o losie
    > własnej waluty, to powinniśmy pozostać przy zł.

    Ale ciezko wyeliminowac wtedy ryzyko kursowe, bankierow, kantorowcow...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org