  • 21. Data: 2008-11-06 12:05:14
    Temat: Re: SławomirKłusek z GBW ,,Popieram polskiego złotego !"
    Od: Michał Gancarski <w...@-...tlen.pl>

    Dnia Thu, 06 Nov 2008 12:52:29 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    [...]

    > Ale ciezko wyeliminowac wtedy ryzyko kursowe, bankierow, kantorowcow...

    Za to łatwiej w ryzach utrzymać ryzyko polityczne.

    --
    Michał Gancarski
    http://michal.gancarski.com

    "Children always understand. They have open minds. They have built-in shit
    detectors."

  • 22. Data: 2008-11-06 12:59:05
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Nov 6, 10:12 am, Michał Gancarski <wysyisb...@-spamywasz-
    przegrywasz-.tlen.pl> wrote:
    > Dnia Thu, 6 Nov 2008 00:07:51 -0800 (PST), Jarek Andrzejewski napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Jednemu ciężarówkę, drugiemu coupe, trzeciemu skuter.

    no pewnie, lepsze to niż "każdemu rower" :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 23. Data: 2008-11-06 13:24:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jan Strybyszewski <g...@...pl> writes:

    > Złotówke tez i co z tego, kluczem nie jest euro tylko udzial w EBC ?

    Kluczem jest euro. EBC jest tylko na otarcie lez politykow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2008-11-06 13:27:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał Gancarski <w...@-...tlen.pl> writes:

    > Masz jakiekolwiek poparcie dla tej tezy? Co z USA?

    Przeciez to jest ewidentne, przykladem sa takze USA oczywiscie.

    > Zawsze są bliżej niż prezes EBC i jego mocodawcy.

    To nie tak - to Polacy sa niestety blizej prezesa NBP :-(
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2008-11-06 13:53:12
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    > A co to za pokraczny argument za euro? Skoro chcemy decydować o losie
    > własnej waluty, to powinniśmy pozostać przy zł. Pomijając już fakt, że o
    > euro będziemy mieli do powiedzenia o wiele mniej.

    Pytales dlaczego nie jednostrone przyjecie euro.
    Powody dlaczego euro juz padly wczesniej. Wiec nie krec kota Alika

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 26. Data: 2008-11-06 14:35:59
    Od: Michał Gancarski <w...@-...tlen.pl>

    Dnia Thu, 06 Nov 2008 14:27:10 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Przeciez to jest ewidentne,

    W jaki sposób? Co to jest "bezwzględne PKB"?

    > przykladem sa takze USA oczywiscie.

    USA ze wzrostem wyższym niż w strefie Euro mogą być co najwyżej
    kontrprzykładem, wskazującym, że kraje o wysokim poziomie rozwoju mogą
    rozwijać się w bardzo różnym tempie.

    > To nie tak - to Polacy sa niestety blizej prezesa NBP :-(

    Ważne, że dystans mniejszy.

    --
    Michał Gancarski
    http://michal.gancarski.com

    "How can a president not be an actor?"

  • 27. Data: 2008-11-06 15:00:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał Gancarski <w...@-...tlen.pl> writes:

    > W jaki sposób? Co to jest "bezwzględne PKB"?

    Co to jest "Produkt Krajowy Brutto" (per capita w szczegolnosci)?

    > USA ze wzrostem wyższym niż w strefie Euro mogą być co najwyżej
    > kontrprzykładem, wskazującym, że kraje o wysokim poziomie rozwoju mogą
    > rozwijać się w bardzo różnym tempie.

    Cos pisali ostatnio o recesji?
    Jak sie to ma do np. Chin?

    > Ważne, że dystans mniejszy.

    Jasne, tyle ze dla kogo to takie wazne?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 28. Data: 2008-11-06 15:06:20
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Michał Gancarski pisze:

    > W jaki sposób? Co to jest "bezwzględne PKB"?

    Nominalne Jak masz milion i zarobisz 1tys zlotych to twoj PKB rosnie
    0,1% a jak masz 1 tys i zarobisz 1 tys to masz 100% wzrostu ale dalej
    jestes biedakiem z 2 tys zlotych

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 29. Data: 2008-11-06 15:12:45
    Od: Michał Gancarski <w...@-...tlen.pl>

    Dnia Thu, 06 Nov 2008 16:06:20 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > Nominalne Jak masz milion i zarobisz 1tys zlotych to twoj PKB rosnie
    > 0,1% a jak masz 1 tys i zarobisz 1 tys to masz 100% wzrostu ale dalej
    > jestes biedakiem z 2 tys zlotych

    No i co z tego? Skąd pomysł, że ten, kto ma milion ma mniejsze możliwości
    generowania zarobku z każdego PLNa niż ten kto ma tysiąc?

    --
    Michał Gancarski
    http://michal.gancarski.com

    "Sell a man a fish, he eats for a day, teach a man how to fish, you ruin a
    wonderful business opportunity."

  • 30. Data: 2008-11-06 15:15:35
    Od: Michał Gancarski <w...@-...tlen.pl>

    Dnia Thu, 06 Nov 2008 16:00:10 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Co to jest "Produkt Krajowy Brutto" (per capita w szczegolnosci)?

    No to bezwzględne? Względne? Per capita, nie per capita? Nie mam pojęcia co
    masz na myśli.

    > Cos pisali ostatnio o recesji?
    > Jak sie to ma do np. Chin?

    Ale co to ma do rzeczy? Ja się pytam o twierdzenie o ponoć oczywistym
    powiązanu "bezwzględnego PKB" z możliwością osiągania wzrostu.

    > Jasne, tyle ze dla kogo to takie wazne?

    No skoro nie jest ważne, to może zostać jak jest, nie? Natomiast jeśli nie
    przykładasz wagi tego jak wygląda kwestia odpowiedzialności instytucji,
    która zarządza dość ważnym aspektem Twojej rzeczywistości, to nie mam w
    sumie już o co pytać.

    --
    Michał Gancarski
    http://michal.gancarski.com

    "We can evade reality, but we cannot evade the consequences of evading
    reality"