  • 31. Data: 2007-11-17 23:53:54
    Temat: Re: Sklep prosi o kopię karty.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    > Jeśli formularz internetowy obsługuje nie sklep, lecz jakaś organizacja
    > płatnicza, to różnica jest zasadnicza.

    Gdzie Ty widziales takie rozwiazania, w konserwatywnym swiecie?
    Male sklepy wklepuja dane z emaila (generowanego przez wlasna "strone
    WWW") do terminala dokladnie tak samo jak przy transakcjach
    "na miejscu" (gdyby nie uzywali paska magnetycznego).

    Organizacja platnicza to jest np. VISA, Mastercard. One maja obslugiwac
    formularze internetowe?

    Skad w ogole wieksze zaufanie do duzej "organizacji" (jak rozumiem
    banku, innego acquirera itp) niz do sklepu? Ja zdecydowanie bardziej
    ufam malemu sklepowi niz duzej korporacji - maly sklep ceni klienta,
    pamieta go, i wie ze dowolna zdrada oznacza koniec wspolpracy i np.
    ciezkie problemy w sądach itp. Duza korporacja nie ma zadnej wlasnej
    swiadomosci i dziala raczej zgodnie z teoria chaosu, nikt tam nie
    czuje sie za nic odpowiedzialny i jesli procedury nie sa calkiem
    szczelne (a gdzie niby sa) to dowolny problem moze pojawic sie
    w dowolnej chwili i nic nie zrobisz ani Ty, ani nikt. Nawet przy
    najlepszych checiach wszystkich zainteresowanych.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 32. Data: 2007-11-18 00:54:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

    > A nawet jeśli duży sklep internetowy posiada własny serwis płatniczy, to
    > do wrażliwych danych ma dostęp tylko kilka ściśle dobranych osób z tego
    > serwisu. Natomiast do faksowych wydruków może mieć dostęp nawet
    > sprzątaczka.

    skąd wiesz że może mieć dostęp sprzątaczka? Myślisz, że faks stoi na
    korytarzu?

  • 33. Data: 2007-11-18 00:58:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > WWW") do terminala dokladnie tak samo jak przy transakcjach
    > "na miejscu" (gdyby nie uzywali paska magnetycznego).

    a dlaczego nie mieliby korzystać z pośrednictwa firm zajmujących się tym
    profesjonalnie. typu polcard. Jest tego przecież od cholery, a pozbywają
    się problemu typu jak tu chronić dane, żeby nie wypłynęły.
    I wcale nie jest to takie niepopularne jak ci sie wydaje.
    I nikt nie przeklepuje tego z emaila, bo zwykle blokada pojawia się na
    koncie od razu. Myślisz, że wytrenowali małpkę co siedzi na nocnych
    dyżurach.

  • 34. Data: 2007-11-18 01:28:02
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 17 Nov 2007 18:54:21 -0600, witek napisał(a):

    > skąd wiesz że może mieć dostęp sprzątaczka? Myślisz, że faks stoi na
    > korytarzu?

    A myślisz,że w sekretariacie się nie sprząta?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 35. Data: 2007-11-18 02:35:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > a dlaczego nie mieliby korzystać z pośrednictwa firm zajmujących się
    > tym profesjonalnie. typu polcard.

    Bo latwiej kupic profesjonalny system do robienia tego.

    > Jest tego przecież od cholery, a
    > pozbywają się problemu typu jak tu chronić dane, żeby nie wypłynęły.

    To nie problem prezesa. Zreszta tam jest wystarczajaco duzo danych,
    ktore tak czy owak trzeba chronic.

    Natomiast takie cos ma minusy: niestety chargebacki moga sie pojawiac
    dokladnie tak samo, ale nie masz kontroli nad transakcjami, w takim
    sensie, ze np. ktos moze zaplacic kilka razy skradziona karta i o ile
    normalnie bys jej drugi raz nie przyjal, o tyle tu nie wiesz ze to ta
    sama karta. Normalnie mozesz poprosic klienta o skan karty + ID, jesli
    transakcje obsluguje ktos inny, nie masz takiej opcji. W takich
    np. USA masz ta cala weryfikacje adresu i chodzi o to, by wiedziec
    ze zamowienie jest wysylane na adres zwiazany z karta, a nie np. ze
    klient zna ten ostatni adres.
    Jest tez ten problem, ze po zaplacie trzeba wrocic na strone sklepu,
    jesli sygnalizacja "firma typu polcard" -> sklep tego wymaga.

    Aczkolwiek taka zewnetrzna usluga jest pewnie dobra w przypadku
    uslug, powiedzmy, mniej "typowych".

    > I nikt nie przeklepuje tego z emaila, bo zwykle blokada pojawia się na
    > koncie od razu. Myślisz, że wytrenowali małpkę co siedzi na nocnych
    > dyżurach.

    W wiekszych sklepach oczywiscie tak, ale w malych sklepach, ktore
    sprzedaja 5 sztuk towaru dziennie przez siec (w dodatku do 100 sztuk
    towaru "przez lade") bardzo czesto tak to wyglada. Bo po prostu inne
    rozwiazania sa drozsze i zbedne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 36. Data: 2007-11-18 09:19:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

    > A myślisz,że w sekretariacie się nie sprząta?

    A myślisz, że dokumenty trzyma się na faxie.

  • 37. Data: 2007-11-18 09:29:38
    Od: Daniel Rejmer <e...@g...ppll>

    witek pisze:

    > A myślisz, że dokumenty trzyma się na faxie.

    A faks dziala _tylko_ kiedy sa pracownicy ?

    Sam znam kilka firm (duzych) gdzie faks dziala 24h i przed/po pracy
    kazdy kto wejdzie do pomieszczenia, np. w/w sprzataczka, moze sobie
    spokojnie poczytac.

    Pozdrawiam,
    daniel

    --
    Administrator sieci bermudy.net
    tel: 502345254

  • 38. Data: 2007-11-18 10:27:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Daniel Rejmer wrote:

    > A faks dziala _tylko_ kiedy sa pracownicy ?

    Po za godzinami pracy sprzątaczka nie powinna mieć prawa wejścia.

    > Sam znam kilka firm (duzych) gdzie faks dziala 24h i przed/po pracy
    > kazdy kto wejdzie do pomieszczenia, np. w/w sprzataczka, moze sobie
    > spokojnie poczytac.

    to fatalnie, że są takie firmy.

  • 39. Data: 2007-11-18 10:30:51
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    > Wysyłając im przód karty niczego nowego im nie wysyłasz. Numer karty i
    > datę ważności i tak już mają.

    Na Amexach z przodu sa 4 dodatkowe cyfry do transakcji internetowych,
    chyba odpowiednik CVV z Visy.

    Na niektorych kartach (np. Amex czy Visa Citi) jest podane w ktorym roku
    dostales pierwsza karte (member since).

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 40. Data: 2007-11-18 12:20:07
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    problemu typu jak tu chronić dane, żeby nie wypłynęły.
    >I wcale nie jest to takie niepopularne jak ci sie wydaje.

    Ale chyba właśnie mowa o takiej sytuacji. Jeżeli sklep zleca
    obsługę płatności firmie zewnętrznej sklepowi powinny
    wystarczyć dane do wysyłki i ew. sposób płatności. Płaci się
    na stronie firmy obsługującej płatności a sklep do tych danych
    dostępu. Po co więc sklepowi obrazek karty? Szybciej zrozumiem
    ID albo "utility bill" jao potwierdznie "shipping address".

    Arek