  • Data: 2017-06-12 11:14:26
    Temat: Re: SimplyCity jednak nie dla mnie :(
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-10 o 23:02, cef pisze:

    > Inicjator wątku ma stale jakieś problemy z US :-)

    Brzmi jakbym w jakiś specjalny sposób wymuszał te problemy.

    Kiedyś mieli zasadę, że jak wychodzi zwrot podatku, to trzeba wezwać no
    i co roku nas wzywali (każdego z osobna). A przecież to jest oczywiste,
    że jak się doliczy ulgę na dzieci to wyjdzie zwrot.
    Nie wiedziałem jaki jest klucz, ale za którymś razem zapytałem czy
    wszystkich co roku tak wzywają - "mamy wytyczne, że jak jest zwrot to
    wezwać."
    Przy okazji chcieli aby im dostarczyć wszystkie papiery firmy, ale nie
    potrafili podać podstawy prawnej, więc nie dostawali. Nie daliśmy się
    przekonać argumentem, że wszyscy dostarczają - o tu są teczki od innych,
    które aktualnie analizujemy.
    Trwało chyba z 5..8 lat i na szczęście im przeszło.

    Jest nas 6 wspólników - udział 1/6, ale w odpowiednim polu każą wpisać w
    % z zaokrągleniem do 2 miejsc po przecinku. A nigdzie nie jest napisane,
    że udział przypadający na jednego nie ma być taki jak naprawdę (czyli
    1/6) więc wpisujemy tak jak jest na prawdę. A potem jakiś inteligentny
    inaczej bierze tę zaokrągloną wartość mnoży przez dane całej spółki i mu
    się nie zgadza więc wzywa. Raz udzielonej informacji nie umieją sobie
    gdzieś zapisać więc co roku powtórka z rozrywki. Doszliśmy do tego, że
    na każdym PIT dopisujemy uwagę, że 16,67% to tylko zaokrąglenie 1/6.

    Z powodu kredyt co roku trzeba było załatwiać zaświadczenia z US
    (oczywiście dla każdego z nas z osobna), a jeden US uważał, że musi
    dostać jakiś kwit z drugiego, a ten uważał, że nie musi go wystawiać i
    się blokowało, a bank nie będzie czekał.

    W tym roku też spodziewam się wyjaśniania, bo się okazało, że w PIT nie
    ma gdzie wpisać składek na Fundusz Pracy więc musiałem jakąś typowo
    wyliczaną pozycję zmodyfikować ręcznie.

    Myślałem, że wszyscy tak mają, a jedynie to, że mi takie (dla mnie
    absurdalne) działania (do tego za moje pieniądze) zapadają w pamięci
    spowodowało, że to akurat ja czasem, przy jakiejś okazji, potrafię o tym
    wspomnieć.

    Widzisz/sugerujesz mój wpływ na te "jakieś problemy z US"?
    P.G.