  • 11. Data: 2004-06-25 07:40:41
    Temat: Re: Sesje w pekao
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Mółbyś sprawdzić dokładnie czy to są minuty czy sekundy, oraz czy to
    > działa całą dobę 7 dni w tygodniu, czy też tylko w godzinach pracy
    > oddziałów można "natychmiast" przelewać?

    Przelewy wewnętrzne działają całą 24/7. Ile sekund mija od wysłania do
    pojawienia się na innym rachunku, to sprawdzę i dam Ci znać. Ale to za 2-3
    tygodnie.

    > Bo takie info też umieszczam w mojej tabelce:
    > http://www.miernik.ctnet.pl/money/bank_acc_param-pl.
    po.php
    > Tam po prawej od godzin ELIXIRu, "internal online days" na górze pisze.

    Oooooo. Umiesz obsługiwać komputer ;)))

    > Acha, i czy jak przyjdzie przelew lub wpłacisz w oddziale to
    > natychmiast można to kartą użyć?

    Jaką kartą? Jeśli masz na myśli użycie Maestra w bankomacie, to nie
    sprawdzałem. Ale mogę sprawdzić, ,ale też za 2-3 tygodnie. W każym razie po
    ~20 minutach o operacji w bankomacie informacja ta odnotowana jest już na
    rachunku (tzn. w podglądzie).

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 12. Data: 2004-06-25 07:46:33
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    Miernik napisał(a):

    > No to coś Ci nakłamali.
    > Jest fizycznie niemożliwe by wychodzące sesje były później niż o:
    > 9:30 13:30 16:00 bo o tych godzinach KIR łamie sesje.
    >
    > KIR to mieli przez godzinę, i nie spotkałem się z żadnym przypadkiem
    > by przelewy się pojawiły wcześniej niż:
    > 10:30 14:30 17:00
    > Cudowne rozmnożenie sesji przychodzących do 4 też nie jest możliwe.

    To ja przytoczę tutaj fragmenty korespondencji z bankiem przez pocztę
    wewnętrzną:

    <cite>
    WYCHODZĄCY: I - 10:30 II - 13:30 III - 15:00 IV - 19:00
    PRZYCHODZĄCY: I - 6:30 II - 12:00 III - 14:30 IV - 16:00 V - 18:00

    VI wychodząca sesja dotyczy ZUS. Sesja przychodząca V dotyczy
    księgowanych poleceń zapłaty. ( są to obciązenia rachunku). Sesje które
    przyjmują i wysyłają przelewy nie zawierają jedynie przelewów
    Eliksirowych , ale też przelewy wewnątrzbankowe.
    </cite>

    Nie drążyłem już dalej tematu, ale:
    1. Nie ma VI wychodzącej, jest co najwyżej IV ;-)
    2. Jeśli zamienić słowa "WYCHODZĄCY" oraz "PRZYCHODZACY", to pozortnie
    to zestawienie może nabrać jakiegoś sensu :-) Zwłaszcza, że "obciążenia
    rachunku" w V sesji to raczej przelew wychodzący, a nie przychodzący...
    Z drugiej strony nie ma żadnych szans, żeby przelew przychodzący III
    sesją był zaksięgowany o 15:00
    3. Mam podejrzenia, że III sesja Eliksiru może być księgowana dopiero
    następnego dnia rano (stąd ta 6:30 przychodząca)
    4. Jak kiedyś znajdę trochę czasu, to potestuję ;-)

    Jak ktoś rozwikła tę zagadkę, to niech da znać na grupie :)

    > Myślę że to mogą być sesje wewnętrznych przeksięgowań między
    > rachunkami w Pekao, bo jak znam ten bank to online tam nic nie chodzi.

    Przeksięgowania między rachunkami w Pekao chodzą już on-line (z
    wyjatkiem tych oddziałów, które nie pracują jeszcze w "nowym" systemie,
    a jest ich jeszcze sporo).

    Pozdrawiam,

    Marek

  • 13. Data: 2004-06-25 07:48:50
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cbgje8$2kr$1@sunflower.man.poznan.pl>, Miernik wrote:

> [...]
    > 9:30 13:30 16:00 bo o tych godzinach KIR łamie sesje.

    > KIR to mieli przez godzinę, i nie spotkałem się z żadnym przypadkiem

    Nie rozumiem tego zdania.

    > Cudowne rozmnożenie sesji przychodzących do 4 też nie jest możliwe.
    > Zadzwoń jeszcze raz i powiedz że Ci nakłamali.

    Zadzwoniłam. Tym razem jakaś inna pani stwierdziła, że nie ma stałych
    sesji, że to zależy od oddziału. Ale orientacyjnie to jest tak:
    8-9.30, 11-12, 14-15, 15-16 i zus ok.19. Przychodzące 12-14.30, 16-18.
    Kurna, co to jest za bank?

    Renata

  • 14. Data: 2004-06-25 07:51:33
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Marek Madej wrote:

    [...]

    > WYCHODZĄCY: I - 10:30 II - 13:30 III - 15:00 IV - 19:00
    > PRZYCHODZĄCY: I - 6:30 II - 12:00 III - 14:30 IV - 16:00 V - 18:00
    O 18 poleecnia zapłaty ?? To jak robią odmowę, która ma iść niby III
    sesją? Chyba, ze chodzi o obciążeanie r-ku klienta.

    KJ

  • 15. Data: 2004-06-25 07:54:56
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Maciej Loret <m...@p...pl> wrote:

    > Przelewy wewnętrzne działają całą 24/7. Ile sekund mija od wysłania do
    > pojawienia się na innym rachunku, to sprawdzę i dam Ci znać. Ale to za 2-3
    > tygodnie.

    Dzięki. To nie mają nawet przerwy konserwacyjnej jak w Inteligo od
    0:00 przez kilkanascie minut?

    > Jaką kartą? Jeśli masz na myśli użycie Maestra w bankomacie, to nie

    Tak, o to mi chodzi.

    pozdrawiam,

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 16. Data: 2004-06-25 07:58:23
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    Miernik napisał(a):

    > Dzięki. To nie mają nawet przerwy konserwacyjnej jak w Inteligo od
    > 0:00 przez kilkanascie minut?

    Chyba nie mają :-) Nie zauważyłem takowej. Ale z Pekao już wiele nie
    korzystam...

    > Tak, o to mi chodzi.

    Karty Maestro działają on-line (w granicach rozsądku ;-)) - gotówkę
    wpłaconą w oddziale mogłem po wyjściu z tego oddziału wypłacić kartą
    Maestro w bankomacie.

    Wypłata pieniążków w bankomacie była widoczna, jak wróciłem do domu i
    zalogowałem się na www.pekao24.pl.

    Marek

  • 17. Data: 2004-06-25 08:03:26
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> wrote:

    > Nie rozumiem tego zdania.

    KIR (=Krajowa Izba Rozliczeniowa) rozlicza sesję w ciągu około
    godziny, tak więc bank otrzymuje dane z 1 sesję o 10:30, z drugiej
    sesji o 14:30 i z trzeciej o 17:00 (najwcześniej). Tak więc wcześniej
    nie może ich zaksięgować na kontach klientów, bo sam ich nie ma.

    > Zadzwoniłam. Tym razem jakaś inna pani stwierdziła, że nie ma stałych
    > sesji, że to zależy od oddziału. Ale orientacyjnie to jest tak:
    > 8-9.30, 11-12, 14-15, 15-16 i zus ok.19. Przychodzące 12-14.30, 16-18.

    Pozostaje doświadczalnie potestować i jakoś sklecić z tego teorię.
    Mam w Integrum darmowe przelewy, a sesje zgadzają się dokładnie, więc
    mogę pupuszczać 1 grosz na odpowiednie sesje (napisze w temacie),
    jeśli będzie ktoś chcętny poobserwować swoje konto kiedy się pojawi.

    Acha, ile jest timeout w serwisie www Pekao?

  • 18. Data: 2004-06-25 08:04:22
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Dzięki. To nie mają nawet przerwy konserwacyjnej jak w Inteligo od
    > 0:00 przez kilkanascie minut?

    To też mogę przetestować, ale również w terminie późniejszym ;)

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 19. Data: 2004-06-25 08:07:06
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cbgm8e$3t9$3@sunflower.man.poznan.pl>, Miernik wrote:

> [...]
    > sesji o 14:30 i z trzeciej o 17:00 (najwcześniej). Tak więc wcześniej
    > nie może ich zaksięgować na kontach klientów, bo sam ich nie ma.

    Miałam kłopoty ze słówkiem "mieli":))

    Renata

  • 20. Data: 2004-06-25 08:15:27
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl> wrote:

    > Karty Maestro działają on-line (w granicach rozsądku ;-)) - gotówkę
    > wpłaconą w oddziale mogłem po wyjściu z tego oddziału wypłacić kartą
    > Maestro w bankomacie.

    Jeszcze byłbym widzięczny za info:

    Jakie są teraz limity wypłat gotówkowych i bezgotówkowych na to
    Maestro.

    Czy można jakoś zmienić PIN na samodzielnie wybrany.