  • 11. Data: 2003-05-30 14:08:25
    Temat: Re: [Servisco] Jak długo można przetrzymywać należność
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:bb7o9s$o4m$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Paweł - sklep.pko.pl" <p...@u...pko.pl> napisał w
    wiadomości

    > A czy podejrzewasz, że jest inaczej ?????
    > Przecież kurier rozlicza się z pobranej kasy każdego dnia.
    > Zatem następnego dnia spedytor z powodzeniem może wykonać przelew.
    > Opłaca się jednak kisić tę forsę na własnym koncie

    Ale tylko przez 14 dni. Potem musi wszystko ruszyć i chyba po pewnym czasie
    ustala się równowaga. Dziennie wpływa na konta X i tyle samo musi wypłynąć.
    Chyba, że firma rozwija się prężnie i ma stale rosnące obroty.

    Piotrek

  • 12. Data: 2003-05-30 14:15:34
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Piotr Solarz" <p...@...pl> wrote in message
> [...]
    wypłynąć.
    > Chyba, że firma rozwija się prężnie i ma stale rosnące obroty.

    Kiepsko z matematyką u ciebie.
    Równowaga się ustaliła, ale na ich koncie. Kasa leży i pracuje na odsetki.
    Ani jej nie przybywa, ani nie ubywa, ale stan jest większy niż zero.
    Im większa "pętla histerezy" tym większe odsetki dla nich.
    Wyjaśnić szerzej, czy nie trzeba?

  • 13. Data: 2003-05-30 15:06:43
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "p...@g...pl" <s...@g...pl> napisał w wiadomości >
> [...]
    > Ani jej nie przybywa, ani nie ubywa, ale stan jest większy niż zero.
    > Im większa "pętla histerezy" tym większe odsetki dla nich.

    Nie trzeba. Rozumiem to w wydaniu BZWBK olbrzymie kwoty blokowane na kilka
    dni. Ale firma taka jakiego rzędu może mieć korzyści z lokat do 14 dni? Czy
    aby warto się w to bawić?

    Piotrek

  • 14. Data: 2003-05-30 19:35:00
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Piotr Solarz <p...@...pl> napisał w

    > Ale tylko przez 14 dni.

    Dlaczego akurat 14 dni, a nie 7, czy 21? Bo wygląda na to, że jest to
    gdzieś uregulowane, pytanie tylko - gdzie. Gdyby nie było, to Servisco
    trzymałoby raz 14 dni, a raz 21. Gdy przed wysyłką oglądałem stronę
    Servisco, wydawało mi się, że tam coś pisze o pięciu dniach roboczych.
    Teraz Servisco połączyło się DHL-em, zmieniło swoją stronę, a na nowej
    już nic nie widzę na temat terminu realizacji przelewu.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 15. Data: 2003-05-30 21:02:07
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Piotr Solarz" <p...@...pl> napisał w wiadomości
    > dni. Ale firma taka jakiego rzędu może mieć korzyści z lokat do 14 dni?
    Czy
    > aby warto się w to bawić?

    grosz do grosza....
    Skoro klienci nie głosują nogami, to dlaczego nie mają korzystać.
    Zobacz ile masz rocznie pobrań. Pomnóż przez ilość podobnych klientów,
    zobaczysz ile wynoszą odsetki za 2 tygodnie.
    Może wystarczą na premię dla prezesa???
    :-(

  • 16. Data: 2003-06-01 19:24:25
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 29 May 2003 14:47:51 +0200, "Krzysztof K. Maj"
    <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> wrote:

    >Witam!
    >Swego czasu za pośrednictwem Servisco wysłałem przesyłkę za pobraniem
    >należności (kilkaset złotych). Od momentu doręczenia przesyłki
    >adresatowi upłynęło już 9 dni, a pomimo że realizacja przelewu

    zastrzegają w swoim regulaminie 7 dni roboczych od dnia przesyłki do
    dnia obciążenia ich rachunku

    >Czy nie ma żadnych uregulowań prawnych, które by ograniczały tego typu
    >praktyki?

    hmmm, "głosowanie nogami" :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

    Co to znaczy: "niemożliwa anulacja zleceń stałych należności". MBank nie wie...