  • 61. Data: 2016-11-25 14:41:48
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:58383afa$0$5162$6...@n...neostrada
    .pl...

    >A myślisz ze jak frank spadłby do 1 zł czy 50 groszy to nie byłoby
    >larum i lobby bankowe nie wylobbowałoby sobie pomocy od państwa dla
    >ratowania systemu bankowego.
    >Wszak system bankowy rzecz święta a to że pazerni marketingowcy znowu
    >narobili szamba...

    Mozliwe, ale panstwo mogloby za darmo nie dac tej pomocy.

    Poza tym ... frank spadl z 3zl w 2004 do 2zl w 2008 i banki jakos
    pomocy sie nie domagaly.

    >Wolno Ci mieć takie zdanie.
    >Sądy jednak zaczynają mieć pretensje również do banków :-)

    No ba, jak prawo jest nieprecyzyjne i jest 100 tys spraw, to iles
    wyrokow na pewno bedzie po mysli obywateli, pardon - kredytobiorcow.
    Ale potem jest apelacja i sie prawo sądowe wyrownuje.

    J.

  • 62. Data: 2016-11-25 14:43:31
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-11-25, z <...@...pl> wrote:

    > A myślisz ze jak frank spadłby do 1 zł czy 50 groszy to nie byłoby larum
    > i lobby bankowe nie wylobbowałoby sobie pomocy od państwa dla ratowania
    > systemu bankowego.

    Nie byłoby. Sprawdź może jak działają takie mechanizmy, co? Dla banku
    wysokość kursu CHF jest bardzo neutralna, jest to wskaźnik, a same transakcje
    są zabezpieczone odpowiednio instrumentami pochodnymi. Co zresztą wychodziło
    w raportach finansowych.

    I zresztą było tak, w pierwszych latach "działania" kredytów walutowych,
    gdzie banki również chętnie ich udzielały (kurs w takim 2004 wynosił ~3 zł,
    w 2005 spadł do ~2,5, w 2007, był nawet 2,11, a w 2008, był najniżej
    w okolicach 1,94). I rabanu nie było, bo takie rzeczy były normalnie
    wkalkulowane i zabezpieczone.

    Całość ryzyka (ale też i zysku) ponosił klient. Jednym się udało
    i nie piszczą, nie chcą się odwoływać i nie mówią że umowy są niezgodne
    z prawem. Innym się nie udało i drą szaty. Tyle.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 63. Data: 2016-11-25 15:18:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-25 o 14:41, J.F. pisze:
    > No ba, jak prawo jest nieprecyzyjne i jest 100 tys spraw, to iles
    > wyrokow na pewno bedzie po mysli obywateli, pardon - kredytobiorcow.
    > Ale potem jest apelacja i sie prawo sądowe wyrownuje.

    Co to znaczy wyrównuje?
    W sądach pierwszej instancji wydają wyroki debile bez wykształcenia? :-)

  • 64. Data: 2016-11-25 15:20:04
    Od: z <...@...pl>

    > Całość ryzyka (ale też i zysku) ponosił klient.

    Pozwolisz że sobie zapiszę to stwierdzenie na inną dyskusję ;-)

  • 65. Data: 2016-11-25 15:46:04
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-11-25, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Pozwolisz że sobie zapiszę to stwierdzenie na inną dyskusję ;-)

    Jak nie będziesz wyrywał z kontekstu, to mi wszystko jedno.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 66. Data: 2016-11-25 18:27:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Całość ryzyka (ale też i zysku) ponosił klient.

    Bank nic nie zyskiwał?

  • 68. Data: 2016-11-25 18:46:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Pod publiczkę. Zwietrzyli klimat polityczny, dostrzegli okazję by
    > zarobić. to konsekwentnie to realizują. Czym się tu zajmować?

    Ja to widze inaczej - mieli obiecane jedno, wyszło z tego drugie to zaczeli
    drazyc.
    Nie widze w tym nic az tak dziwnego - gdyby było do konca umowy tak jak
    bank obiecywał to pewnie nikt by sie nie czepiał.

    > Mówisz że coś jest niezgodne z prawem i jest "oszustwem", zależnie od
    > tego czy komuś przyniesie zysk, czy nie? Fascynujące. :)

    Nie.
    Ja po prostu cały czas odnoszę obietnice do skutku.
    Jak bank obiecywał ze to dobry deal i tak sie stało to ok.
    Jak bank obiecywał stabilnosc, bezpieczenstwo a nagle mamy franka 2 x w
    góre to obietnice poszły się...

    Mam paru znajomych frankowiczów - twierdza ze bank NIGDY nie wykonał do
    nich ani jednego telefonu czy innego podejscia zeby zastanowili sie nad
    przewalutowaniem kredytu jak frank zaczał drozeć.
    To dziwne biorac pod uwage ze do mnie dzownia raz na miesiac zeby sprzedac
    kredyt, wcisnac karte, ubezpieczenie etc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 67. Data: 2016-11-25 18:46:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Mylisz czynniki. Wybór stabilne waluty z niskimi stopami vs ryzyko
    > kursowe. Też byłem, też słuchałem.

    Nie, nie myle.
    Nie chodzi o to co dokładnie mowił sprzedawca.
    Chodzi o to co chciał przez to powiedziec i jaka była w tym zawarta
    obietnica.
    Oczywiście Ty jako bankowiec rozumiesz róznice ale 99% ludzi nie rozumie.
    Takie naciaganie to dla mnie zwykłe oszustwo - mowiłem to juz wielokrotnie.
    Kwestia standardów.

    > Wybacz ale to jest wymówka najczystszej postaci, nad którą nie
    > ma się co rozwodzić. Kto chciał, ten się mógł dowiedzieć, pojęcie
    > ryzyko kursowe to nie jest coś co wymaga specjalizacji w bankowości
    > i doktoratu.

    Wymówki to mamy jednak najczesciej po stronie banków.
    Przeciez to banki twierdza ze nie wiedziały, nie przewidziały.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 69. Data: 2016-11-25 21:44:31
    Od: z <...@...pl>

    > Bank nic nie zyskiwał?

    No pacz pan. Na to wychodzi. ;-)

  • 70. Data: 2016-11-25 23:00:55
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-11-25, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    [...]

    > Bank nic nie zyskiwał?

    Na *samej zmianie kursu waluty* nie. Zyskiwał na różnicy jaką
    klienci płacili między kursem kupna, a sprzedaży waluty.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com