  • 21. Data: 2003-05-14 20:58:14
    Temat: Re: SKOK - co o tym myślicie ?
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "NETborg" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:002601c31a53$eab2cce0$0100000a@k1...

> [...]

    Wbrew pozorom nie jest to niemożliwe.

    Karol

  • 22. Data: 2003-05-14 21:55:58
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości
    > A kto jest gwarantem i jaki jest jego kapital, ktory to gwarantuje, a
    takze
    > jak sie on ma do jego sumy zobowiazan (takze gwarancji)?

    Nie ma odrębnego gwaranta. Kasy działają jako ruch spółdzielczy i w zasadzie
    same gwarantują za siebie. Kwot nie znam.

    > Tzn. w jaki sposob?

    W taki sposób, że w razie kłopotów lub małej wydajności jakiejś kasy, jest
    ona przejmowana przez inną. W związku z tym pieniądze, które zostały włożone
    są bezpieczne, bo kasa przejmująca przejmuje wszystkie zobowiązania i
    wierzytelności kasy przejmowanej. Kasy nie mogą dopuszczić do masowego
    odpływu kapitału, gdyż mogłoby to położyć cały ruch. Oczywistym natomiast
    jest, że duży organizm trudniej jest doprowadzić do upadku niż pojedyncze
    jednostki. Dla porówniania - banków upadło w Polsce dobrych kilka przez
    ostatnie 14 lat. A czasami wystarczała do tego informacja w prasie, jeśli
    mnie pamięć nie myli. Natomiast inne banki w ogóle nie były zainteresowane
    klientami upadającego.

    > A kto i jak gwarantuje, ze tak bedzie takze nastepnym razem?

    A kto zagwarantuje, że bank nie upadnie? Nie mówimy tutaj o tym, że ktoś nie
    upadnie w ogóle, tylko o tym, że polskie banki są osobnymi jednostkami, a
    nie naczyniami poniekąd powiązanymi, co powoduje moim zdaniem, że dawane
    przez SKOKi gwarancje są lepsze.
    Nie mówimy o tym, że nie jest możliwe, że coś się stanie, tylko o tym, że
    gwarancje jednych są imo w pewnym stopniu lepsze niż drugich. Oczywiście, że
    jak ktoś dysponuje kapitałem przekraczającym możliwości kas, to nie ma tam
    czego szukać, ale dla przeciętnego i trochę ponadprzeciętnego obywatela, nie
    lubiącego ryzyka oferta Kas jest wg mnie ofertą dającą lepsze oprocentowanie
    i większe bezpieczeństwo. W zamian musi się on zgodzić na to, że oferta jest
    mało rozbudowana.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 23. Data: 2003-05-15 02:32:50
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "NETborg" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > hmmmm... teoretycznie tak, ale w takim razie dlaczego SKOKi się
> [...]

    Rozbudowaują się dokładnie z tej przyczyny, o której pisałeś wcześniej -
    udzielają kredytów osobom teoretycznie (a czasami i praktycznie) bez
    zdolności i dają bardzo duże oprocentowanie lokat. Ci bez zdolności mogą
    dostać kredyt w zasadzie tylko w SKOK, więc w związku z sytuacją gospodarczą
    wstępują do SKOK. Jak nie spłacają, to są windykowani i karuzela się kręci.
    W związku z tym, że są mało wiarygodni, to są duże procenty, ale tej grupie
    osób, do której kredyty są oferowane, to nie za bardzo przeszkadza - gdzie
    indziej w ogóle by nie dostali albo są za mało mobilni, by szukać innej
    oferty.

    A to, że są non profit, a nie spółkami akcyjnymi powoduje, że nie muszą
    maksymalizować zysków jak banki i mogą sobie pozwolić na znacznie gorszą od
    banków strukturę kredytów.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 24. Data: 2003-05-18 01:26:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> writes:

> [...]
    > wierzytelności kasy przejmowanej. Kasy nie mogą dopuszczić do masowego
    > odpływu kapitału, gdyż mogłoby to położyć cały ruch.

    Mogloby. Dlatego wlasnie interesuje mnie jakie to sa srodki.

> [...]
    > mnie pamięć nie myli. Natomiast inne banki w ogóle nie były zainteresowane

    Naturalnie. Wystarczy, ze musialy wyplacic gwarancje z BFG.

    > A kto zagwarantuje, że bank nie upadnie?

    Nikt, ale jest BFG. Jesli BFG bedzie niewyplacalny, to bedzie kiepsko,
    i wtedy wyplacalnosc kogokolwiek (wlaczajac SKOKi) bedzie malo istotna.
    Na tej samej zasadzie, na ktorej zaden bank nie moze miec oceny wyzszej
    niz panstwo lub bank centralny.

    A w przypadku SKOKow? SKOKi moga upasc bez totalnego kryzysu monetarnego.
    Przed tym ostatnim trudniej sie zabezpieczyc.

> [...]
    > nie naczyniami poniekąd powiązanymi, co powoduje moim zdaniem, że dawane

    Alez wlasnie BFG powoduje, ze banki takze sa naczyniami powiazanymi.
    Tyle ze nieco wiekszymi. Dlatego z definicji SKOKi musza byc mniej
    bezpieczne niz banki (do kwoty BFG, pomijajac roznice 90% vs 100%).
    Pytanie nie jest o to, czy SKOKi sa mniej bezpieczne - bo to jest
    niewatpliwe - ale o to, czy sa bezpieczne.

    Zeby to oszacowac, trzeba wiedziec m.in. ile kredytow udzielily, ile
    srodkow posiadaja, i jakie sa ich zobowiazania.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 25. Data: 2003-05-29 21:33:53
    Temat: Odp: SKOK - co o tym myślicie ?
    Od: "news.tpi.pl" <s...@f...pl>

    Poki co,

    Oj tak, poczty e-mail nikt w centrali nie obsługuje,
    a w kasie pani w wieku przed emerytalnym, nie chciała mi 50 PLN rozmienić -
    pewno w obawie, że to fałszywe.
    A ja pokazuję jak się to sprawdza, a pani uparcie - nie mamy.
    Co, w banku nie ma nawet 50 złotych? - To możliwe jest?
    Było to po godzinie 11:00, może jeszcze nie dowieźli.
    To był jakiś skok czy jak?

    Wydarzenie miało miejsce: SKOK - o/Łódź

  • 26. Data: 2003-05-30 12:04:55
    Od: "Darek" <daru22@[spam]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <s...@f...pl>wrote:

    > Poki co,
    >
    > Oj tak, poczty e-mail nikt w centrali nie obsługuje

    W centrali ??? o jakiej centrali piszesz ???

> [...]
    > A ja pokazuję jak się to sprawdza, a pani uparcie - nie mamy.
    > Co, w banku nie ma nawet 50 złotych? - To możliwe jest?

    Po pierwsze SKOKi to nie banki(co oczywiscie w tym przypadku jest
    nieistotne),
    a na niekompententnego badz niemiłego pracownika
    mozna trafic wszedzie wiec bym nie generalizowal

    > Wydarzenie miało miejsce: SKOK - o/Łódź

    To tak jakbys napisał zdarzenie miało miejsce: Bank - o/Łódź
    Jak juz tak krytykujesz to może dokładnie co to za SKOK???

    Darek

  • 27. Data: 2003-05-30 12:17:17
    Temat: SKOK - zenada, kiedy to upadnie?
    Od: j...@p...onet.pl

    > To tak jakbys napisał zdarzenie miało miejsce: Bank - o/Łódź
    > Jak juz tak krytykujesz to może dokładnie co to za SKOK???
    >
    > Darek

    Bylem sie dowiedziec o kredyty hipoteczne, dostalem informacje, ze udziela sie
    tylko do 60 m-cy, oprocentowanie 12,90% , prowizja 5%.
    Pani zaproponowala jakies ulotki, grzecznie odmowilem. Moja noga u tych
    lichwiarzy wiecej nie stanie.

  • 28. Data: 2003-05-31 10:41:21
    Temat: Re: SKOK - zenada, kiedy to upadnie?
    Od: "Darek" <daru22@[spam]poczta.onet.pl>

    Użytkownik <j...@p...onet.pl> wrote

    > Bylem sie dowiedziec o kredyty hipoteczne, dostalem informacje, ze udziela
    sie
    > tylko do 60 m-cy,

    Jeżeli chodzi o te 60 m-cy to jest to ograniczenie ustawowe,
    ale mozna sie dogadac, że na poczatku zmiejsza Ci wysokosc
    raty, a wynikajaca z tego kumulacje w ostatniej racie mozna
    rozlozyc na kolejne 60 m-cy (i tak dalej)

    >oprocentowanie 12,90% , prowizja 5%.

    rzeczywiscie ta prowizja to spora przesada, oprocentowanie
    tez moglo byc nizsze, ale SKOKi zawsze mialy raczej
    mało korzystne warunki jezeli chodzi o kredyty,
    ale za to znacznie łatwiej tam kredyt dostac
    jak w banku nie dostaniesz to zawsze jest alternatywa

    > Pani zaproponowala jakies ulotki, grzecznie odmowilem. Moja noga u tych
    > lichwiarzy wiecej nie stanie.

    no i dalej nie podales co to za SKOK ????

    a co do upadku SKOKów to musze Cie zmartwic
    bo dopiero sie rozkrecaja i idzie im bardzo dobrze

    Darek