  • Data: 2015-11-22 19:11:53
    Temat: Re: SK Bank upadł
    Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 12:53:36 UTC+1 użytkownik Arek napisał:
    > Enigmatyczne... Listy będą wysyłać?
    >
    > To, że nie można posiadać 2 IKE jednocześnie to wiem. Ale czy mozna po
    > likwidacji (i opodatkowaniu środków
    > przy wypłacie) IKE założyć poźniej inne IKE, oczywiście gromadzenie
    > zaczynając "od zera" czyli max limitu
    > rocznie?
    > Chodziło mi o to, że SK Bank miał duże procenty właśnie na IKE - czy można
    > było tego używać jako "zwykłej"
    > lokaty?
    > Tu jak widzę z automatu ma być transfer a nie likwidacja. Może i słusznie
    > są tacy, którzy chcą kontynuować.

    Tak, listem. Każdy posiadacz IKE /IKZE w ciągu 30 dni od zgłoszenia przez KNF
    wniosku o upadłość, otrzyma od zarządcy komisarycznego informację na piśmie o trybie
    dalszego postępowania.
    Nie będzie "transferu" z automatu, klient musi zawiadomić o takim wyborze podając
    numer rachunku nowo założonego IKE.
    Można środki z IKE pobrać w gotówce od BFG z potrąceniem Belki (jest to zwrot
    środków), ale jeśli chce się zaraz ponownie zakładać IKE (bo można to zrobić) to
    oczywiste, że lepiej przenieść te środki bez potrącania Belki (wtedy jest to wypłata
    transferowa).
    Jeśli ktoś nie zamierza od razu zakładać kolejnego IKE to może traktować IKE jako
    dobrą lokatę z potrąceniem Belki. W ten sposób IKE można zakładać wielokrotnie.
    Osoba która skorzystała z dobrodziejstwa pobrania środków bez Belki po osiągnięciu 60
    lat życia (wtedy jest to wypłata), nie może ponownie założyć IKE.