  • 11. Data: 2002-10-31 13:25:15
    Temat: Re: Rozne ciekawe :)
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "SCz" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:apr4sh$t34$1@news.tpi.pl...

    > Przejdz sie tam do sklepu po mleczko i buleczke to sie dowiesz w czym
    > problem. Albo poogladaj telewizje i posluchaj niemców wskazujących
    konkretne
    > produkty i wielką róznice w cenach - na kopy tego....

    Ludzie to widza i pokazuja, a ichni pracownicy urzedow statystycznych sa
    slepi i do obliczen inflacji biora ceny z ksiezyca...
    Oszywiscie...;-)

    > Najbanalniejszy przyklad, do sprawdzenia przez kazdego jezdzacego po
    > Europie:
    > paliwo - kiedys: w NIemczech taniej niz we Francji, drozej niz w Hiszpanii
    > - teraz: najdrozej w Niemczech, we Francji taniej, w Hiszpanii
    > prawie tyle co w Polsce ! (Hiszpanie najładniej przewalutowali z moich
    > obserwacji...)

    A to juz bzdura w postaci najczystszej.
    Paliwo jest w Niemczech takie drogie, bo maja Zielonych u wladzy.
    BTW w marcu br jechalem przez Niemcy i nie zauwazylem zadnych anomalii z
    cenami paliwa w stosunku do poprzedniego okresu. A przewalutowanie juz sie
    odbylo.
    Macisz.

    > A w oficjalne komunikaty urzędów lepiej nie wierzyć (brać poprawkę).

    Masz chyba poglady uksztaltowane nasza historia.
    To sa inne urzedy...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 12. Data: 2002-10-31 15:53:41
    Od: "SCz" <a...@a...pl>

    > A to juz bzdura w postaci najczystszej.

    Nie szafuj stwierdzeniem 'bzdura' jesli nie masz pelnego obrazu sytuacji. To
    ze są Zieloni to nie wszystko. Przewalutowanie mialo na to wplyw, odbylo się
    to niemal z dnia na dzien. Raz jeszcze podepre się rodziną (nie jedną osobą,
    ale w kilku miejscach Niemiec), z ktorą mam staly kontakt i raczej nie maja
    powodu klamac...

    > Macisz.

    Ty macisz. Widze, ze kolega zna Niemcy jedynie z opowiadań i przejażdzek i
    dostrzega zaledwie czubek góry lodowej

    > Masz chyba poglady uksztaltowane nasza historia.

    Jak kazdy w tym kraju starszy niz -nascie lat...

    > To sa inne urzedy...

    Pewnie tak. Ale jak swiat długi i szeroki ludzie mawiają - nie wierz we
    wszystko co (gazety/instytucje) pisza.

    Dodam tylko, że absolutnie nie zamierzam polemizować ani przedstawiać swoich
    racji na siłe. Swoje wiem.

    pzdr
    Seb

  • 13. Data: 2002-10-31 16:23:28
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]
    > - teraz: najdrozej w Niemczech, we Francji taniej, w Hiszpanii
    > prawie tyle co w Polsce ! (Hiszpanie najładniej przewalutowali z moich

    To fakt. Ostatnio placilem za paliwo 1,07-1,10 euro/litr w Niemczech. Nie
    chce mi sie szukac, ale z tego co pamietam to w okolicach listopada/grudnia
    paliwo bylo tansze (na tyle, ze tankowanie w Niemczech wychodzilo niewiele
    drozej niz w Polsce). Pewnie na ceny paliw w Niemczech mialo wplyw wiele
    czynnikow, nie mniej jednak paliwo jest drozsze.

    Witek

  • 14. Data: 2002-10-31 17:39:04
    Od: "RysioPysio" <r...@k...pl>

> [...]
    > - teraz: najdrozej w Niemczech, we Francji taniej, w Hiszpanii
    > prawie tyle co w Polsce ! (Hiszpanie najładniej przewalutowali z moich

    Witam
    nie interesuje sie tym co statystycy pisza , poniewaz wszelkie usrednianie
    jest moze sluszne w skali makro , ale pewien statystyk utopil sie w stawie ,
    ktory mial srednio 40 cm glebokosci :)
    Patrze na to co jest mi dane widziec i popieram teze , ze w Niemczech
    prawie wszystkie produkty tzw.codziennego uzytku podrozoaly
    nieproporcjonalnie do kursu konwersji dm/euro. Pracuje tu od grudnia 1995
    do dzisiaj. Przebywam w Niemczech 3 tygodnie w kazdym miesiacu , wiec
    czas obserwacji mam dosc reprezentatywny. Poczawszy od zwyklej bulki, przez
    inne produkty zywnosciowe , artykuly gosp.domowego (wynajmuje mieszkanie),
    czynsze, energia, bilety do kina... moglbym tak wyliczac dlugo -
    potwierdzaja nieuczciwe praktyki z konwersja we wszystkich niemal
    dziedzinach handlu. No moze poza najdrozszymi artykulami -
    nieruchomosci,drogie samochody itp. , ale tu nie sledzilem bo nie bylem
    tym zainteresowany. Z moich obserwacji i zapiskow wynika ze podwyzki
    wynikajace z przejscia na euro w kategorii codziennego zycia sa w granicach
    8-10 %.
    Podsumowujac - statystyki jakie sa kazdy widzi - i kazdy widzi co sie
    naprawde lokalnie dzieje.

    pozdrawiam grupe , wierzacych w statystyki szczegolnie

    Rysiek

    PS. Znajac uczciwosc naszych handlowcow i handlarzy
    przypuszczam , ze u nas takie anomalia miejsca miec nie beda :))

  • 15. Data: 2002-12-17 09:37:15
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Wychodzi prawie po 190.000 na wniosek :)
    > Ale - wlasnie z mBanmiem moga byc problemy - do osiagniecia zyskow -
    > potrzeba, zeby udzielil 500 tysiecy kredytow. Ciekawe czy mu szybciej
    > pojdzie :)

    Na razie nie za bardzo jeśli będą pracować w takim tempie. Od tygodnia
    czekam na telefon.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/