  • 1. Data: 2008-06-26 12:45:41
    Temat: Rozliczenie krajowej transakcji internetowej
    Od: JotBe <j...@x...xplx>

    Kilka dni temu robiłem zakupy w małym sklepie internetowym. Kwota
    transakcji wynosiła 275,00 zł. Płaciłem kartą kredytową BPH i na taką kwotę
    pojawiła się blokada na rachunku karty. Po dwóch dniach otrzymałem towar
    wraz z paragonem na tę samą kwotę i wszystko byłoby OK, gdyby nie
    niespodzianka. Dziś zaglądam na rachunek karty i widzę, że został on
    obciążony kwotą 286,24 zł, a opis transakcji to:
    XXXXXXXX PAYBACK SP INTERNET z dnia XXXX-XX-XX 275.00 PLN

    Ktoś może mi wyjaśnić o co chodzi?

    Myślę o złożeniu reklamacji w banku, tym bardziej, że w opisie transakcji
    jest wyraźnie napisane, że była ona na kwotę 275.00 PLN. Aby wszystko było
    jasne, to dodam, że sklep ma siedzibę w Polsce.

    Pozdrawiam
    JotBe

  • 2. Data: 2008-06-26 13:20:05
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    JotBe pisze:
> [...]
    > obciążony kwotą 286,24 zł, a opis transakcji to:
    > XXXXXXXX PAYBACK SP INTERNET z dnia XXXX-XX-XX 275.00 PLN

    Pewnie nie doczytałeś czegoś drobnym maczkiem.
    Zadzwoń do nich i się zapytaj.
    Nie wiem dlaczego grupa ma znać odpowiedź
    na Twoje pytanie....

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 3. Data: 2008-06-26 13:27:00
    Od: JotBe <j...@x...xplx>

    Dnia Thu, 26 Jun 2008 15:20:05 +0200, Cubus napisał(a):

    > Pewnie nie doczytałeś czegoś drobnym maczkiem.

    Odkrywcze.

    > Zadzwoń do nich i się zapytaj.

    Jw

    > Nie wiem dlaczego grupa ma znać odpowiedź
    > na Twoje pytanie....

    Nigdy nie zadawałeś pytań na grupach?

  • 4. Data: 2008-06-26 13:29:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JotBe wrote:

    > Nigdy nie zadawałeś pytań na grupach?

    to jest pl.banki, a nie pl.wróżka.

  • 5. Data: 2008-06-26 14:12:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 Jun 2008 15:27:00 +0200, w <1zpssuhu5p5e$.qserxv9eqdtb.dlg@40tude.net>,
    JotBe <j...@x...xplx> napisał(-a):

    > Nigdy nie zadawałeś pytań na grupach?

    Pewnie zadawał. Ale były one konkretne.

  • 6. Data: 2008-06-26 14:25:17
    Od: JotBe <j...@x...xplx>

    Dnia Thu, 26 Jun 2008 08:29:53 -0500, witek napisał(a):

    > to jest pl.banki, a nie pl.wróżka.

    pl.biznes.banki
    To tylko, aby uścislić Twój błyskotliwy wpis.

  • 7. Data: 2008-06-26 14:47:25
    Od: JotBe <j...@x...xplx>

    Dnia Thu, 26 Jun 2008 16:12:52 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Pewnie zadawał. Ale były one konkretne.

    Nie przeczę, że pytanie zadałem używając "skrótu myślowego" i liczyłem, na
    odpowiedź kogoś, kto spotkał się z podobną sytuacją i zna jej
    wytłumaczenie. Ale jak to często bywa, zawsze musi się znaleźć ktoś, kto
    niema nic do powiedzenia, ale musi zabrać głos.
    Ehh...

  • 8. Data: 2008-06-26 15:06:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 Jun 2008 16:47:25 +0200, w
    <vu01cxe0afm5.12hljvmje43go$.dlg@40tude.net>, JotBe <j...@x...xplx>
    napisał(-a):

> [...]
    > wytłumaczenie. Ale jak to często bywa, zawsze musi się znaleźć ktoś, kto
    > niema nic do powiedzenia, ale musi zabrać głos.

    1. Przeczytaj samodzielnie regulamin sklepu, skoro jego nazwy nie podałeś.
    2. Zadzwoń do sklepu.

    Chyba nie spodziewałeś się innych odpowiedzi, skoro sam nie raczyłeś podać
    nawet sensownego minimum danych.

  • 9. Data: 2008-06-26 15:09:57
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "JotBe" <j...@x...xplx> napisał w wiadomości

> [...]
    > wytłumaczenie. Ale jak to często bywa, zawsze musi się znaleźć ktoś, kto
    > niema nic do powiedzenia, ale musi zabrać głos.

    Ja miałem podobna sytuację w Raiffeisen. Reklamacja została uznana, a
    kwestia wynikła z tego, że siedziba miejsca, z którego przyszło obciążenie
    była za granicą (w strefie euro) i pomimo iz obciążenie przyszło w PLN, bank
    poczuł się w obowiązku dokonać przeliczenia kwoty obciążenia na EUR a potem
    ponownie na PLN.

    W Twoim przypadku marża około 4% wskazuje, ze odbyło się to podobnie.

    marekz

  • 10. Data: 2008-06-26 15:50:59
    Od: JotBe <j...@x...xplx>

    Dnia Thu, 26 Jun 2008 17:09:57 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > ponownie na PLN.
    >
    > W Twoim przypadku marża około 4% wskazuje, ze odbyło się to podobnie.

    Też mam podejrzenie, że różnica wynika z przewalutowań.
    Tylko dlaczego?
    Transakcja była realizowana przez platności.pl, czyli PAYU SA., czyli
    podmiot zarejestrowany w Polsce w Poznaniu.

    Moje podejrzenia uzasadnia to, że sama płatność była realizowana za
    pośrednictwem witryny w języku angielskim. Łącznie z regulaminem, z którego
    wynika m.in., że wszelkie należności są wyrażone w pieniądzu polskim, a
    także, że klien nie ponosi żadnych opłat z tytułu płatności dokonywanych za
    pośrednictwem platności.pl

    JotBe