    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Repolonizacja banków po nowemu :)
    Date: Mon, 18 Jan 2016 15:39:13 +0100

    "MarekZ" n7iqs4$4r9$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Kapitał zagraniczny to super świetna sprawa, ale w przedsiębiorstwach
    produkcyjnych, a w mniejszym stopniu w usługowych. W
    > przypadku banków czy instytucji ubezpieczeniowych, owszem - generalnie "jest zły",
    a to dlatego, że te dwa typu instytucji
    > zarabiają bez względu na ogólna koniunkturę (poza przypadkami skrajnymi). Byłoby
    dobrze aby te zyski zostawały w jak największej
    > części w polskim państwie.

    W państwie czy w kraju? Bo jeśli 'w państwie' -- właśnie w tym celu
    wprowadzane są podatki. ;)

    znaczy, że da się na giełdzie skupić pakiet

    > W przypadku niektórych banków może się dać, w przypadku niektórych nie. Ale zawsze
    to krok w pożądaną stronę.

    Jak to było? -- Nie można udomowić/oswoić banków. ;)
    Jak nie można udomowić/oswoić wilków. :)

    W amerykańskim jest jeszcze większa.

    ZUS przejmie całkowitą kontrolę nad OFE, może

    > "Nie ma pieniędzy"? No to drukujemy, co za problem.

    Problemem jest dewaluacja własnej waluty, czyli wzrost długu wyrażonego dolarami USA.
    :)

    > Oczywiście ubieramy to w jakieś "obligacje stuletnie". To i tak wyłącznie gra
    pozorów prowadzona po to, aby w miarę wygodnie
    > funkcjonowało się w czasie teraźniejszym,

    Takie emisje obniżają wiarygodność, przez co rosną koszty obsługi długu. :)

    Aviva? ;) https://clk.leadexpert.pl/click?c=j0JdKxtg&cr=dMnvY6
    pM&s=NdnT4JTV
    W razie czego ;) oddam cały (30 pln) zysk. :) Nie chcę zarabiać na czymś takim. :)

    wyprzedawać za bezcen, bo nie będą nadążać z wypłatami

    Nie odkupi, bo resztki OFE zostaną znacjonalizowane -- na tej samej podstawie,
    na której znacjonalizowano obligacje państwowe kupione przez OFE.

    :) Ponoć Soros. ;) Ale inni mówią, że dokładnie (; odwrotnie... ;)
    [[[Soros jak Hitler? -- nienawidzi żydów, gdyż jest żydem?]]]

    > Niestety. Z tym pozostaje mi się zgodzić. Aczkolwiek dopóki obrót jest tylko na
    GPW, a zatem za złote, jest ta szansa druku i
    > rozpoczęcia odkupu przed paniką funduszową.

    Banki zachodnie (hamerykańskie i europejskie) drukują na potęgę!!!

    -=-

    IMO na razie trwa jeszcze drgawkowy opór umierającej dawnej ekipy władczej,
    przez co złotówka chwilowo nie jest miła zagranicznym ,,inwestorom'', ale
    za jakiś czas sytuacja ostygnie i złotówka zacznie odzyskiwać swą moc.
    [czytaj --> Polacy znów dadzą się skubać i drenować przez ukochanych ;)
    obcokrajowców; Polacy muszą wycierpieć za swych przodków drenujących
    ludy ruskie? może tak... a może raczej muszą zapłacić za popieranie
    złoczyńców takich jak JKopania, którzy marnowali dorobek Polaków mnie
    nazywali infantylnym, gdyż wierzyłem w przyszłość Wolnej Polski, której
    oczekiwałem jako dziecko]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'