  • Data: 2005-05-16 06:36:01
    Temat: Re: Rekordowy phishing w Polsce - skradziony 1 mlnzł
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In message m...@d...localdomain, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> wrote:

    > To moze tez dzialac odwrotnie - jak to bedzie zwykla kartka, to
    > od razu zablokujesz, a ew. czekajace przelewy usuniesz, natomiast
    > uznasz ze zdrapka jest bezpieczna, a na ile jest to chyba nie wiesz.

    Masz rację - wszystko ma 2 strony. Na tej samej zasadzie pasy
    bezpieczeństwa,
    lepsze hamulce, lepsze drogi itd zwiększają zagrożenie. Taka
    jest niestety prawda - człowiek jest najsłabszym ogniwem.

    > Jesli ktos wierzy ze zdrapki nie da sie odczytac bez zdrapywania
    > zadnym sposobem to jest naiwny.

    Pewnie zależy od zdrapki. No i w wielu przypadkach jakiegoś
    dodatkowego sprzętu, co utrudnia zadanie.
    Tak naprawdę nie ma zabezpieczeń, które coś uniemożliwiają.
    One jedynie utrudniają. Dzięki temu przedsięwzięcie staje się
    zbyt kosztowne albo zbyt trudne dla wielu przestępców.

    W czasie tej dyskusji o bezpieczeństwie, że karty jednorazowe
    są bezpieczne, a tokeny to już nie do złamania, ciągle mi się
    przypomina notka prasowa o izraelskich zamkach do drzwi,
    których ponoć nie dało się sforsować. Jednak jakiś ślusarz
    znalazł sposób i bardzo szybko radził sobie z tymi zamkami.
    Grunt to sposób - nie kijem go, to pałą.

    Pozdrawiam
    Miroo