  • 11. Data: 2012-09-27 16:19:27
    Temat: Re: Pytanie o fora
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Sep 2012 15:06:01 +0200, MarekZ napisał(a):

    > nie można nabić sobie postami super "rangi" itp.

    No może super "rangi" nie, ale ranking na pierwszą dziesiątkę
    topspamerów grupowych ciągle jest ogłaszany... ;)

    http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/about

    --
    Imka

  • 12. Data: 2012-09-27 18:38:40
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał(a) w wiadomości:
    <50645b5a$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>...
> [...]

    Jakieś oficjalne potwierdzenie?

    >Gówno-tam.

    Nie lekceważyłbym tego. Metody śledzenia są zapewne podobnie zaawansowane
    ale doświadczenie śledzacych i naciski na nich (służby, sterowana
    przez dziennikarzy opinia publiczna) są w przypadku internetu większe.
    Żebyś wiedział, ile informacji "wyparowało" z Wikipedii (głównie
    angielskojęzycznej) lub z takich wydawałoby się neutralnych stron
    jak IMDb.

    >To nie gugle jest winne, tylko te rozmaite gazety i onety, a raczej ich
    >żydowskie podejście: jeśli nie da się na czymś zarobić, to tego nie
    >robimy, choćby to nic nie kosztowało. No a prąd do serwerów przecież
    >kosztuje.

    Ciekawe czy to ważny powód. Gazeta np. z serwera poczty nie zrezygnowała
    ale obsługuje go zdaje się... Google.
    No właśnie - ile mógłby kosztować rocznie serwer news obsługujący
    np. 10 grup o aktywności porównywalnej z pbb?

    Arek

  • 13. Data: 2012-09-27 18:52:55
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    MarekZ napisał(a) w wiadomości: ...

    >Nie zmienia to jednak faktu, że przejęcie roli p.b.b. przez jakiekolwiek
    >forum, nie wydaje się być możliwym.

    Przyczyna jest prosta: bankowość dotyczy w mniejszym lub większym
    stopniu bezpośrednio i pośrednio w zasadzie wszystkich. Powstaje
    więc wiele forów. Poza tym tematyka bankowości jest obecna chyba
    przy wszystkich forach "ogólnych".
    Oczywiście polecić można fora związane z pismami branżowymi
    i ekonomiczne- Również blogi, w tym polityczne. Linki artykóułów na
    nich się tu pojawiają.

    W przypadku węższej grupy zainteresowanych jest to jednak mozliwe.
    Np. forum Elektroda stało się alternatywą dla pl.misc.elektronika.

    Arek

  • 14. Data: 2012-09-27 19:04:42
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-27 18:52, Arek pisze:

    > W przypadku węższej grupy zainteresowanych jest to jednak mozliwe.
    > Np. forum Elektroda stało się alternatywą dla pl.misc.elektronika.

    Elektronika jest troszkę inaksiejsza, bo tam mają szczególne znaczenie
    rysunki i obrazki (fotografie, schematy). Usenet z tym sobie radzi
    trochę gorzej (choć są hierarchie *.binaries.*, ale to jednak trochę
    inaczej, niż dołączenie obrazka w phpbb2.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 15. Data: 2012-09-27 19:34:09
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 27 Sep 2012 13:36:14 +0200, Marek napisał(a):

    > Od pewnego czasu grupa "przymiera" pewnie jest to spowodowane w dużej
    > mierze wyłączeniami serwerów grup dyskusyjnych, dlatego myślę, że będzie
    > konieczność zaglądania również na fora finansowe. Czy możecie polecić
    > jakieś dobre i aktywne fora traktujące o finansach, bankach itp itd.

    Też trochę ostatnio zbytnio nic się nie dzieje w bankowym światku ale
    chyba w miarę grupa jest na bieżąco z tym co się pojawia. Fakt, że dopływ
    nowych ciekawych użytkowników usenetu jest pewnie lekko zachwiany, bo
    przeniosła się trochę dyskusja na wspomniane już http (np. fejsbuk, forumy
    i inne takie). Myślę, że damy radę i dalej będziemy sobie tutaj
    hobbystycznie dyskutować ;)

    --
    xbartx

  • 16. Data: 2012-09-27 19:34:13
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 27.09.2012 19:04, SQLwiel pisze:

> [...]
    > trochę gorzej (choć są hierarchie *.binaries.*, ale to jednak trochę
    > inaczej, niż dołączenie obrazka w phpbb2.

    Czy ja wiem? Skomponowanie ładnego mesga z wklejonym obrazkiem to
    łatwizna w edytorze wysiwyg np. thunderbirda. O ile dopuści się posty w
    HTMLu.

    p. m.

  • 17. Data: 2012-09-27 19:34:22
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    On 2012-09-27 18:38, Arek wrote:
    > No właśnie - ile mógłby kosztować rocznie serwer news obsługujący
    > np. 10 grup o aktywności porównywalnej z pbb?

    Grosze. NNTP jest tak niezasobozerne (i niepasmozerne rowniez), ze
    praktycznie kazde pudelko byloby w stanie ze spokojem trzymac cala
    hierarchie pl.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 18. Data: 2012-09-27 19:49:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Chris94 pisze tak:

    > To jest krecia robota firmy Google, która dąży do likwidacji usenetu.
    > Jaki ma w tym interes? Tego nie wiem, ale takie są fakty.

    imho G chce utrudnić przeszukiwanie archiwum a podtykać reklamy lub
    idee które są im na rękę. Np zniechęcać do win xp a lansować win7

    --
    Piter

  • 19. Data: 2012-09-27 19:53:40
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-27 19:34, m pisze:

    > Czy ja wiem? Skomponowanie ładnego mesga z wklejonym obrazkiem to
    > łatwizna w edytorze wysiwyg np. thunderbirda. O ile dopuści się posty w
    > HTMLu.
    >
    > p. m.

    No to pokaż... ;)

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 20. Data: 2012-09-27 19:56:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

    > Od pewnego czasu grupa "przymiera" pewnie jest to spowodowane w
    > dużej mierze wyłączeniami serwerów grup dyskusyjnych

    Nie, przymiera dlatego że Kaweckich i Palusińskich coraz mniej w
    Usenecie.

    > Czy możecie polecić jakieś dobre i aktywne fora traktujące o
    > finansach, bankach itp itd.

    Jakoś nie wierzę forumowiczom wolę posterów Jeśli ktoś ściemnia to
    natychmiast może być sprostowany. A na bankach przeciez się pisze o
    rzeczy ważnej, o naszych pieniadzach ;)

    --
    Piter