  • 31. Data: 2020-03-11 19:38:25
    Temat: Re: Pytanie do znawców Curve
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 11 Mar 2020 01:59:08 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Aha, ale blik nie jest żadną alternatywą IO dla karty z uwagi na brak
    > chargeback.

    Kolejna cenna uwaga, thx.

    > To jest taka proteza mogąca zastąpić płatności "szybkimi
    > przelewami" - ale do kart mu jeszcze daleko, daleko - zaś podobną - a
    > nawet większą - wygodę płatności (bo przyznam, że wpisywanie 6 cyfr jest
    > lepsze niż 26 - ale za to do płatności kartą nie trzeba mieć telefonu
    > android/ios - a jedynie ing i santander pozwalają na blik w ST) zapewnia
    > np. google pay.

    GooglePay czy ApplePay to kolejna rzecz, której nie ogarniam. Czym one
    przewyższają zwykłe karty czy blika? Bo wszędzie są wychwalane lub też
    narzeka się na brak ich wsparcia tu czy tam, ale czy poza tym, że płacę
    telefonem (wymóg NFC) a nie kartą to co zyskuję?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 32. Data: 2020-03-12 07:44:16
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-03-11 19:38, Roman Tyczka wrote:
    > ale czy poza tym, że płacę
    > telefonem (wymóg NFC) a nie kartą to co zyskuję?

    Możliwość zostawienia/zapomnienia portfela.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 33. Data: 2020-03-12 12:31:48
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 12 Mar 2020 07:44:16 +0100, Mirek Ptak wrote:

    > Możliwość zostawienia/zapomnienia portfela.
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    Kontrargument: padnięta bateria.

    1 : 1 :-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 34. Data: 2020-03-12 13:11:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 11 marca 2020 19:38:27 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:

> [...]
    > narzeka się na brak ich wsparcia tu czy tam, ale czy poza tym, że płacę
    > telefonem (wymóg NFC) a nie kartą to co zyskuję?

    Google pay (a może i apple pay, nie wiem, bo nie testowałem) ma dwa oblicza:
    1) płatności w terminalach zbliżeniowych z użyciem HCE,
    2) płatności w internecie - i to o tym pisałem, dodanie karty do google pay - a dodać
    można każdą, nawet jak bank nie umożliwia utworzenia "wirtualnej" karty HCE (a i sam
    telefon nie musi mieć HCE). Przy płaceniu wybierasz metodę "google pay", wybierasz
    kartę z listy i gotowe - nie trzeba wpisywać numeru, daty ważności ani CVV.

    Oczywiście na podobnej zasadzie działają visa checkout czy masterpass.
    google pay jest powiązane z innymi usługami google pod wspólnym loginem - to już
    każdy musi sobie sam odpowiedzieć, czy to wada czy zaleta.

  • 35. Data: 2020-03-12 13:23:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 11 Mar 2020 19:38:25 +0100, w <ggn2r2lupglc$.dlg@tyczka.com>, Roman Tyczka
    <n...@b...no> napisał(-a):

    > ale czy poza tym, że płacę
    > telefonem (wymóg NFC)

    NFC nie jest wymogiem, naklejka też działa.

  • 36. Data: 2020-03-12 14:35:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Serio?
    Spożywkę też?

    -----

  • 37. Data: 2020-03-13 12:54:14
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 12 Mar 2020 05:11:12 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    wybierasz kartę z listy i gotowe - nie trzeba wpisywać numeru, daty ważności ani CVV.

    HCE - kolejna nowość w moim wymiarze... poczytałem, ciekawe. Dużo tego
    wszystkiego, chyba jestem już za stary na dynamikę tych zmian :-)

    > Oczywiście na podobnej zasadzie działają visa checkout czy masterpass.

    Kolejne nowe terminy...

    Thx for HCE over NFC on LTE next to 5G ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 38. Data: 2020-03-13 15:42:37
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Dawid Rutkowski, 11 mar 2020 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

    > "Argument" kretyński, jak pisałem w poprzednim poście.

    A czego nie rozumiesz? Curve się czymś rózni od innych kart w sytuacji
    kiedy ją zgubisz? Każdą kartą, którą zgubisz ktoś może zapłacić, zanim
    zauważysz jej brak i ją zablokujesz. To chyba proste?

  • 39. Data: 2020-03-16 13:44:23
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Dawid Rutkowski, 11 mar 2020 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

    > A skądżeś taką głupotę wytrzasnął?
    > curve obciąża kartę nie jako IO tylko jako transakcja w "zwykłym"
    > sklepie.

    Specjalnie dla pewności zrobiłem test. Nie da się np. wypłacić z
    bankomatu kwoty większej niż limit transakcji INTERNETOWYCH na podpiętej
    karcie, więc teraz możesz nawet przeprosić.

  • 40. Data: 2020-03-16 14:25:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 16 marca 2020 13:44:25 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

    > Specjalnie dla pewności zrobiłem test. Nie da się np. wypłacić z
    > bankomatu kwoty większej niż limit transakcji INTERNETOWYCH na podpiętej
    > karcie, więc teraz możesz nawet przeprosić.

    "Większej" czy "zero"?
    Curve ma limit wypłat z bankomatu 200 funtów na dzień - to raptem tysiąc zł.