    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 4 Jun 2020 08:03:59 -0700 (PDT)
    <5ed6c0de$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ed736be$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ed78edf$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ed78fe9$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ed79642$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ed79b40$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5ed7ab05$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <5ed7cad5$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5ed8041e$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Przy jakich kumulacjach oplaca sie grac?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 3 czerwca 2020 22:12:16 UTC+2 użytkownik cef napisał:
> [...]
    mocno pałką po głowie, od czego ten bardzo zdumionym bywa".

> [...]
    > Bo też i nie ma żadnego związku między kolejnymi losowaniami ani ich
    > wynikami.
    > Nie wymaga to specjalnego dowodu -a nawet spełnia definicję (tę z
    > iloczynami prawdopodobieństwa) a samo przywołanie zdarzeń niezależnych -
    > przynajmniej mnie kojarzy się z prawdopodobieństwem warunkowym,
    > które tu nie zachodzi.
    >
    > Ty z kolei usiłujesz zasiać wątpliwość, że jest inaczej.
    > To może opisz chociaż na czym opierasz swoje wątpliwości.
    >
    > Weź pod uwagę, że z rachunku prawdopodobieństwa
    > jestem słabiutki i staraj się wyjaśniać dość łopatologicznie.

    Ja wcale nie twierdzę, że są zależne, nawet jestem skłonny "intuicyjnie" zgodzić się,
    że są niezależne.
    Bardziej chodziło mi "matematyczność" wywodu.
    Możemy sobie założyć, że są niezależne - ale wtedy przy podawaniu wyniku należy dodać
    "zakładając, że kolejne losowania są niezależne".
    I ten wynik będzie obarczony jakimś "chyba".
    Dopiero gdy udowodni się, że losowania są niezależne, będzie można to "zakładając"
    usunąc - i poda się wynik prawdziwy, a nie "prawdziwy inaczej".

    Czy będzie to rachunek prawdopodobieństwa czy cokolwiek innego.
    Na przykład można przyjąć założenie, że 3=5 i wtedy mamy wynik działania 2+3=7 -
    tylko trzeba dodać "zakładając, że 3=5".

    Najbardziej mnie jednak zdziwiło, że takie obstawianie np. tych samych liczb przy
    5000 zakładach/losowaniach w życiu daje dokładnie takie samo prawdopodobieństwo
    wygranej jak zrobienie 5000 zakładów na jedno losowanie.
    Co więcej, tak samo wychodzi też dla 50000 i 500000 - mimo, że jedno liczy się przez
    potęgowanie a drugie przez mnożenie.
    Czy to ja mam coś z głową czy może 6 z 49 to taka akurat magiczna, specjalnie wybrana
    kombinacja?