  • Data: 2020-06-04 18:20:46
    Temat: Re: Przy jakich kumulacjach oplaca sie grac?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:10bcf819-cfe2-4bb9-b51d-cbc00a741222@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 3 czerwca 2020 22:12:16 UTC+2 użytkownik cef napisał:
    [...]
    >Najbardziej mnie jednak zdziwiło, że takie obstawianie np. tych
    >samych liczb przy 5000 zakładach/losowaniach w życiu daje dokładnie
    >takie samo prawdopodobieństwo wygranej jak zrobienie 5000 zakładów na
    >jedno losowanie.

    5000 roznych zakladow. albo choc losowych (to nie to samo)

    >Co więcej, tak samo wychodzi też dla 50000 i 500000 - mimo, że jedno
    >liczy się przez potęgowanie a drugie przez mnożenie.
    >Czy to ja mam coś z głową czy może 6 z 49 to taka akurat magiczna,
    >specjalnie wybrana kombinacja?

    nie ma tu zadnej magii, ale czy dobre wzory uzyles ?

    Bo przy malej liczbie zakladow, to wydaje sie nieistotne, czy to to
    bedzie w roznych losowaniach, czy w jednym.
    Szansa trafienia znikoma, kazdy zaklad wiecej ja powieksza.
    I matematyka powinna to potwierdzic - przynajmniej z pewna
    dokladnoscia.

    Natomiast obstawienie wszystkich 14 mln kombinacji w jednym losowaniu
    daje pewnosc trafienia glownej wygranej.
    Udzial w 14mln losowan z jednym kuponem kazdym - nie daje.

    Ale jakbys kupil na jedno losowanie 14 mln kuponow losowych - to tez
    nie masz pewnosci, bo losowe kupony moga sie powtarzac.

    J.