  • Data: 2020-06-06 11:03:48
    Temat: Re: Przy jakich kumulacjach oplaca sie grac?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 5 czerwca 2020 08:58:38 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Dlatego pisałem właśnie o tym, że dyskutowanie o statystyce przez osoby
    > bez intuicji matematycznej jest trochę bez sensu.

    Jeśli statystyka to dla Ciebie to samo co rachunek prawdopodobieństwa, to
    rzeczywiście dyskusja jest bez sensu.

    > Bez intuicji matematycznej, nie mylić z tak zwaną zwykłą intuicją
    > typowej osoby, która się nie zna, choćby takiej jak ty, oczekującej
    > dowodu na niezależność kilku rzutów kostką, albo dziwiącą się, że dwa
    > zakłady jednego dnia to to samo, co jeden zakład przez dwa dni.

    Bo to nie to samo. Wychodziło bardzo podobnie, ale w końcu te krzywe się rozjeżdżają,
    co pokazuje przypadek ekstremalny - obstawienie wszystkich kombinacji w jednym
    losowaniu daje pewność wygranej, a równy podział tej liczby zakładów na 5000 losowań
    daje tylko 63% szans.

    > Niby można bawić się w dyskusję na poziomie przedszkola, ale po co :)

    Rozwiązując zadania w taki sposób miałbyś jak ta zapłakana studenka po oblanym
    egzaminie: "panie profesorze, ja naprawdę nie zasługuję na pałę" "to prawda, ale to
    najniższy stopień, jaki przewiduje regulamin.

    Niezależność musisz mieć podaną w założeniach zadania albo udowodnić ją. Jak sam
    założysz - to możesz też założyć, że odpowiedź to 42.