  • 1. Data: 2003-02-23 14:38:42
    Temat: Przelewy wewnetrzne (inteligo)
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    Czy zawsze przy dokonywaniu przelewów między własnymi rachunkami w
    Inteligo trzeba było podawać kod z karty kodów?
    Mam wrażenie, że przed przejęciem Inteligo nie było to wymagane.
    Prawda to czy źle mi się wydaje?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko >>pacta sunt servanda<<

  • 2. Data: 2003-02-23 15:04:30
    Temat: Re: Przelewy wewnetrzne (inteligo)
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    Zawsze tak bylo.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 3. Data: 2003-02-23 15:56:33
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > Zawsze tak bylo.

    A były naciski na zmianę tego? Bo wydaje mi się, że to trochę absurdalne.
    Skoro to są moje subkonta, to po co jeszcze jedna autoryzacja? I w sumie
    można by wymyśleć sytuacje, w których takie rozwiązanie powoduje zwiększenie
    niebezpieczeństwa dla całego rachunku (trzeba nosić kody wszędzie, gdzie się
    chce takiego przelewu dokonać - albo nie można go dokonać. W związku z tym
    można pozbyć się kodów, ktoś może je podpatrzyć itd.).

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2003-02-23 17:39:43
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com> writes:

    > Czy zawsze przy dokonywaniu przelewów między własnymi rachunkami w
    > Inteligo trzeba było podawać kod z karty kodów?
    > Mam wrażenie, że przed przejęciem Inteligo nie było to wymagane.
    > Prawda to czy źle mi się wydaje?

    Źle Ci się wydaje. Kod trzeba podać od zawsze (i jest to celowe).

    Jeśli chcesz przelewać między własnymi rachunkami bez kodu, zrób sobie
    płatność.

  • 5. Data: 2003-02-23 18:46:48
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:87u1euoq00.fsf@pitagoras.odkryta.local, Marcin Kasperski
    <M...@a...waw.pl>:

    > Źle Ci się wydaje. Kod trzeba podać od zawsze (i jest to celowe).
    >
    > Jeśli chcesz przelewać między własnymi rachunkami bez kodu, zrób sobie
    > płatność.

    Ale wtedy przelewy nie sa w czasie rzeczywistym chyba, prawda?
    To duzy minus tego rozwiazania.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-02-24 08:33:05
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com> napisał w wiadomości

    > Czy zawsze przy dokonywaniu przelewów między własnymi rachunkami w
    > Inteligo trzeba było podawać kod z karty kodów?
    > Mam wrażenie, że przed przejęciem Inteligo nie było to wymagane.
    > Prawda to czy źle mi się wydaje?

    Zawsze były wymagane. Ma to swoje uzasadnienie w kilku przypadkach:

    - osobne subkonto dla karty, gdzie trzymamy kilka PLNów, a resztę na innym
    subkoncie,
    - subkonto, z którego mamy zdefiniowane płatności, a na nim tylko kilka
    groszy, reszta środków bezpieczna na innym subkoncie - nawet włamanie nam
    nie zaszkodzi.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 7. Data: 2003-02-24 13:32:35
    Od: Jozef Zbrodel <j...@p...onet.pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:

    > A były naciski na zmianę tego?

    Ja będę naciskał żeby tego nie zmieniano ;-)))

    > Bo wydaje mi się, że to trochę absurdalne.

    Nie.
    Wyobraź sobie że masz podefiniowane przelewy na pewnym subkoncie. One
    nie wymagają autoryzacji TAN-em. Masz też konto "lokacyjne", bez karty
    i przelewów, na którym trzymasz duże oszcędnosci.

    Wyobraź sobie że ktos poznał Twoje login i hasło (np. program-szpieg w
    komputerze)

    Przy braku autoryzacji TAN-em przelewu między własnymi rachunkami,
    ktos taki może przelać pieniądze na konto na którym są zdefinowane te
    przelewy i taki przelew wykonać. Nie może zdefiniować nowego, ale może
    wykorzystać jakis istniejący. Walcz potem z gazownią o te 10 tys PLN
    ;-]]]

    Może też przelać pieniądze na subkonto, do którego masz kartę, a
    następnie próbować te pieniądze wypłacić (kopią Twojej karty),
    zapłacić Twoją kartą w necie itp... Kartę też możesz utracić i nie
    zorientować się dostatecznie szybko.

    Tak długo jak są przelewy międzyrachunkowe chronione TAN-em, nie ma
    takiego ryzyka.

    Oczywiscie, to są scenariusze nieco paranoiczne, ale realne. Dla
    większej kwoty ryzyko wzrasta. Niektózy mają w bankach większe
    pieniądze.

    --

    Pozdr
    J.

  • 8. Data: 2003-02-24 22:45:06
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Jozef Zbrodel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie.
    > Wyobraź sobie że masz podefiniowane przelewy na pewnym subkoncie.

    [ciach dalsze argumenty]

    Ok. Przyznaję, że nie wziąłem pod uwagę takiego aspektu sprawy. Ale i tak
    uznaję, że to bez sesnu i zupełnie niepraktyczne. W takim mBanku przelewy
    między oboma kontami chodzą w czasie rzeczywistym bez żadnych tanów i nikomu
    to nie przeszkadza. A sytuacja jest identyczna. Karta podpięta do eKonta i
    kasa na eMaxie. Do eKonta podefiniowane przelewy itd. Co prawda tam nie
    można zapłacić kartą w necie, ale wystarczyłoby, aby przelewy wewnętrzne w
    Inteligo się definiowało (wówczas można by nie zdefiniować przelewu do konta
    z podpiętą kartą) i nie trzeba by się silić na teoretycznie wyższe
    bezpieczeństwo, które tak w zasadzie niczego nie zmienia, ale życie
    utrudnia.
    Nic to. Przeżyję ;]
    BTW - czy grupa doszła do konkluzji w kwestii które z zabezpieczeń jest
    lepsze: karta z kodami Inteligo czy tany mBanku? ;]]

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2003-02-25 05:53:53
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b3eaq3.30g.1@Tomasz.Waszczynski, Tomasz Waszczynski
    <w...@w...org>:

    > W takim mBanku
    > przelewy między oboma kontami chodzą w czasie rzeczywistym bez
    > żadnych tanów i nikomu to nie przeszkadza

    To nie jest prawda, i to x2.

    1. Nie przelejesz bez tanów jeśli nie jest to przelew zdefiniowany.
    2. Byly glosy, aby przelewy zdefiniowane mozna bylo potwierdzac tanem
    ("nikomu to nie przeszkadza") - to sie da zrealizowac przez niedefiniowanie
    przelewu wlasnego, ale jest to mniej wygodne.

    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-02-25 10:54:13
    Od: Jozef Zbrodel <j...@p...onet.pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:

> [...]
    > to nie przeszkadza. A sytuacja jest identyczna. Karta podpięta do eKonta i
    > kasa na eMaxie. Do eKonta podefiniowane przelewy itd.

    Dlatego w mBanku nie mam zdefiniowanych przelewów (poza przelewami na
    moje konta). Płatnosci załatwiam zleceniami stałymi, zmieniając w
    razie potrzeby kwotę bo to _trzeba_ potwierdzić TAN-em.

    > ale wystarczyłoby, aby przelewy wewnętrzne w
    > Inteligo się definiowało (wówczas można by nie zdefiniować przelewu do konta
    > z podpiętą kartą)

    To też by było rozwiązanie.

    Optimum, to możliwosc ustawienia przez użytkownika _które_ operacje
    chce potwiedzać TAN-em (oczywiscie zmiana tych ustawień była by też
    potwierdzana). W zaleznosci od wyznawanego poziomu paranoi ;-)), każdy
    by sobie ustawił tak jak mu wygodnie. Niestety, obawiam się że nie ma
    na to co liczyć :-((

    > BTW - czy grupa doszła do konkluzji w kwestii które z zabezpieczeń jest
    > lepsze: karta z kodami Inteligo czy tany mBanku? ;]]

    Kurcze, nie wywołuj wilka z lasu, znowu będzie topic na kilkaset
    postów...!!

    --

    Pozdr
    J.