  • 11. Data: 2003-02-25 18:16:51
    Temat: Re: Przelewy wewnetrzne (inteligo)
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:b3f0e1$p4k$1@topaz.icpnet.pl...
    > To nie jest prawda, i to x2.

    Zależy od interpretacji ;]

    > 1. Nie przelejesz bez tanów jeśli nie jest to przelew zdefiniowany.

    Ale jeśli już zdefiniujesz, to masz z głowy - i to mi chodziło.

    > 2. Byly glosy, aby przelewy zdefiniowane mozna bylo potwierdzac tanem
    > ("nikomu to nie przeszkadza") - to sie da zrealizowac przez
    niedefiniowanie
    > przelewu wlasnego, ale jest to mniej wygodne.

    No właśnie - mniej wygodne. Konieczność potwierdzania tanami transakcji za
    każdym razem też jest mniej wygodna od braku takiej konieczności. A przecież
    o to w znacznej mierze chodzi - o wygodę. A potwierdzanie tanem wysłanie
    zdefiniowanych wcześniej przelewów (potwierdzonych tanem), to paranoja jak
    dla mnie, bo równie dobrze można by wprowadzić dwie oddzielne listy tanów
    albo jeszcze lepiej trzy. Wówczas byłoby zupełnie bezpiecznie. No - chyba,
    że ktoś podejrzy pierwszą listę, ukradnie drugą i skseruje trzecią. To
    wprowadźmy czwartą i trzymajmy w Forcie Knox :>
    Nie przesadzajmy - pewne sprawy są znacznie bardziej upierdliwe niż powodują
    znaczący wzrost bezpieczeństwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 12. Data: 2003-02-25 18:21:20
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Jozef Zbrodel" <j...@p...onet.pl>

    > To też by było rozwiązanie.
    >
    > Optimum, to możliwosc ustawienia przez użytkownika _które_ operacje
    > chce potwiedzać TAN-em (oczywiscie zmiana tych ustawień była by też
    > potwierdzana). W zaleznosci od wyznawanego poziomu paranoi ;-)),

    O, o, właśnie tak :) Paranoja paranoi nierówna ;]

    > by sobie ustawił tak jak mu wygodnie. Niestety, obawiam się że nie ma
    > na to co liczyć :-((

    BRE zapłacić musi 50k za naruszenie obowiązków informacyjnych, więc pewnie
    inwestycje w serwis w ich wypadku spadną o kilka dobrych miejsc w dół ;(
    Przecież działa.
    A inne banki też uznają, że to już są wymysły użytkowników (paranoiczne ;]).
    Tak - nie ma co na to liczyć.

    Czyli jednak nie ustalono? ;]]

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 13. Data: 2003-02-25 22:20:06
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

> [...]
    > potwierdzana). W zaleznosci od wyznawanego poziomu paranoi ;-)), każdy
    > by sobie ustawił tak jak mu wygodnie. Niestety, obawiam się że nie ma

    Przekornie spytam: a w razie, odpukać, jakiegoś nieszczęścia, kto
    odpowiada - bank, czy osoba, która sobie ustawiła zbyt luźne kryteria?
    Bo, jak widać nawet z tego wątku, bynajmniej nie każdy od razu rozumie
    implikacje takich czy innych decyzji.

    A w ogóle, cała ta dyskusja jest trochę jałowa. Jak ktoś jest leniwy i
    nie obawia się wrażych działań, to po co mu kilka kont, niech trzyma
    wszystko na jednym, nie będzie musiał nic przelewać.