  • 1. Data: 2008-02-22 22:08:57
    Temat: Przelewy międzynarodowe w ramach SEPA
    Od: " Majo" <m...@g...pl>

    Jakie są nowe ceny przelewów w poszczególnych bankach? Pamiętam tylko, że w
    ING kosztuje 5, a w kilku innych chyba 8 złotych.

  • 2. Data: 2008-02-23 09:05:37
    Temat: Re: Przelewy międzynarodowe w ramach SEPA
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik " Majo" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie są nowe ceny przelewów w poszczególnych bankach? Pamiętam
    > tylko, że w
    > ING kosztuje 5, a w kilku innych chyba 8 złotych.

    Jakich kilku?
    Wiekszosc polskich bankow uczestnikow SEPA tylko przyjmuje przelewy a
    nie wysyla...

    Slawek

  • 3. Data: 2008-02-25 14:03:16
    Od: " Majo" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Slavekk <s...@g...pl> napisał(a):

    Owszem, ale mimo to istnieje możliwość wysyłki przelewów SEPA z kilku - bodaj
    5 - banków w Polsce. Przynajmniej tak wynika z artykułów prasowych (np.
    http://podatki.wp.pl/kat,43954,wid,9373675,raportwia
    domosc.html albo
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33204,49428
    77.html ), które powołują
    się na przykłady Citibanku i ING. Czego mi brakuje to jasnego, czytelnego
    zestawienia cen przelewu zagranicznego w różnych bankach. Może ktoś znalazł
    coś takiego? Na www.sepapolska.pl niestety tego nie ma.

  • 4. Data: 2008-02-25 14:11:05
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Majo pisze:
> [...]
    > zestawienia cen przelewu zagranicznego w różnych bankach. Może ktoś znalazł
    nadal niewiele banków pozwala na wysyłanie przelewów SEPA bo im się nie
    opłaca. Wolą łupić swoich klientów - mam konto w Deutsche Banku i
    otrzymałem takie info:

    W odpowiedzi na Pana wiadomość pragnę poinformować, że DB PBC jest
    wymieniony jako jeden z 15 banków w Polsce uczestniczący w projekcie
    dotyczącym Jednolitego Obszaru Płatności Euro (SEPA), jednak system ten
    nie jest jeszcze do końca wdrożony i na chwilę obecną nasz bank jedynie
    akceptuje przelewy w tym systemie przychodzące z zagranicy. W związku z
    tym nie zmieniły się koszty przelewów zagranicznych i pozostały na
    dotychczasowym poziomie, czyli 0,2 % min.30 zł, maks. 250 zł plus
    ewntualny koszt banków pośredniczących również 0,2 % od kwoty przelewu,
    min 50 zł, maks.250. Koszt tego przelewu jest taki sam dla wszystkich
    możliwych kanałów złożenia dyspozycji.

  • 5. Data: 2008-02-25 17:22:36
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    czyli kupa, poczekamy jeszcze z pół roku albo lepiej zanim banki sobie
    systemy zaktualizują, a spieszyć sie nie będą, bo teraz zarabiają kupe kasy,
    a SEPA to ucina wreszcie

  • 6. Data: 2008-02-25 19:50:31
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik " Majo" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:fpuhr4$32b$1@inews.gazeta.pl...

    Mogłbyś cytować po ludzku...

> [...]
    > kilku - bodaj
    > 5 - banków w Polsce. Przynajmniej tak wynika z artykułów prasowych

    nooo. właśnie z 5
    Citi
    BPS
    PKO BP
    Fortis
    Raiffeisen

    > http://podatki.wp.pl/kat,43954,wid,9373675,raportwia
> [...]

    Wg strony SEPA PL ING nie wysyła

    Sławek

  • 7. Data: 2008-02-25 20:37:53
    Od: " Majo" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Slavekk <s...@g...pl> napisał(a):

    > Mogłbyś cytować po ludzku...

    Przepraszam, scroll mi wyjechał za daleko.

    > nooo. właśnie z 5
    > Citi
    > BPS
    > PKO BP
    > Fortis
    > Raiffeisen

    > Wg strony SEPA PL ING nie wysyła

    Właśnie dlatego zdziwiłem się, że artykuły powołują się na przykład tego
    banku. Chyba dlatego, żeby pokazać, że i bez SEPA nie musi być drogo.

    I co z tym zestawieniem? Nie ma nic takiego dostępnego?

    Majo

  • 8. Data: 2008-02-25 23:48:37
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    BZWBK z opcja ponoszenia opłat przez obie strony: 9,50 zł
    Przy czym bank w EU po "tamtej" stronie raczej zadnej opłaty nie pobiera za
    przychodzacy w euro.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-02-26 06:34:57
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    ABN AMRO w Holandii pobiera 7EUR

  • 10. Data: 2008-02-26 06:37:56
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    a na jakiej podstawie wnosisz że BZWBK robi takie przelewy za 9,50? jakis
    link moze?