  • Date: Mon, 25 Feb 2008 15:11:05 +0100
    From: Radek Wroclawski <r...@n...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelewy międzynarodowe w ramach SEPA

    Majo pisze:
    > Slavekk <s...@g...pl> napisał(a):
    > Owszem, ale mimo to istnieje możliwość wysyłki przelewów SEPA z kilku - bodaj
    > 5 - banków w Polsce. Przynajmniej tak wynika z artykułów prasowych (np.
    > http://podatki.wp.pl/kat,43954,wid,9373675,raportwia
    domosc.html albo
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33204,49428
    77.html ), które powołują
    > się na przykłady Citibanku i ING. Czego mi brakuje to jasnego, czytelnego
    > zestawienia cen przelewu zagranicznego w różnych bankach. Może ktoś znalazł
    > coś takiego? Na www.sepapolska.pl niestety tego nie ma.
    nadal niewiele banków pozwala na wysyłanie przelewów SEPA bo im się nie
    opłaca. Wolą łupić swoich klientów - mam konto w Deutsche Banku i
    otrzymałem takie info:

    W odpowiedzi na Pana wiadomość pragnę poinformować, że DB PBC jest
    wymieniony jako jeden z 15 banków w Polsce uczestniczący w projekcie
    dotyczącym Jednolitego Obszaru Płatności Euro (SEPA), jednak system ten
    nie jest jeszcze do końca wdrożony i na chwilę obecną nasz bank jedynie
    akceptuje przelewy w tym systemie przychodzące z zagranicy. W związku z
    tym nie zmieniły się koszty przelewów zagranicznych i pozostały na
    dotychczasowym poziomie, czyli 0,2 % min.30 zł, maks. 250 zł plus
    ewntualny koszt banków pośredniczących również 0,2 % od kwoty przelewu,
    min 50 zł, maks.250. Koszt tego przelewu jest taki sam dla wszystkich
    możliwych kanałów złożenia dyspozycji.