  • Data: 2020-05-16 21:38:46
    Temat: Re: Przelew zagraniczny a niezgodność nazw beneficjenta
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 16 May 2020 20:26:41 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > widać, że to wypucha. Ale jak wyślesz przykładowo do jakiejś firmy,
    > a to
    > będzie prywatna osoba, to nie przejdzie.

    Byłeś ostatnio w śpiączce czy w więźniu? Nie słyszałeś np. o
    niedawnym przelewie LOTu na 2.6 mln PLN na podstawiony rachunek?
    Beneficjentem nadanego przelewu była docelowa firma, a rzeczywistym
    podstawionego rachunku był słup. Żaden bank nie zareagował. Były
    również przypadki takich przelewów w samorządach. O stekach
    przypadków indywidualnych nie będę wspominał.
    Przed chwilą sam taki wysłałem, przeszło.
    Zgodnie z ustawą o DG firmą może być też Jan Kowalski i Jan Kowalski
    może posługiwać się swoim prywatnym rachunkiem do celów "firmowych".
    Ani dla banku nadawcy ani odbiorcy ciąg nazwy beneficjenta nie ma
    żadnego znaczenia (o ile WCZEŚNIEJ nienejdt na BL ale nie o tym
    mowa).
    Nie chodzi tu o możliwości blokady/odrzucenia gdy instytucja
    finansowa posiada info, że rachunek lub beneficjent jest podejrzany
    (wprzypadku gdy rachunek traf/trafiłi na BL). Ja mówię o braku
    weryfikacji beneficjenta PRZED każdym księgowaniem bez względu na
    status rachunku na BL.

    --
    Marek