  • 1. Data: 2009-10-12 11:49:22
    Temat: Przelew z USA do PL
    Od: "Chandler" <c...@c...pl>

    Witam,

    mam taki problem próbuje przelać nie dużą kwotę ($1000) z konta Citibank w
    USA na konto Citibank w PL. W opcjach bankowości internetowej w amerykańskim
    Citi jest opcja przelewu za granicę do jednego z oddziałów Citi za granicą.
    W Polsce to oczywiście Citi Handlowy. Po zatwierdzeniu przelewu pojawia się
    prośba o kontakt z telefonicznym biurem obsługi Citi (w USA). Oczywiście
    zadzwoniłem, ale nawet oni nie mogli autoryzować przelewu ponieważ nie mogli
    sprawdzić statusu zadłużenia (credit). Żadnego zadłużenia nie mam czy to w
    USA czy w Polsce. Czy ktoś z Was również spotkał się z takim czymś? Nie
    wiecie może czy system z biura Experian jest dostępny całą dobę i może przez
    to bankierzy nie mogli tego sprawdzić? Oczywiście Pani nie wiedziała,
    dlaczego nie pojawia się komunikat itp. W obsłudze klienta (w USA) poradzili
    wybrać pieniądze w bankomacie co mija się z celem skoro jestem w Polsce.

    --
    Chandler

  • 2. Data: 2009-10-12 15:57:07
    Temat: Re: Przelew z USA do PL
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > komunikat itp. W obsłudze klienta (w USA) poradzili wybrać pieniądze w
    > bankomacie co mija się z celem skoro jestem w Polsce.

    Nie mam konta w Citi a jedyne co mi przychodzi do głowy to mianowicie . Czy
    na Twoim koncie sa wystarczajace srodki po zleceniu przelewu na potrącenie
    prowizji 8USD.

    pozd
    as

  • 3. Data: 2009-10-12 16:07:11
    Od: "Chandler" <c...@c...pl>

    > Nie mam konta w Citi a jedyne co mi przychodzi do głowy to mianowicie .
    > Czy na Twoim koncie sa wystarczajace srodki po zleceniu przelewu na
> [...]
    Dokładnie tak. Na koncie mam kwotę przewyższającą opłatę. Poza tym gdy
    wpisałem w polu kwota przelewu $1000, to po podsumowaniu automatycznie
    odjęło $8 i do wysłania zostało 992.

    --
    Chandler

  • 4. Data: 2009-10-12 16:20:24
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > Dokładnie tak. Na koncie mam kwotę przewyższającą opłatę. Poza tym gdy
    > wpisałem w polu kwota przelewu $1000, to po podsumowaniu automatycznie
    > odjęło $8 i do wysłania zostało 992.

    Chyba pozostaje Ci próbowac do skutku /zakladam ze zlecenie odrzucono a nie
    wisi z zablokowaną kwotą/.
    pozd
    as

  • 5. Data: 2009-10-12 20:33:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chandler wrote:
    > Dokładnie tak. Na koncie mam kwotę przewyższającą opłatę. Poza tym gdy
    > wpisałem w polu kwota przelewu $1000, to po podsumowaniu automatycznie
    > odjęło $8 i do wysłania zostało 992.

    załóż sobie dwa konta na paypal na dwa różne adresy email.
    Koszt "przelewu" to 5 zł plus "strata" na kursie wymiany. Ale ten kurs
    wcale nie jest taki zly.
    Po drugie mozesz nie przliczac tylko zostawic w USD.

  • 6. Data: 2009-10-12 21:05:57
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    witek wrote:

    > załóż sobie dwa konta na paypal na dwa różne adresy email.
    > Koszt "przelewu" to 5 zł plus "strata" na kursie wymiany. Ale ten kurs
    > wcale nie jest taki zly.
    > Po drugie mozesz nie przliczac tylko zostawic w USD.

    Ale raczej trudno to będzie wypłacić w Polsce... :-)

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2009-10-12 23:15:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > Ale raczej trudno to będzie wypłacić w Polsce... :-)

    dlaczego. do paypal.pl podpinasz dowolne konto w polskim banku. przelew
    z paypala powyzej 500 zl na konto jest bezplatne.
    I znowu, mozesz przewlutowac przez paypal i wyslac zlotowki, mozesz
    wyslac USD na konto w PLN i wowczas przewalutuje ci bank (plus prowizje)
    lub mozesz przelac USD na konto prowadzone w USD i nie bedzie
    przewalutowania.

    jedyne koszty calej operacji to 5 zl dla paypala i ewentualna strata na
    kursie wymiany stosowanym przez paypal w stosunku do tego co mozesz
    dostac w kantorze. Ale unikasz wowczas jakichkolwiek prowizji
    pobieranych przez bank za przewlutowanie. Na jedno wychodzi.