  • 1. Data: 2009-10-12 15:34:21
    Temat: Lokata 7 dniowa czy inna - procent składany i tego typu podobne...
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Witajcie,

    Mam na myśli np. kokaty w Eurobanku na 5.5 procent bez belki. Czy z
    punktu widzenia osiągniętych odsetek ma znaczenie, jaka kwota będzie
    przelana na tę lokatę, tzn.:
    - na przykład jedna lokata 2.000 zł co 7 dni - da po miesiącu grosz
    mniej od 2 lokat po 1000 zł? Z kolei 4 x 500 zł - da nam w ostatecznym
    miesięcznym rozrachunku trzy grosze więcej od jednej lokaty po 2000.
    Ale na przykład - osiem lokat po 250 zł to już odestki miesięcznie
    mniejsze aż o 12 groszy od jednej lokaty 2000. Zakładam, że odestki co
    7 dni są dopisywane do kwoty lokaty.

    Czy ktoś może liczył / wie, jaka jest optymalna kwota, co by jeszcze
    belki nie załapać?

    Michał

  • 2. Data: 2009-10-12 17:13:28
    Od: BI <f...@o...pl>

    On 12 Paź, 17:34, mic49 <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Mam na myśli np. kokaty w Eurobanku na 5.5 procent bez belki.
    >
    > Czy ktoś może liczył / wie, jaka jest optymalna kwota, co by jeszcze

    Kwota od 2356 do 2365zł zł na 7 dni daje 2,49zł odsetek i jeszcze
    zerowy podatek. Aby po kilku odnowieniach lokaty nie dojść do 2,50zł,
    co już oznaczałoby relatywnie b. wysoki podatek, należałoby wybrać
    dyspozycję przekazywanie odsetek na ROR po każdym odnowieniu.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-10-12 17:18:18
    Temat: Re: Lokata 7 dniowa czy inna - procent składany i tego typu podo
    Od: " lokatybezbelki" <l...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    jeżeli chodzi o nie naliczenie podatku belki to przy lokacie 7 dniowej i
    oprocentowaniu lokaty 5,5% to kwota nie może przekroczyć 2365 zł.
    Sam to możesz policzyć tu masz jak się liczy:
    http://lokatybezbelki.w.interia.pl/przyklady.html
    Odsetki nie mogą przekroczyć 2,49 zł dlaczego masz tu:
    http://lokatybezbelki.w.interia.pl/

    Czytałem coś na temat zaokrąglania grosza chyba na kocie oszczędnościowym ale
    zapytaj kolegę Eneuel Leszek Ciszewski z grupy, wydaje mi się że kiedyś coś
    pisał w tej sprawie.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2009-10-12 17:38:05
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "mic49" <m...@i...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
[...]

    Optymalnie przy zakladaniu lokat nalezy tak ustawiac kwote, zeby odsetki po
    7-dniach konczyly sie na 5 tysiecznych np. 2.135 ,co EB zaokragla do 2.14zl.
    jezeli dazysz do maksymalizacji tych 0.5grosza to musisz miec teoretycznie
    maksymalnie duzo lokat z danej kwoty. lokaty sa od min. 200zl co daje kwote
    najnizsza- optymalna lokate na 203.84zl na 7-dni-odsetki 0.215zl w
    zaokragleniu systemu=0.22zl. Podziel sobie kwote przeznaczona na lokaty na
    takie kwoty. Jak masz wieksza sume to jest to zbyt klopotliwe i wystarczy,
    ze kwote bedziesz dobieral tak, zeby odsetki konczyly sie na 0.005 jak
    pisalem na poczatku.

  • 5. Data: 2009-10-12 17:46:35
    Od: mic49 <m...@i...pl>

> [...]
    > takie kwoty. Jak masz wieksza sume to jest to zbyt klopotliwe i wystarczy,
    > ze kwote bedziesz dobieral tak, zeby odsetki konczyly sie na 0.005 jak

    Rozumiem,

    I teraz - dlaczego tak jest (przy założeniu, że mamy do
    zainwestowania: 2040 zł):

    Piszesz - niecałe 204 zł, mamy z tego po 7 dniach - 0.22 odsetek;
    Z kolei - dla 2040 zł, po 7 dniach wychodzi 2.15 zł.

    Czyli 10 x 204 jest bardziej opłacalna, bo mamy siedem groszy
    tygodniowo więcej, co miesięcznie daje już ok. 30 groszy więcej dla
    kwoty tylko 2000 zł.

    To też wynika z zaokrągleń?

    Michał

  • 6. Data: 2009-10-12 18:18:32
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "mic49" <m...@i...pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...
> [...]

    Czyli 10 x 204 jest bardziej opłacalna, bo mamy siedem groszy
    tygodniowo więcej, co miesięcznie daje już ok. 30 groszy więcej dla

    Wszystko polega na tym, ze EB tak zaokragla, czyli jezeli jakiekolwiek
    odsetki koncza sie na 0.005 to zostaja zaokraglone do 0.01zl. Im wiecej masz
    tych zaokraglen, tym wiecej zyskujesz i niezaleznie czy mowimy o lokacie czy
    o 15 szt. KO. Wszystko jest troche teoretyczne, bo nikomu nie chce sie
    klikac np. 1tys lokat po 204zl nawet jak dysponuje 200tys, bo zarobi na tym
    5zl tygodniowo, a zalozenie tylu lokat jest czasochlonne i nie wiem czy
    system EB by to wytrzymal. Jak najbardziej mozna kierowac sie zdrowa zasada
    zakladania lokat 7-dn, zeby nie przekroczyc 2.49zl ze wzgl. na podatek
    (dokladnie odsetki powinny wynosic-2.485) lub dobra jest kazda inna kwota
    odsetek ponizej 2.49, konczaca sie na 5 tysiecznych.
    Np. chcesz ulokowac 2000zl na 7-dni czyli na jednej lokacie dostaniesz 2.109
    czyli 2.11zl- nalezy lokate zoptymalizowac do odsetek -2.105 czyli mamy to
    dla kwoty (2.105*100*365)/(5.5*7)=1995.65zl i od banku dostaniemy tez 2.11zl

  • 7. Data: 2009-10-12 18:25:45
    Od: "Damian Niusy" <b...@i...pl>

> [...]
    > mamy to dla kwoty (2.105*100*365)/(5.5*7)=1995.65zl i od banku dostaniemy

    Ostatnio niestety system EB się zacina przy zakładaniu lokat więc taka
    zabawa strasznie czasochłonna i unerwiająca jest.

    Damian