  • 1. Data: 2008-01-18 21:40:46
    Temat: Przekroczenie limitu KK
    Od: "emn" <e...@w...com>

    Proszę o odpowiedź czy możliwa jest taka operacja:

    Chodzi o karty KK mBanku lub MultiBanku.

    Mając powiedzmy limit na KK na 5tys zł, potrzebuję kupić coś w sklepie co
    kosztuje 10tys. Czy mogę (po odpowiednim ustawieniu limitów transakcyjnych
    przez www na stronie banku) dokonać takiego zakupu, po czym wrócić do domu i
    szybko spłacić nadwyżkę przekroczonego limitu bez żadnych kosekwencji? Jak
    długo mogę mieć w ten sposób przekroczony limit? Czy tylko do końca okresu
    rozliczeniowego? Czy może aż do końca "grace period" - 54dni (podejrzewam że
    aż tak się nie da).

    Jak wygląda to np w kartach kredytowych CitiBanku?

    Pozdrawiam
    emn

  • 2. Data: 2008-01-18 22:04:13
    Temat: Re: Przekroczenie limitu KK
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Jan 2008 22:40:46 +0100,
    osoba podpisana: emn <e...@w...com>
    napisała:
> [...]
    > szybko spłacić nadwyżkę przekroczonego limitu bez żadnych kosekwencji? Jak

    Nie sądzę. Za to obstawiam, że możesz wcześniej zasilić konto karty
    kwotą 5tys.
    [...]
    > Jak wygląda to np w kartach kredytowych CitiBanku?

    Podobnie. Choć chodzą słuchy, że przy KK Citi możesz przekroczyć limit o
    ok 10% (ale nie potrafiłbym pokazać źródła, tak mi sie obiło o uszy)

    KJ

    DOS: n., A small annoying boot virus that causes random spontaneous system
    crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by
    UNIX. See also MS-DOS, IBM-DOS, DR-DOS.
    -- David Vicker's .plan

  • 3. Data: 2008-01-18 22:04:56
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 18 Jan 2008 22:40:46 +0100, emn wrote:

    > Proszę o odpowiedź czy możliwa jest taka operacja:
    >
    > Chodzi o karty KK mBanku lub MultiBanku.

    O ile dobrze kojarzę to wygląda to tak:
    - spłacasz całe zadłużenie z karty - ostatni wyciąg jak i aktualne
    zadłużenie, które jeszcze na wyciąg nie trafiło,
    - nadpłacasz kartę tak by maksymalny limit + nadpłacona kwota dały w sumie
    wartość planowanego zakupu,
    - modyfikujesz limity transakcyjne,
    - płacisz kartą.

    Osobiście nigdy z tego nie korzystałem, więc poszukaj jakiegoś
    potwierdzenia zanim zdecydujesz się na taką operację.

    > Jak wygląda to np w kartach kredytowych CitiBanku?

    Do Citi mozna zadzwonić i poprosić o czasowe zwiększenie limitu na karcie,
    ale nie wiem czy możliwe jest zwiększenie o 100%.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 4. Data: 2008-01-18 23:09:12
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> writes:

> [...]
    >
    > Osobiście nigdy z tego nie korzystałem, więc poszukaj jakiegoś
    > potwierdzenia zanim zdecydujesz się na taką operację.

    Ja tak raz zrobiłem w mBanku i zadziałało.

    --
    jimmij

  • 5. Data: 2008-01-19 11:09:56
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "emn" <e...@w...com> wrote in message
> [...]
    > (podejrzewam że aż tak się nie da).
    >
    > Jak wygląda to np w kartach kredytowych CitiBanku?

    Sadze, ze jesli kupujesz cos za 10 tys to sklep nie powinien robic problemu
    z zaplaceniem za to 2-3 kartami. Ale nie mam z tym doswiadczenia, wiec
    lepiej niech ktos bardziej obeznany sie wypowie.

    pozdr

  • 6. Data: 2008-01-19 11:17:45
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Z pisze:

    > Sadze, ze jesli kupujesz cos za 10 tys to sklep nie powinien robic problemu
    > z zaplaceniem za to 2-3 kartami. Ale nie mam z tym doswiadczenia, wiec
    > lepiej niech ktos bardziej obeznany sie wypowie.

    Płaciłem kiedyś karta + gotówka i nie było problemu, pani w kasie
    powiedziała, że jeśli trzeba to może rozbić na kilka kart. Ale chyba nie
    o to chodziło.

    Sebastian

  • 7. Data: 2008-01-19 14:57:20
    Od: chrisek <c...@u...pl>

    Marcin Mokrzycki napisał(a):
    > Do Citi mozna zadzwonić i poprosić o czasowe zwiększenie limitu na karcie,
    > ale nie wiem czy możliwe jest zwiększenie o 100%.

    Oficjalnie możliwe jest czasowe (do ~50 dni) zwiększenie limitu o 30% po
    6 miesiącach używania karty.

  • 8. Data: 2008-01-20 09:42:24
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 19 Sty, 11:17, Sebastian <n...@n...com> wrote:

    > Płaciłem kiedyś karta + gotówka i nie było problemu, pani w kasie
    > powiedziała, że jeśli trzeba to może rozbić na kilka kart. Ale chyba nie
    > o to chodziło.

    Nie zawsze tak sie da (przy okazji placenia kilkoma kartami). jesli
    jest jeden wiekszy zakup, nie do podzielenia na kilka faktur, to
    sprzedawca ma nieduze pole manewru, zalezne przewaznie od programu
    komputerowego obslugujacego sprzedaz.

  • 9. Data: 2008-01-20 12:03:03
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]

    jest jeden wiekszy zakup, nie do podzielenia na kilka faktur, to
    sprzedawca ma nieduze pole manewru, zalezne przewaznie od programu

    -----------

    Przeciez platnosc karta to slip a nie faktura. Fakt, ze niektore sklepy
    dopisuja nr slipa do transakcji (lub nr/fragment nru karty) - i jak
    zalozenia opracowywal taki sam geniusz jak tworca systemu mbanku to moze byc
    ograniczenie do 1 slipa. Prawnie/organizacyjnie wymog placenia jedna karta
    ma takie same uzasadnienie jak wymog placenia jednym banknotem. Pomijajac
    oczywiscie sensownosc takich gimnastych przy zakupach za kilkaset zl. Swoja
    droga to smieszy mnie czasem wyzszosc komputerow nad logiga, a co gorsza
    obowiazujacym prawem..idziesz do firmy, zadasz cos, co sie wedle prawa Tobie
    nalezy, a konsultant na to: "system nie pozwala" tonem jakby "prawo systemu"
    bylo gdzies pomiedzy 10 przykazaniami a Konstytucja ;)

    A wracajac do tematu to sadze, ze ktos zostawiajacy 10 tys w sklepie moze
    liczyc na to troche wysilku ze strony sprzedawcy...no ale ja to do klasy
    nizszej naleze, dla ktorej 10 tys to duza liczba... ;)

    pozdr

  • 10. Data: 2008-01-20 14:16:06
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Z" <a...@o...pl> wrote in message news:fmvd9k$5ff$1@news.onet.pl...

    > Prawnie/organizacyjnie wymog placenia jedna karta ma takie same
    > uzasadnienie jak wymog placenia jednym banknotem.

    Chodzi o mozliwosc unikania autoryzacji. Dlatego zezwala sie na placenie
    karta+gotowka, ale juz mniej chetnie karta+karta. W chwili obecnej gdzie
    wiekszosc transakcji jest autoryzowana przoblem ten przestaje istniec.

    MK