  • Data: 2004-02-08 23:12:55
    Temat: Re: Prywatna praktyka lekarska a konto bankowe
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Osoba nie prowadzaca DG nie placi zaliczek, wiec bank ma prawo
    > zakwestionowac taki przelew wykonany z konta osobistego.
    > I tyle.

    Tu bym polemizował, wystarczy mieć np. dochody z najmu czy dzierżawy
    żeby płacić zaliczki PIT-5 nie mając DG.

    W czasach przedmBankowych płaciłem tak przez kilka lat w PKO BP.
    Średnio raz na rok urzędnik odmawiał przyjęcia przelewu,
    na co reagowałem żądaniem wezwania dyrekcji,
    która przelew kazała przyjąć i zrealizować.

    Zaliczki na podatek dochodowy własny (PIT-5) nie płaci się z tytułu DG,
    tylko osiągniętych dochodów (jednym ze żródeł moźe być DG)
    Co innego VAT i podatki od pracowników (PIT-4, 8 czy 11)

    Konkretnym przepisem tego jednak nie podeprę.

    > Pozdrowienia
    również

    > Slawek Kos ---> s...@p...com
    St.