  • 1. Data: 2007-01-23 08:15:22
    Temat: Prowizja od płatności kartą wypukłą
    Od: "Sinus" <s...@W...gazeta.pl>

    Dlaczego tanie linie lotnicze pobierają prowizję przy płatności kartami wypukłymi?
    Czy jest to związane z rzeczywistymi kosztami obsługi płatności, czy może to
    sposób na dodatkowy zysk?
    Jakoś mi się nie chce wierzyć że koszt obsługi jednej transakcji to ponad
    40zł. Tym bardziej że sklepy internetowe nie pobierają takiego haraczu.

    Sinus

  • 2. Data: 2007-01-23 09:27:04
    Temat: Re: Prowizja od płatności kartą wypukłą
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Czy jest to związane z rzeczywistymi kosztami obsługi płatności, czy może
    > sposób na dodatkowy zysk?

    Raczej sposób, aby wyjść na zero.

    /*-+

  • 3. Data: 2007-01-23 10:29:17
    Od: "Marcin" <m...@r...pl>

    To wbrew umowie z obsługującymi te karty. Jest zapis ... nie będzie pobierał
    dodatkowych opłat od klientów dokonujących zapłaty za pomocą kart... .

  • 4. Data: 2007-01-23 11:05:31
    Od: "Sinus" <s...@N...gazeta.pl>

    Marcin <m...@r...pl> napisał(a):
    > To wbrew umowie z obsługującymi te karty. Jest zapis ... nie będzie pobierał
    > dodatkowych opłat od klientów dokonujących zapłaty za pomocą kart... .

    Ale fakt jest faktem, widocznie linie znalazly kruczek prawny i pobieraja te
    oplaty zgodnie z prawem.

    Sinus

  • 5. Data: 2007-01-23 12:32:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Sinus" <s...@W...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > wypukłymi?
    > Czy jest to związane z rzeczywistymi kosztami obsługi płatności, czy może to

    Zapewne obie rzeczy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2007-01-23 16:48:12
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Sinus wrote:
> [...]
    > Jakoś mi się nie chce wierzyć że koszt obsługi jednej transakcji to ponad
    > 40zł. Tym bardziej że sklepy internetowe nie pobierają takiego haraczu.

    Z tego co pamiętam była kiedyś nawet interwencja samej EU w tej sprawie,
    że nie powinni pobierać - to linie powiedziały, że dobra nie pobieramy
    opłaty za bilet a te kilka euro/funtów to jest "zabezpieczenie
    transakcji" i wychodzi na to samo. A jeszcze dziwniejsze jest to, że
    płacąc debetówką opłaty nie ma a wypukłą z tego co ostatnio znajomym
    kupowałem bilety to na ryanair jest 2,5e za bilet za jedną osobę (czyli
    jak dwie osoby lecą na jednym bilecie to płacą 5e) a na easyjet aż 7,5e
    ale tu płacimy za bilet a nie ilość osób.
    Jest to dodatkowa kasa, która pojawia się na końcu zakupu więc
    marketingowo jak najbardziej ok. Ale dlaczego debet jest bez opłat a KK
    nie to nie mam pojęcia.

    --
    Bartosz 'bart' Nowakowski

  • 7. Data: 2007-01-23 19:31:04
    Od: "Pako" <j...@n...pl>

    > Ale dlaczego debet jest bez opłat a KK
    > nie to nie mam pojęcia.

    Więc nie ma wyjścia trzeba wyrobic sobie konto inteligo i będzie mozna latac
    najtaniej jak mozna. Też sie zdziwiłem jak skasowali mnie ostatnio 2,5 euro
    przy płatności allekartą, na szczeście mam w obwodzie VE Inteligo i juz
    wiecej nie popełnie błędu przy wyborze karty :)

  • 8. Data: 2007-01-23 19:33:20
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Pako napisał(a):

> [...]
    > przy płatności allekartą, na szczeście mam w obwodzie VE Inteligo i juz
    > wiecej nie popełnie błędu przy wyborze karty :)

    Trzeba było najpierw sprawdzić, czy Allekarta przejdzie jako VE. Moim
    zdaniem nie ma powodów, aby nie przeszła.

  • 9. Data: 2007-01-23 19:41:41
    Od: "Pako" <j...@n...pl>

    > Trzeba było najpierw sprawdzić, czy Allekarta przejdzie jako VE. Moim
    > zdaniem nie ma powodów, aby nie przeszła.

    No wtedy nie posiadałem takiej wiedzy w tym temacie jak teraz :)

  • 10. Data: 2007-01-24 11:35:53
    Od: misio <s...@s...com>

    Bartosz 'bart' Nowakowski napisał(a):
    > Jest to dodatkowa kasa, która pojawia się na końcu zakupu więc
    > marketingowo jak najbardziej ok. Ale dlaczego debet jest bez opłat a KK
    > nie to nie mam pojęcia.

    Primo - dodatkowy zarobek. Secundo - transakcje kk latwo reklamowac i
    dostac zwrot kasy gdy linie nie wywiaza sie z umowy bo np odwolaja lot.

    Misio