    From: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Prowizja od płatności kartą wypukłą
    Date: Tue, 23 Jan 2007 17:48:12 +0100

    Sinus wrote:
    > Dlaczego tanie linie lotnicze pobierają prowizję przy płatności kartami wypukłymi?
    > Czy jest to związane z rzeczywistymi kosztami obsługi płatności, czy może to
    > sposób na dodatkowy zysk?
    > Jakoś mi się nie chce wierzyć że koszt obsługi jednej transakcji to ponad
    > 40zł. Tym bardziej że sklepy internetowe nie pobierają takiego haraczu.

    Z tego co pamiętam była kiedyś nawet interwencja samej EU w tej sprawie,
    że nie powinni pobierać - to linie powiedziały, że dobra nie pobieramy
    opłaty za bilet a te kilka euro/funtów to jest "zabezpieczenie
    transakcji" i wychodzi na to samo. A jeszcze dziwniejsze jest to, że
    płacąc debetówką opłaty nie ma a wypukłą z tego co ostatnio znajomym
    kupowałem bilety to na ryanair jest 2,5e za bilet za jedną osobę (czyli
    jak dwie osoby lecą na jednym bilecie to płacą 5e) a na easyjet aż 7,5e
    ale tu płacimy za bilet a nie ilość osób.
    Jest to dodatkowa kasa, która pojawia się na końcu zakupu więc
    marketingowo jak najbardziej ok. Ale dlaczego debet jest bez opłat a KK
    nie to nie mam pojęcia.

    --
    Bartosz 'bart' Nowakowski