  • 31. Data: 2009-02-15 13:51:39
    Temat: Re: Prośba o wytłumaczenie
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    WOJO pisze:
    > Widzisz, mo?e innym jest wygodnie nosiae tylko karte ze sob? i autoryzowaae za
    > jej pomoca swoje zakupy, ja wole nosiae dodatkowo oddzielnie dowód i nie
    > podpisywaae karty, a kto? stara sie mnie uszcze?liwiae na si?e, ka??c mi
    > podpisaae karte, bo takie jest jego "widzimisie"
    > Dlatego w?a?nie szukam jakiejkolwiek wyk?adni prawa, za wyj?tkiem
    > wewnetrznych ZALECEN wystawcy karty.
    sorry, ale to jest wojna z wiatrakami. Po to wymyślili coś takiego jak
    charge back żeby spać w miarę spokojnie...

  • 32. Data: 2009-02-15 14:11:37
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message

    > Widzisz, może innym jest wygodnie nosić tylko kartę ze sobą i autoryzować
    > za jej pomoca swoje zakupy, ja wolę nosić dodatkowo oddzielnie dowód i nie
    > podpisywać karty, a ktoś stara się mnie uszczęśliwić na siłę, każąc mi
    > podpisać kartę, bo takie jest jego "widzimisię"
    > Dlatego właśnie szukam jakiejkolwiek wykładni prawa, za wyjątkiem
    > wewnętrznych ZALECEŃ wystawcy karty.

    Co potwierdza, ze nie dorosles do uzywania kart platniczych. Dla ciebie
    wykladnia prawa jest podpisana umowa z bankiem, a w niej jest jasno
    napisane, ze karte trzeba podpisac. Bank wiedzac o naruszaniu jej
    postanowien powinien zablokowac karte i bylby spokoj. Ty i sprzedawca, ktory
    przyjmuje platnosc niepodpisana karta lamiecie ustalenia umowne i
    przyczyniacie sie mozliwosci dokonania fraudu.

    MK

  • 33. Data: 2009-02-15 14:22:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-15, WOJO <s...@a...unknown.hehe> wrote:

    [...]

> [...]
    > podpisywać karty, a ktoś stara się mnie uszczęśliwić na siłę, każąc mi
    > podpisać kartę, bo takie jest jego "widzimisię"

    Widzimisię to masz Ty nie podpisując karty (poczytaj sobie regulamin
    swojej karty). No i radośnie pewnie utrudniasz życie zarówno kasjerom,
    jak i ludziom mającym pecha trafić na takiego "zioma" w kolejce.

    > Dlatego właśnie szukam jakiejkolwiek wykładni prawa, za wyjątkiem
    > wewnętrznych ZALECEŃ wystawcy karty.

    Umowa o kartę którą podpisałeś TY z bankiem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2009-02-15 14:25:37
    Od: "espenkruger" <a...@c...to>

    I kasjer będzie od razu wiedział że to nie Twój podpis ROTFL z oczu wyczyta
    ROTFL

  • 35. Data: 2009-02-15 14:57:57
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 15 Lut, 07:00, "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote:

> [...]
    > podpisywać karty, a ktoś stara się mnie uszczęśliwić na siłę, każąc mi
    > podpisać kartę, bo takie jest jego "widzimisię"

    WOJO, to nie widzimisie, tylko przepisy V/MC dla sprzedawcow.
    Zgodnie z info w artykule, ktory wkleilem, sprzedawca nie ma obowiazku
    honorowania niepodpisanej karty. Moze, ale nie musi. Moze to zrobic,
    jezeli podpiszesz karte przy nim ORAZ pokazesz ID.

    > Dlatego właśnie szukam jakiejkolwiek wykładni prawa, za wyjątkiem
    > wewnętrznych ZALECEŃ wystawcy karty.

    Ale niepodpisana karta nie jest wazna w oczach V/MC - wiec prawo kraju
    banku-wystawcy tego chyba nie zmienia?

  • 36. Data: 2009-02-15 15:14:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WOJO wrote:
    > Przypuszczam, ze ma. Popatrz co masz napisane nad albo pod tym paskiem
    > na podpis.
    > Ja widze: AUTHORIZED SIGNATURE - NOT VALID UNLESS SIGNED
    >
    > A ja widze "PODPIS POSIADACZA KARTY/AUTHORISED SIGNATURE"
    > Nie ma tam wzmianki o tym, ?e karta jest niewa?na bez podpisu.
    > WOJO

    Dziecinade odstawiasz.
    Idz oddaj karte, bo jeszcze nie dorosles do jej uzywania.

  • 37. Data: 2009-02-15 15:37:23
    Temat: Re: Odp: Prośba o wytłumaczenie
    Od: Kinga <k...@w...pl>

    > Nie może. Sprzedawcy często proszą o dowód, żeby uprawdopodobnić weryfikację.

    > Zwłaszcza zwykłym długopisem ;-)

    Jeden taki podpisał mi się inaczej na karcie a inaczej był podpisany w
    dowodzie. Niestety karty ze wzorem podpisu są w banku. Ktoś mi
    przetłumaczył (i nie miałam sił się dalej użerać), że sprawdza się
    zgodność imienia i nazwiska z dowodem osobistym i oczywiście zerka na
    zdjęcie.
    Teraz ING Bank mi przysłał kartę. Też nie mam zamiaru jej tym razem
    podpisywać. Nie ma głupich. Życie mnie troszeczkę nauczyło. Nie wiem
    jednak jak to się sprawdzi w praktyce.

    --
    Kinga

  • 38. Data: 2009-02-15 15:44:01
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    MK napisał/a:
> [...]
    > przyjmuje platnosc niepodpisana karta lamiecie ustalenia umowne i
    > przyczyniacie sie mozliwosci dokonania fraudu.

    A taki zakupowicz narobi jeszcze szumu i poleci z mordą do jakiejś
    kierowniczki kas, a ona wyskoczy z mordą na kasjerkę i narobi wstydu
    (przy ludziach!). Bo wszystkie kierowniczki kas to prymitywne chamice,
    którym się wydaje, ze wielką karierę zrobiły. Przeważnie przywożone sa
    autokarami razem ze swoimi "zaufanymi" koleżankami kasjerkami z wiochy.
    Powie, ze chłop pokazał dowód i że się wszysto zgadza. No i niesmak
    zostaje warszawiance kasjerce po takim chamstwie.

    --
    animka

  • 39. Data: 2009-02-15 15:47:46
    Od: Kinga <k...@w...pl>

    WOJO napisał/a:
> [...]
    >
    > A ja widze "PODPIS POSIADACZA KARTY/AUTHORISED SIGNATURE"
    > Nie ma tam wzmianki o tym, ?e karta jest niewa?na bez podpisu.

    Tak sobie myślę, że banki powinny wydawać razem z kartami takie
    karteczki ze wzorem podpisu, żeby było z czym zweryfikować podpis.
    Złodzieji było by mniej.

    --
    Kinga

  • 40. Data: 2009-02-15 16:04:34