  • 1. Data: 2009-02-14 16:01:45
    Temat: Polecenie przelewu (wire transfer) bez konta w banku
    Od: "Hela" <h...@g...pl>

    Cześć :)

    Chciałam sobie kupić fajny zestaw książek do nauki języka w sklepie
    internetowym z USA. Są tam trzy metody płatności: karta kredytowa,
    PayPal i wire transfer. Jak sprawdziłam wire transfer to polecenie
    przelewu po naszemu :) Po wybraniu tej opcji w tym sklepie dostaję
    numer konta tej firmy w USA i kwotę jaką mam przesłać.

    Próbowałam w kilku bankach wpłacić pieniądze w ten sposób (niedużo,
    87 dolarów z kosztami transportu) ale wszędzie mi mówili, że trzeba
    mieć konto w banku. Nie mam konta ani karty kredytowej - wire transfer
    to dla mnie jedyna możliwość przekazu pieniędzy.

    I dlatego mam pytanie. Czy ktoś wie w jaki sposób można przesłać
    zagranicę pieniądze bez posiadania konta w banku? Może pocztą -
    czekiem pocztowym? Może w jakimś banku można wpłacić w kasie na
    konto zagranicą? Z tego co czytałam w Stanach ta opcja wire transfer
    umożliwia wpłacenie pieniędzy "w okienku" bez posiadania konta.
    Jak jest z tym u nas?

    Buziaki,
    Hela

  • 2. Data: 2009-02-14 16:30:32
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hela wrote:

> [...]
    > numer konta tej firmy w USA i kwotę jaką mam przesłać.
    >
    > Próbowałam w kilku bankach wpłacić pieniądze w ten sposób (niedużo,
    ^^^^^^^^^^
    I drugie tyle zapłacisz za przelew. Lepiej po prostu zapomnij o takiej
    możliwości jak przelew...

    ale wszędzie mi mówili, że trzeba
    > mieć konto w banku. Nie mam konta ani karty kredytowej - wire transfer
    > to dla mnie jedyna możliwość przekazu pieniędzy.

    A PayPal? Co z nim nie tak?

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2009-02-14 16:31:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 14 Feb 2009 16:01:45 +0000 (UTC), w <gn6pt8$gj4$1@inews.gazeta.pl>, "Hela"
    <h...@g...pl> napisał(-a):

    > I dlatego mam pytanie. Czy ktoś wie w jaki sposób można przesłać
    > zagranicę pieniądze bez posiadania konta w banku?

    Skorzystać z karty bardzie obrotnego kolegi/koleżanki.

  • 4. Data: 2009-02-14 16:35:01
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    W PKO BP nie musisz mieć konta, możesz wystawić zlecenie w okienku (no chyba, żeby ta
    opcja była tylko do Europy, ale poza strefę euro czyli do Wielkiej Brytanii działa na
    pewno, więc pewnie i do Stanów też).
    Widze inny problem - byc może nie masz amerykańskiego numer rachunku w formacie IBAN
    i z kodem BIC/SWIFT na dodatek, do tego dokładnego adresu odbiorcy (nazwa, ulica,
    miasto, stan, ZIP czyli kod, nr. tel.) co bardzo podnosi koszty za zlecenie
    (przestaja być zryczałtowane), sprawdź może tu:
    www.exportbureau.com/check_swift_code.html

    Kwota nieduża, opłaty w PKO to minimum 50 zł, lepiej znajdź jakiegoś znajomego z
    paypalem.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-02-14 16:51:25
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Hela" <h...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > konto zagranicą? Z tego co czytałam w Stanach ta opcja wire transfer
    > umożliwia wpłacenie pieniędzy "w okienku" bez posiadania konta.

    Sugestia: kup sobie kartę przedpłaconą - WZBWK i parę innych banków takie
    ma, może ktoś bardziej w temacie zapoda listę banków.
    To wygląda i działa dokładnie jak karta kredytowa, tyle że "doładowujesz" ją
    sama (np. wpłacasz na poczcie).

    k.

  • 6. Data: 2009-02-14 17:00:57
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 14 Lut, 11:35, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:

> [...]
    ulica, miasto, stan, ZIP czyli kod, nr. tel.) co bardzo podnosi koszty za zlecenie

    Zwlaszcza z tym numerem amerykanskiego rachunku w formacie IBAN moze
    byc problem. :)))

  • 7. Data: 2009-02-14 17:05:00
    Od: " fotech" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > mieć konto w banku. Nie mam konta ani karty kredytowej - wire transfer
    > to dla mnie jedyna możliwość przekazu pieniędzy.

    To bez otwierania konta mozna zrobic w PKO SA na 100%, tylko musisz stanowczo
    kilka razy powtórzyć, ze chcesz bez otwierania.

    Czy na pewno nie warto otworzyc jednak na przyszłośc gdzieś konta;) np taki
    przelew mzona zrobic nie wychodzac z domu z mbanku, i pewnie z wielu innych
    równiez...

  • 8. Data: 2009-02-14 17:05:50
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    bradley.st wrote:

> [...]
    (przestaja być zryczałtowane)
    > Zwlaszcza z tym numerem amerykanskiego rachunku w formacie IBAN moze

    A i ze swiftem w wielu wypadkach też... :-)

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2009-02-14 17:13:12
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 14 Lut, 12:05, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > A i ze swiftem w wielu wypadkach też... :-)

    No, o SWIFTcie to przynajmniej niektorzy slyszeli ;) Przynajmniej
    managerowie oddzialow. Przynajmniej w wiekszych miastach. :)

    A tak na marginesie: dziwi mnie to akceptowanie 'wire transfer' przez
    sprzedawce, bo za to zazwyczaj placi i nadajacy (ca. $20) i
    odbierajacy (ca. $12 - $15), wiec w porownaniu z platnoscia karta
    kredytowa to duzo drozsza impreza.

  • 10. Data: 2009-02-14 17:13:36
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Sat, 14 Feb 2009 17:30:32 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > A PayPal? Co z nim nie tak?

    A jak założysz konto PayPal bez konta bankowego/karty kredytowej? Tzn.
    założysz ale skąd wpłacisz na nie kasę? :)

    --
    - Kucing -