  • 11. Data: 2008-10-12 14:15:03
    Temat: Re: Promocja czy pomyłka w Lukasie? a fuj
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > Na bieżąco monitorują stan banku - ile mogą klientom wypłacić żeby nie
    > zbankrutować z kretesem. ;-)

    Trzeba tez pamietac, ze bankructwo i utrata plynnosci to dwie,
    zupelnie rozne rzeczy (choc druga moze spowodowac pierwsza). Mozna
    byc bankrutem i miec nadplynnosc, a brak plynnosci wcale nie musi
    wynikac z zagrozenia bankructwem.

    Bankructwo to, w uproszczeniu, przewaga dlugow nad ~ majatkiem. Wyplata
    pieniedzy klientom w kasie tego bilansu nie zmienia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2008-10-12 20:39:17
    Od: Andrzej Rumin <r...@h...spam.data.pl.invalid>

    Sun, 12 Oct 2008 16:15:03 +0200, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Bankructwo to, w uproszczeniu, przewaga dlugow nad ~ majatkiem. Wyplata
    > pieniedzy klientom w kasie tego bilansu nie zmienia.

    Nie tak. Bankructwo firmy się ogłasza właśnie wtedy, gdy firma nie
    jest w stanie regulować swoich bieżących zobowiązań. Czyli gdy nie
    ma wystarczającej płynności - choćby miała nie wiadomo jaki
    duży majątek w stosunku do wielkości długów.

    Jeśli nie da się tego majątku szybko spieniężyć i przeznaczyć na
    spłatę zobowiązań, to o upadłość szybko wystąpi albo sam zarząd firmy,
    albo jej wkurzeni wierzyciele.

    --
    Andrzej Rumin

  • 13. Data: 2008-10-13 07:39:37
    Temat: Re: Promocja czy pomyłka w Lukasie?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Oct 12, 12:38 am, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > A dlaczego Lukas i inne banki w PL maja bankurtowac ? Nie udzialaly one
    > ani zlych kredytow ani nic innego niedobrego im sie nie stalo. Banki

    Gdyby ludzie wyciągnęli paręnaście (tak sobie strzelam, ale chodzi o
    kwotę większą niż obowiązkowa rezerwa) procent depozytów ze wszytkich
    banków to system mógłby tego nie wytrzymać (a jeśli wytrzyma, to
    przynajmniej PWPW zarobi :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 14. Data: 2008-10-13 07:52:40
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 12 Oct 2008 00:38:06 +0200, Mithos napisał(a):
    > A dlaczego Lukas i inne banki w PL maja bankurtowac ? Nie udzialaly one
    > ani zlych kredytow ani nic innego niedobrego im sie nie stalo. Banki

    Mogłyby zacząć bankrutować przez spanikowany tłum :) A podnosząc
    oprocentowanie lokat mają szansę przekonać tych niepewnych...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 15. Data: 2008-10-13 10:37:48
    Temat: u mnie obnizka z 5.1 do 4.5%
    Od: michaça <t...@p...pl>

    WTF?
    zalogowalem sie z ciekawosci czy tez bede mial 8% a tu buba - obnizyli jak w
    temacie :-( a tyle sie namordowalem zeby uzyskac to 5.1%, tyle telefonow,
    oczywiscie swego czasu bralem udzial w promocji 8%...