  • 31. Data: 2007-08-10 18:22:43
    Temat: Re: Próg kwotowy & płatność kartą
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości: ...

    >Ja mam umowę z bankiem. Uważam, że przy odrobinie pieniactwa dało by się
    >dochodzić ułamkowych części kwoty pobranej za wydanie karty, albo nawet
    >odstąpić od umowy z winy banku. Z umowy generalnie wynika, że karty mają
    >być akceptowane w punkach oznaczonych odpowiednim logo.

    To mi zaczyna przypominać idiotyczną sytuację, gdzie klub piłkarski
    jest karany za rozróby "swoich" kibiców na meczu wyjazdowym. Po
    pierwsze klub nie nakłania kiboli do rozróby. Po drugie kibole są
    jednak wolnymi ludźmi i klub nie może ich kontrolować. Poza tym
    to w ogóle nie muszą być ich kibice - wystarczy szalik w odpowiednich
    barwach i "przyznanie się" do bycia kibicem gości.
    Teraz dla kawału przylepić w sklepiku czy na kiosku :) logo i bank
    byłby "winny" niezaakceptowania karty?

    Arek

  • 32. Data: 2007-08-10 18:40:37
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Arek <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał(a):

> [...]
    > barwach i "przyznanie się" do bycia kibicem gości.
    > Teraz dla kawału przylepić w sklepiku czy na kiosku :) logo i bank

    Zadanie odszkodowania od banku to naturalnie absurd - zwlaszcza przy takich malych
    kwotach.
    Natomiast reklamowanie w banku braku mozliwosci zrobienia transakcji w punkcie z
    logo wystawcy karty ma jak najbardziej sens.Z tym, ze bedzie raczej bezskuteczne,
    zwlaszcza jesli limity wymyslil sobie duzy, wielooddzialowy sprzedawca.
    Wiele razy robilem kilkuzlotowe zakupy karta (uprzednio sie pytajac, czy taka kwota
    bedzie akceptowana). bariere 20 zl w Lidlu uwazam za przesadzona, natomiast 5 czy
    nawet 10 zl jest wg mnie do przyjecia.

    Sadze, ze platnosci bezstykowe spowoduja smierc problemu z przyczyn naturalnych.

  • 33. Data: 2007-08-10 18:48:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości

> [...]
    > barwach i "przyznanie się" do bycia kibicem gości.
    > Teraz dla kawału przylepić w sklepiku czy na kiosku :) logo i bank

    Czemu bank? Bank swoje roszczenie zaspokoi w operatorze, a operator na
    sklepikarzu, który de facto stratę spowodował.

  • 34. Data: 2007-08-10 19:11:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf " <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:f9ibf5$sum$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > bezskuteczne,
    > zwlaszcza jesli limity wymyslil sobie duzy, wielooddzialowy sprzedawca.

    Bo judzie (włączajac mnie) rzadko to reklamują. Jakby bank dostawał tego
    kilkadziesiąt sztuk dziennie i musiał choćby na to odpowiadać, to zaraz by
    sprawę jednoznacznie wyjaśnili.

  • 35. Data: 2007-08-10 20:08:19
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

> [...]
    >
    >Czemu bank? Bank swoje roszczenie zaspokoi w operatorze, a operator na
    >sklepikarzu, który de facto stratę spowodował.

    Spowodował żartowniś. Przysporzył kłopotu klientowi, bankowi i sklepikowi.
    Na kim i w jaki sposób skutecznie rzeczywiste straty za np. wykluczenie
    z rozgrywek ma wyegzekwować klub? Przy czym w przypadku zatrzymania
    przynajmniej jednego kibola klub jest (teoretycznie) w lepszej sytuacji.
    Ale co z tego.
    No cóż, tu widzę fundamentalną różnicę poglądów.

    Arek

  • 36. Data: 2007-08-10 20:22:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Spowodował żartowniś.

    Nie zrozumiałem. No ale po pierwsze te naklejki, to z reguły bywają od
    wnętrza okienka, by żartownisi ich nie zdrapał. Poza tym, gdyby tak było to
    sklepikarz powinien się zdziwić, że ktoś chce płacić kartą, a nie opowiadać
    o tym, że ma limit. Nie sądzę by w takim wypadku klient składał skargę.

  • 37. Data: 2007-08-15 00:32:51
    Od: ten <...@...org>

    To zależy od centrum autoryzacyjngo z jakiego korzysta sklep. Minimalna
    kwota dopuszczana przez CA jest od 1 do 5 zł.

  • 38. Data: 2007-08-15 12:05:23
    Od: Maciej Maciejewski <m...@g...com>

    On 15 Sie, 02:32, ten <m...@...org> wrote:
    > To zależy od centrum autoryzacyjngo z jakiego korzysta sklep. Minimalna
    > kwota dopuszczana przez CA jest od 1 do 5 zł.

    Dokładnie eService ma najniższą kwotę, którą autoryzuje równą 1,23
    PLN, ale często sklepy nakładają swoje limity, np. Lidl 20 PLN, są to
    ich wew. uzgodnienia.

    --
    Maciej

  • 39. Data: 2007-08-15 19:02:29
    Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl>

    "Maciej Maciejewski"
    s.comOn

    > Dokładnie eService ma najniższą kwotę, którą autoryzuje równą 1,23
    > PLN

    I chyba jedne z najniższych prowizji ze wszystkich CA dostępnych na polskim
    rynku. Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie.

  • 40. Data: 2007-08-18 12:42:49
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    BTW: Allegro przyjmuje >=1 zł.
    Musiałem ich skredytować ostatnio, jak mi parędziesiąt groszy
    naliczyli :-)

    --
    Jarek Andrzejewski