  • 1. Data: 2016-12-10 17:33:17
    Temat: Problem z logowaniem
    Od: cef <c...@i...pl>

    Mam taki dziwny problem z Inteligo dzisiaj.
    Próbowałem zapłacić PayU za aukcję i wywalało komunikat, że transakcja
    nie może być zrealizowana (po przekierowaniu, wpisaniu loginu i hasła)
    Zadzwoniłem na infolinię czy nie mają jakiejś awarii, ale tam oczywiście OK.
    Ale okazało się, że nie mogę zalogować się również normalnie - ten sam
    komunikat. Sprawdziłem inne przeglądarki - też nie działa.
    Sprawdziłem inny komputer i też nie działa w żadnej przeglądarce.
    Infolinia zasugerowała wirusa, ale w to wykluczam, bo nawet w nieużywanym
    od roku też nie działa. Chyba, że wirus w routerze.
    Połączyłem się zatem przez inną sieć i poszło- zmieniłem hasło na
    wszelki wypadek.
    Po resecie routera i komputerów wszystko działało na obu sieciach.
    Po kilku godzinach znowu błąd, ale tym razem na obu sieciach.
    Co to do cholery może być. W banku tylko SOA#1

  • 2. Data: 2016-12-10 18:31:29
    Temat: Re: Problem z logowaniem
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-12-10 o 17:33, cef pisze:

    > Po resecie routera i komputerów wszystko działało na obu sieciach.
    > Po kilku godzinach znowu błąd, ale tym razem na obu sieciach.
    > Co to do cholery może być. W banku tylko SOA#1

    Te problemy po kilku godzinach, to już reakcja banku.
    Zablokowali mi konto. Szkoda, że nie informują o tym ani mailem ani SMS.

  • 3. Data: 2016-12-10 22:31:54
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    cef wrote:

> [...]
    > Po kilku godzinach znowu błąd, ale tym razem na obu sieciach.
    > Co to do cholery może być. W banku tylko SOA#1

    Krążą wirusy, które ogólnie rzecz biorąc okradają klientów banków w ten
    sposób, że robią "nakładki" w przeglądarkach - tj. widzisz stronę logowania,
    ale wirus tam coś dodatkowo "nałożył". Banki to wykrywają - żeby nie
    wchodzić w szczegóły napiszę tylko, że aplikacje bankowe widzą np. nietypową
    kolejność wywołań (np. kolejność ładowania CSS czy JS przez taki
    zawirusowany komputer). Po wykryciu takiego problemu jest blokowany dany
    login - w różnych bankach wygląda to różnie.

    Jest jednak mało prawdopodobne, żeby o zabezpieczeniu tego typu wiedziano na
    infolinii - tzn. to też zależy od banku. Ale generalnie jestem sobie w
    stanie wyborazić, że algorytm odmawia dostępu do logowania ze względu na
    wystąpienie czynników uznanych za wskazujące na to, że masz wirusa (nie
    ważne czy go masz naprawdę) i taka informacja nie jest widoczna dla
    pracownika na infolinii. Dziwne to trochę by było, bo zwykle w takim
    przypadku bankowi zależy na kontakcie z klientem, ale kto wie?

    Jeżeli pomógł reset routera, to może trafiłeś na trefny dynamiczny adres IP,
    np. z jakiejś bazy o fraudach, etc. - też możliwe że aplikacja bankowa
    dynamicznie sprawdza takie adresy.

    Na grupie bywał kiedyś pracownik PKO BP odpowiedzialny za nowinki
    technologiczne w zakresie IT, to może się wypowie coś więcej.

    --
    Wysłane z pola.

  • 4. Data: 2016-12-10 23:49:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-12-10 o 22:31, janek z pola pisze:

> [...]
    > np. z jakiejś bazy o fraudach, etc. - też możliwe że aplikacja bankowa

    No ale nie ma blokady do adresu logowania.
    Nawet wyświetla się to co dorzucili ostatnio - symbol graficzny
    i godzina. Dopiero po wpisaniu danych był komunikat.
    Gdyby bank chciał chronić klienta, to nie dopuszczał by do podawania
    hasła -
    tutaj coś musiało by być inaczej.

    Wirus jest mało prawdopodobny, bo sprawdzałem z trzech kompów
    przez tą samą sieć nie działało a w innej sieci poszło.
    Więc raczej kwestia sieci, jakieś trefne IP, ale ja się na tym znam jak
    kura na...
    Bo potem jak się zalogowałem z innej sieci, to zrobiłem
    zmianę hasła i tę płatność z PayU zrealizowałem.
    Więc po moim zgłoszeniu bank uznał, że to już jakieś dziwne ruchy
    i pewnie uznał, że zagrożenie ze strony PayU.
    Odblokowałem infolinią, jest nowe hasło - na razie działa.
    Jest tam raptem 1000zł,więc mogę poczekać na jakieś ciekawe efekty.

  • 5. Data: 2016-12-12 13:39:51
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-12-10 o 23:49, cef pisze:
    > Jest tam raptem 1000zł,więc mogę poczekać na jakieś ciekawe efekty.

    Ale najpierw się upewnij, że nie ma tam jakiejś możliwości typu "weź
    kredyt jednym kliknięciem". Bo wtedy z 1000 może się zrobić 21 tyś.