  • 1. Data: 2016-12-09 15:49:35
    Temat: aliora popierdoliło?
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    BLOKADA RACHUNKÓW W ALIOR BANKU, KANTORZE WALUTOWYM ALIOR BANKU I
    BIURZE MAKLERSKIM

    Szanowni Państwo,

    informujemy, że z powodu niedostarczenia Oświadczenia o rezydencji
    podatkowej do 30.11.2016 r., Pana/-i rachunki depozytowe i powiernicze w
    rozumieniu regulacji FATCA założone w Alior Banku, Kantorze Walutowym Alior
    Banku oraz Biurze Maklerskim od 1 lipca 2014 r. do 30 listopada 2015 r.
    zostały zablokowane. Zablokowana została także możliwość korzystania z kart
    wydanych do tych rachunków.

    Wymóg blokowania rachunków finansowych klientów wynika z zapisów Ustawy z
    dnia 09.10.2015 r. o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczypospolitej
    Polskiej, a USA w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków
    podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA. Powyższy obowiązek dotyczy
    rachunków otwartych od 1.07.2014 r. do 30.11.2015 r.

    Blokada oznacza brak możliwości dysponowania przez Pana/Panią środkami
    zgromadzonymi na rachunkach do czasu złożenia i zaewidencjonowania w
    systemie Banku poprawnie wypełnionego Oświadczenia o rezydencji podatkowej.
    Odblokowanie środków oraz przywróceniem możliwości korzystania z kart
    płatniczych nastąpi najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia wpłynięcia Oświadczenia
    do Alior Banku.

    1. Przed wypełnieniem Oświadczenia, prosimy o zapoznanie się z
    Informacją dodatkową, zawierającą definicje pojęć znajdujących się w
    Oświadczeniu.

    2. Prosimy o sprawdzenie kompletności Oświadczenia. Niekompletne
    Oświadczenie będzie uznane za nieważne.

    3. Po wypełnieniu (aktualnymi danymi) i podpisaniu dokumentu, prosimy
    o jego zeskanowanie i odesłanie na adres a...@a...pl bądź przesłanie
    wersji papierowej na adres:
    Alior Bank SA, ul. Postępu 18B, 02-676 Warszawa.

    W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z infolinią Banku pod
    numerem 19 502 lub z dowolnym oddziałem.

    Z poważaniem,
    Zespół Alior Banku

    --
    zlotowinfo, hostlista.oga.pl, tibiawt.pl

  • 2. Data: 2016-12-09 15:59:05
    Temat: Re: aliora popierdoliło?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 grudnia 2016 15:50:34 UTC+1 użytkownik zlotowinfo napisał:
    > BLOKADA RACHUNKÓW W ALIOR BANKU, KANTORZE WALUTOWYM ALIOR BANKU I
    > BIURZE MAKLERSKIM

    Zahibernowany byłeś?
    Od dawna informowali.
    No chyba że meile od aliora do spamu miałeś dodane to i informacja nie dotarła;)
    Ale na tej czy sąsiednich grupach też temat był poruszany

  • 3. Data: 2016-12-09 16:30:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 09-12-2016 o 15:49, zlotowinfo pisze:
    > BLOKADA RACHUNKÓW W ALIOR BANKU, KANTORZE WALUTOWYM ALIOR BANKU I
    > BIURZE MAKLERSKIM

    Miało być zależne od maksymalnej kwoty występującej na rachunku, a nic o
    tym w tym komunikacie nie widzę.

    A w którym momencie widać, że zablokowane?
    Zalogowałem się do Alior Kantora. Czy już w tym momencie bym widział
    jakby było zablokowane? Przelew potwierdzający otwarcie rachunku był
    14.08.2014 a więc w przedziale o którym piszą.
    Transakcji nie próbowałem robić bo mam tam tylko złotówkę. Może wtedy by
    mi napisało, że zablokowane.
    P.G.

  • 4. Data: 2016-12-09 16:39:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 grudnia 2016 16:30:38 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > 14.08.2014 a więc w przedziale o którym piszą.
    > Transakcji nie próbowałem robić bo mam tam tylko złotówkę. Może wtedy by

    2 listopada J.F. wątek założył z takim cytatem:

    "Wszyscy, którzy założyli rachunek w instytucji finansowej, jak bank
    czy dom maklerski, pomiędzy 1 lipca 2014 r., a 30 czerwca 2015 r.
    muszą złożyć oświadczenie FATCA (ang. Foreign Account Tax Compliance).
    Czas na złożenie tego dokumentu jest do 1 grudnia 2016 r.
    Co jeśli ktoś nie złoży oświadczenia? ,,W przypadku braku złożenia
    oświadczenia FATCA przez obowiązanego klienta do 1 grudnia 2016 r.,
    rachunki i rejestry klienta zostaną czasowo zablokowane - nie będzie
    możliwości dokonywania operacji, w tym wycofania środków. Po
    dopełnieniu obowiązku złożenia oświadczenia FATCA, rachunki i rejestry
    klienta zostaną odblokowane" - informuje Komisja Nadzoru Finansowego w
    swoim komunikacie

    https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.biznes
    .banki/fatca%7Csort:relevance/pl.biznes.banki/U5t7ZT
    VGauo/84-UkwHkAQAJ

    Też w tej dyskusji uczestniczyłeś;)

  • 5. Data: 2016-12-09 17:13:21
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

[...]

    a niech aliora spadaj nigdzie nie będę latał,
    nie chcą klientów to hwdp

  • 6. Data: 2016-12-09 17:21:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Póki oświadczenia nie złożysz to nie oddadzą kasy z rachunków.
    Chyba że masz puste.

  • 7. Data: 2016-12-09 17:57:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >swoim komunikacie

    >a niech aliora spadaj nigdzie nie będę latał,

    Bedziesz, bedziesz, bo przeciez im pieniedzy nie zostawisz :-)

    No chyba, ze puste konto zablokowali, albo im podarujesz tych pare
    groszy :-)

    P.S. A mozna pobierac oplaty od zablokowanego konta ?
    I jak - z tego konta ?

    J.

  • 8. Data: 2016-12-09 17:58:00
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/9/2016 8:49 AM, zlotowinfo wrote:
    > BLOKADA RACHUNKÓW W ALIOR BANKU, KANTORZE WALUTOWYM ALIOR BANKU I
    > BIURZE MAKLERSKIM
    >

    > Szanowni Państwo,

    a ty z wyprawy na marsa wrociłeś?

  • 9. Data: 2016-12-09 18:02:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 09-12-2016 o 16:39, Kris pisze:

    > https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.biznes
    .banki/fatca%7Csort:relevance/pl.biznes.banki/U5t7ZT
    VGauo/84-UkwHkAQAJ

    > Też w tej dyskusji uczestniczyłeś;)

    W tekście z podanego przez kogoś wtedy linka wyczytałem że obowiązek
    dotyczy tylko tych, którzy mieli kiedyś na koncie ponad 50k$. Nigdy tyle
    nie miałem to uznałem temat za mnie nie dotyczący - żadnych oświadczeń
    nie składałem.
    Jak na razie nie zauważyłem aby mi coś zablokowali, ale możliwe że ten
    Alior-Kantor to jedyne moje konto założone we wskazanym okresie.
    Chciałem wiedzieć, czy aby się przekonać czy zablokowane to muszę
    dopiero próbować wykonać jakąś operację. Tego się z poprzedniej dyskusji
    nie dowiedziałem :)
    P.G.

  • 10. Data: 2016-12-10 02:19:56
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Póki oświadczenia nie złożysz to nie oddadzą kasy z rachunków.
    > Chyba że masz puste.

    puste