  • 1. Data: 2016-12-08 19:43:04
    Temat: Stopklatka z końca bankietu
    Od: z <...@...pl>

    http://ksiazki.wp.pl/tytul,Stopklatka-z-konca-bankie
    tu,wid,21839,wywiad.html?ticaid=1183a4&_ticrsn=3

    http://tiny.pl/gczh4

    "
    ,,Wszystko, co widzieliśmy podczas przesłuchań przed amerykańskim
    Kongresem. Wszystko, co widzieliśmy na filmach o kryzysie, takich jak
    ,,Chciwość", ,,Wilk z Wall Street" czy ,,The Big Short" - to samo działo
    się na naszym podwórku, tylko proporcje były mniejsze" - mówi Paweł
    Reszka, autor książki ,,Chciwość. Jak nas oszukują wielkie firmy",
    opowiadającej o mechanizmach sprzedaży kredytów frankowych, polisolokat
    i innych toksycznych instrumentów finansowych. Reszkę pytamy o to, jakim
    trzeba być człowiekiem, by oszukiwać klientów, jak działał system
    bankowy i dlaczego politycy nic nie zrobili, by ten system naprawić.
    "

  • 2. Data: 2016-12-09 12:53:44
    Temat: Re: Stopklatka z końca bankietu
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-08, z <...@...pl> wrote:

    Lepszy:

    "Rekomendacja S była dość oczywista, ale i reakcja na nią
    była oczywista. ,,Przecież mamy wolny rynek, liberalizm,
    każdy ma prawo robić co chce". Politycy bili w nadzór
    finansowy, krzycząc, by nie ograniczać kredytów frankowych.
    Musimy o tym pamiętać.

    [...]

    Zależało mi, by nie pokazywać czarno-białej rzeczywistości.
    Łatwo jest przedstawić zgnębione ofiary, cyniczny system i
    drących szaty polityków. Niestety, rzeczywistość tak nie
    wyglądała. I po stronie klientów były nierozsądne zachowania.
    I po stronie polityków były cyniczne zagrywki. I to samo było
    po stronie systemu bankowego - nastawionego tylko na zysk."

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 3. Data: 2016-12-09 15:15:01
    Od: z <...@...pl>

    > I po stronie klientów były nierozsądne zachowania.
    > I po stronie polityków były cyniczne zagrywki. I to samo było
    > po stronie systemu bankowego - nastawionego tylko na zysk."

    Ale konsekwencje mają ponosić tylko klienci? :-)

  • 4. Data: 2016-12-09 18:28:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-09, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Ale konsekwencje mają ponosić tylko klienci? :-)

    Volenti non fit iniuria.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2016-12-09 19:35:04
    Od: z <...@...pl>

    > Volenti non fit iniuria

    Nie żyjemy w ustroju w którym ma to zastosowanie. Niestety.

    Oraz w państwie w którym jest przestrzegany Art. 286.

  • 6. Data: 2016-12-09 20:09:42
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-09, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Nie żyjemy w ustroju w którym ma to zastosowanie. Niestety.

    No Ty na pewno nie żyjesz w takim ustroju.

    > Oraz w państwie w którym jest przestrzegany Art. 286.

    Oczywiście że jest. Tylko niektórzy nie potrafią zrozumieć
    co on oznacza i kiedy ma zastosowanie, więc przypinają go
    do wszystkiego co im się nie podoba.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 7. Data: 2016-12-09 23:24:26

    > No Ty na pewno nie żyjesz w takim ustroju.

    Poprawiaj sobie humor dalej zaślepiony, oderwany od rzeczywistości
    lobbysto ;-)

    PS. Masz tego psa?

  • 8. Data: 2016-12-09 23:29:33

    Kojarzysz różnicę między borgiem a wall-e?

    Nie bądź borgiem jak już masz wytyczne ;-)