  • 31. Data: 2009-03-11 01:42:05
    Temat: Re: Pre-paid USA
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    Taki artykul z lipca 2008 znalazlem. Nie o pre-paid, ale o normalnej
    karcie kredytowej:

    http://www.creditcards.com/credit-card-news/apply-fo
    r-credit-card-without-ssn-1273.php

    I najwazniejszy fragment:

    Bank of America's new program allows anyone to apply for a credit card
    who has maintained a checking account with Bank of America for three
    months without an overdraft, even if these individuals have neither a
    Social Security number nor a credit history. "The program meets the
    identification requirements of the USA Patriot Act and the U.S.
    Treasury Department," says Riess.

  • 32. Data: 2009-03-11 01:49:55
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    Tak mnie natchnelo:

    - Karty Citi Poland sa na tyle "amerykanskie" ze nie chodza na Kubie,

    - Ewentualnym problemem przy zakupach w USA jest "billing address".

    wiec moze rozwiazaniem problemow zakupowych byloby ustawienie sobie
    dowolnego amerykanskiego adresu w Citi Poland jako "billing address" -
    na jeden dzien - zrobienie zakupow i ponowny powrot do polskiego
    adresu?

    Da sie tak?

  • 33. Data: 2009-03-11 06:09:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > Tak mnie natchnelo:
    >
    > - Karty Citi Poland sa na tyle "amerykanskie" ze nie chodza na Kubie,

    Jest zobowiazane do przestrzegania prawa amerykanskiego, a w szczegolnosci
    restrykcji.

> [...]
    > dowolnego amerykanskiego adresu w Citi Poland jako "billing address" -
    > na jeden dzien - zrobienie zakupow i ponowny powrot do polskiego

    Blednie zakladasz, ze kazdy system autoryzacyjny na swiecie obsluguje
    amarykanski wynalazek jakim jest AVS.

    MK

  • 34. Data: 2009-03-11 09:02:26
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "MK" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > Blednie zakladasz, ze kazdy system autoryzacyjny na swiecie obsluguje
    > amarykanski wynalazek jakim jest AVS.

    Jak nie bedzie AVS pozostanie to bez wplywu, jak bedzie - rozwiaze
    potencjalny problem. Gdzie tu zalozenie, ze zawsze bedzie AVS?

    marekz

  • 35. Data: 2009-03-11 10:45:08
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Mar, 02:09, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Blednie zakladasz, ze kazdy system autoryzacyjny na swiecie obsluguje
    > amarykanski wynalazek jakim jest AVS.

    No przepraszam, ja nie prowadze akademickiej dyskusji na temat bledow
    w zalozeniach i wypaczen w rozumowaniu, tylko staram sie pomoc.

    Jezeli ktos mi pisze, ze nie moze robic zakupow W STANACH polska
    karta, to staram sie znalezc przyczyne problemu i ja usunac.

    Logicznie rozumujac zmiana "billing address" karty na amerykanski
    przed zakupami w USA powinna rozwiazac problem w amerykanskich
    sklepach, ktore dotad odrzucaly karte.

    Da sie? Dziala?

  • 36. Data: 2009-03-11 12:54:19
    Od: "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl>

    bradley.st wrote:

> [...]
    >
    > Logicznie rozumujac zmiana "billing address" karty na amerykanski
    > przed zakupami w USA powinna rozwiazac problem w amerykanskich

    Najprawdopodobniej nie, w kazdym razie dla wiekszosci polskich kart.
    Byc moze Citi jest wyjatkiem.
    Po prostu "billing address" nie jest uzywany do autoryzacji, wiec jezeli
    jakis
    sklep go potrzebuje, to nie dostanie nic - i uzna autoryzacje za nieudana.

  • 37. Data: 2009-03-11 13:09:34
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Mar, 08:54, "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl> wrote:

> [...]
    > jakis
    > sklep go potrzebuje, to nie dostanie nic - i uzna autoryzacje za nieudana.

    OK, rozumiem. Dzieki za wyjasnienie. Czyli w takiej sytuacji kupno
    amerykanskiej karty pre-paid BEZ przypisanego adresu tez nie rozwiaze
    tego problemu.

    Czyli dla kogos bez SSN pozostaje albo karta debetowa wydana do konta
    w Stanach albo karta kredytowa z BoA (ta "dla Meksykanow") - albo
    posrednictwo znajomych przy zakupach.

  • 38. Data: 2009-03-11 17:07:21
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    >
    > Czyli dla kogos bez SSN pozostaje albo karta debetowa wydana do konta
    > w Stanach albo karta kredytowa z BoA (ta "dla Meksykanow") - albo

    Moze rozwiazac, bo

    Dla karty z PL powinien byc nastepujacy komunikat systemowy
    G - Non-U.S. issuing bank does not support AVS.

    a dla amerykanskiej prepaid:
    E - AVS data is invalid or AVS is not allowed for this card type.Standard
    domestic
    lub
    U - Address information unavailable. Returned if the U.S. bank does not
    support non-U.S. AVS or if the AVS in a U.S. bank is not functioning
    properly.Standard domestic

    Moze byc tez tak, ze wtedy bank potwierdzi dowolny adres, choc to jest
    najmniej prawdopodobne.

    MK

  • 39. Data: 2009-03-11 17:11:35
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Mar, 13:07, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > properly.Standard domestic
    >
    > Moze byc tez tak, ze wtedy bank potwierdzi dowolny adres, choc to jest

    OK, wiec co Pan Hrabia zadysponuje? :) Wybor Pan zna.

  • 40. Data: 2009-03-11 18:33:27
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    MK napisał(a) w wiadomości: ...

    >Najwazniejszy jest komunikat zwrotny. Jesli adres nie jest sprawdzany, a
    >komunikat zwrotny "ok" przesylany to karta hula.
    >
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Address_Verification_S
    ystem

    Zaraz, kto komu te kody przesyla? Znaczy sie gdzie nastepuje porównanie
    strzepów adresu?

    Arek